Leggerutiner for kvelden

kinemorB

Glad i forumet
Klarer dere tilpasse spising for natten og når er deres nurk i seng ?

Nope. Alt er på halv tolv enda her....
Ordner seg en dag...

Sent from my iPhone using BV Forum

Ingen rutiner her!! :/ men snuppa er bare 3,5 uker enda så tar nok litt mer tid.

Ja de har jo ikke noe fast mønster helt enda .. Men merker at jeg tenker på det hver neste dag" når skal jeg gi mat og legge, for å få mest mulig søvn selv " han her våkner som regel en gang om natten , men er da ganske vanskelig å få til å sovne igjen, da holder vi gjerne på 1 time før han Slokner igjen ..

Er litt vanskelig å lage rutiner når han er så liten, så vi følger hans dagsrytme eller hva jeg skal si. Når det begynner å nærme seg leggetid for oss (22-23 ish), så prøver vi å tilpasse det til når han skal spise neste gang slik at vi går på badet først og så får han pupp på sengen. Skulle det kræsje helt og han allerede har spist før vi legger oss så tilbyr jeg uansett alltid brystet før jeg legger han i sengen sin. Gleder meg til han er mer motakelig for rutiner og kan legge seg litt tidligere. Var vel rundt 3 mndrs alder vi begynte med tidligere legging av storesøster.

Hmm, tror jeg er veldig heldig her. Snuppa spiser cirka hver 3.time, men det endrer seg jo hvilket klokkeslett fra dag til dag. Uansett om det er 15 min eller 2 timer siden hun har spist når jeg legger meg (rundt 11), så "skjønner hun" at da er det på tide å spise seg opp, så da spiser hu i 30-40 min for så å sove i opp til fem timer. Og hun sovner hver gang hun er ferdig. Dette har hun gjort fra vi kom hjem omtrent. SÅ flink :)

Her går det ganske så likt fra dag til dag:) lillebror får "kveldsmat" mellom 22:30-23-30 og sover da til et sted mellom 04:00-07:00 :) men så får han bare mme da, så da blir ting ofte i mer rutine også :)

☆★hilsen meg★☆

Ja de har jo ikke noe fast mønster helt enda .. Men merker at jeg tenker på det hver neste dag" når skal jeg gi mat og legge, for å få mest mulig søvn selv " han her våkner som regel en gang om natten , men er da ganske vanskelig å få til å sovne igjen, da holder vi gjerne på 1 time før han Slokner igjen ..

1 time er ingenting! Her har vi holdt på i opptil 3 timer før han sovner skikkelig...

Her har vi slitt så på natten at jeg tar han med meg for å sove allerede rundt kl 20 slik at jeg skal få nok timer søvn ila natten. Han sover maks 3,5 timer, uansett tid på døgnet. Ingen tegn til rutine ennå, annet enn at han har lengre våkenperioder på dag nå.

Min sover maks 3, 5 time av gangen.. å han er nattedyr! Gleder meg til sove rutiner ja:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her sover frøkna vår toppen 2,5 time sammenhengende, dag som natt. Vi legger oss rundt kl 22.30 og ammer vel en times tid. Så kommer det to til tre nye ammerunder til ila natten. En ammeeunde varer ca 30-45 min. Jeg føler at hun er mye våken... Håper hun kan sove litt lenger etterehvert. Hun er nå 4 uker :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her legger vi oss ca kl2230-2300, amming, så sover han til rundt 0330-0400, ammer, sover til ca 0700, ammer og sover et par timer til :) Sånn har det vært siden vi kom fra sykehuset omtrent, håper det vedvarer :p

Hatt ganske greit rutine på det fra dag 2. De siste ukene har han fått legge seg litt før oss. Når klokka er over 8/9 får han på pysj og spiser når det er mat og sa er han som regelbivseng i 22 tiden.

Det vanligste er vel at ingenting er under kontroll før de nærmer seg 3 mnd ;) Men denne gangen er alt falt på plass med en gang, kanskje det har noe med at denne babyen er barn nr 3 og det blir ikke helt vi som følger hans rutine, men han som må følge vår, pga de to andre? Aner ikke.. Han har vært veldig fast sikkert to uker nå og er 3,5 uker..

Vi skifter til nattdrakt omtrent samtidig/rett etter de store går i seng. Innen halv ti sover han søtt, han spiser flere ganger om natten, men sovner med en gang, vi står opp 7/halv 8 hver dag. Daghvilene hans er også omtrent på samme tidspunkt hver dag..

Gutten vår sover så godt på dagen, ofte må jeg vekke han når det har gått 3.time. Andre ganger våkner han selv og sier i fra. . Han ble født bare 2,5 kg så vi Har vært ganske nazi på ammingen i starten for å få opp kroppsvekten. Han våkner selv annenhver time og om natten kan det være hver time. Føler at jeg ammer hele kvelden. Håper han skifter etterhvert så der blir mer søvn på natta for oss :p

Pysj kommer på i 19-20 tiden. Prøver å legge oss i 23 tiden. Da blir det en runde med amming og innen midnatt så sover han. Sover maks to timer sammenhengende på natta, så blir lite søvn på meg. Klokka 6 ringer vekkerklokka. Ammer viss han er våken. Går på badet og fikser meg selv. Vekker eldstemann, lager niste og frokost. Henter baby og skifter på han. Spiser og ammer litt til. Vekker de to andre barna. Kler på storesøster og 07:40 sitter vi i bilen på vei til barnehage og skole.

Gleder meg til litt mer sammenhengende søvn og egentid på kvelden. Rundt 3-4 mnd rekner jeg med at baby og er i seng kl 19. Inntil da så koser vi oss og nyter de små øyeblikkene. Dette er sistemann så denne tiden får vi ikke tilbake.

Snuppa her sovner som regel i 1 tiden og da sover hun til 6-7, får flaska eller ammer og så sover hun ett par timer til :) veldig fornøyd med det:D skulle gjerne ha hatt den lange søvnperioden litt tidligere på kvelden da, men det kommer:)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

siste sovingen i 17-18 tiden, kveldstell mellom 19-20 så mat også sovner han i sin egen seng, sover til 24-03, mat og sovner, så mat igjen i 7-8 tiden :)
han er 4 uker

Prøver å legge frøkna sånn en halvtime før jeg skal legge mine 2 store;) da får jeg litt tid med dem. Men varierer litt om hun vil sove men gått greit å legge halv 8 ihvertfall 3 kvelder på rad.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Får på pysj i 20.00-21.00 tiden og er da stort sett våken til 24.00 - 1.00, våkner for mat 4.00-5.00 tiden og sovner til til hun må vekkes for å levere storebror i barnehagen kl 09.00.

Har ikke noe rutine på noe enda her. Olivia styrer kvelden fint selv, og hun har av seg selv pleid å sovne på sofaen ved siden av meg mellom 19-20 en gang. Når vi skal legge oss skifter vi bleie, ammer henne og legger henne i senga si.
Da sover hun fint videre til ca 3 på natta, pupp og sove videre til det er morgen en gang mellom 06-07. :)

Back
Topp