Leggeproblemer

Minerva

Forumet er livet
VIP
For første gang på 3-4 kvelder sovnet G "når han skulle" - fikk kveldsmat etter et deilig bad, sovnet ved brystet og var i seng 20.10.
Jeg satte i gang en omgang vask, tømte tørketrommelen, og nuket meg middag.
Sitter og er såååå fornøyd, tar mat på gaffelen og...
Der våknet junior.
Fikk dyttet i meg maten med ham illskrikende på fanget.

Han har nå sovnet 4 ganger på fanget mitt, men våkner med et hyl av smerte etter et par minutter hver gang. Den ene gangen jeg kom så langt som å legge ham i sengen våknet han og slo knute på seg i det jeg la ham horisontalt. [&o]

Nå fikk jeg akkurat smøget ham ned i senga igjen UTEN at han våknet med en gang, jeg krysser fingrene for at han får slippe mer vondt i kveld.
Jeg er alene hjemme og blir så sliten og trist når han har det så fælt uten at jeg kan gjøre noe - jeg kan ikke engang massere ham når det står på, fordi han spenner seg så hardt at magen blir stålhard. [:(]
Vil at han skal bli bra, ikke ha det sånn hver bidige dag og kveld. [:(]

Da var vi i gang igjen... [8|][&o]

Og ja, Ly, jeg vurderer det sterkt etter siste dagene.
Hvordan har det funket for dere?

ORIGINAL: Minerva

For første gang på 3-4 kvelder sovnet G "når han skulle" - fikk kveldsmat etter et deilig bad, sovnet ved brystet og var i seng 20.10.
Der våknet junior.

Han har nå sovnet 4 ganger på fanget mitt, men våkner med et hyl av smerte etter et par minutter hver gang. Den ene gangen jeg kom så langt som å legge ham i sengen våknet han og slo knute på seg i det jeg la ham horisontalt. [&o]

Nå fikk jeg akkurat smøget ham ned i senga igjen UTEN at han våknet med en gang, jeg krysser fingrene for at han får slippe mer vondt i kveld.
Jeg er alene hjemme og blir så sliten og trist når han har det så fælt uten at jeg kan gjøre noe - jeg kan ikke engang massere ham når det står på, fordi han spenner seg så hardt at magen blir stålhard. [:(]

Det er jo ikke sikkert at han har vondt i magen da[8|] Barnelegen vi kom til når Thea hadde kollikk sa noe så fint som: HVORDAN VET DERE AT HO HAR VONDT I MAGEN? For spedbarn knyter seg som om dem har vondt imagen selvom dem for eksempel har vondt iøret. Så hvis det ikke gir seg, så kan dere jo få en lege til å se på ham

ORIGINAL: floppen

Der våknet junior.

Det er jo ikke sikkert at han har vondt i magen da[8|] Barnelegen vi kom til når Thea hadde kollikk sa noe så fint som: HVORDAN VET DERE AT HO HAR VONDT I MAGEN? For spedbarn knyter seg som om dem har vondt imagen selvom dem for eksempel har vondt iøret. Så hvis det ikke gir seg, så kan dere jo få en lege til å se på ham

Vel, vi har vært hos både HS og legen, og ingenting tyder på noe annet enn kolikk. Legen i går tok og "banket" på magen hans slik de gjør, og sa at her var det maaaasse luft, ja, spent som et trommeskinn. [8|][&o]
Han kan være sint, skremt eller ha vondt andre steder (som når jeg måtte vaske brennkoppe-såret hans i dag), men da blir han til nød "stiv" en liten stund - når han har vondt i magen blir mønsteret helt annerledes, han bytter på å krype sammen og bli "stiv som en stokk", ligger og "trykker" så han blir rød i fjeset, og det pleier å lette en stund dersom han får ut noen skikkelige brakfiser eller en "pakke". [8|]
I tillegg HAR han blitt gradvis bedre siste ukene, er sjelden vi har tre timers skrikeøkter lenger, nå hjelper det nesten alltid med bæring osv (før hjalp det bare en sjelden gang i blant) m.m., som tyder på at det er "klassisk" kolikk.

ORIGINAL: ~Tullemor~

vet ikke helt hva du mener ly, men minerva må ikke bruke homeopatmed. tiltenkt noen andre enn gabriel...[:)] Homeopater jobber med EN person av gangen holdt jeg på å si... så det er veldig individuelt hva de gir av medikamenter...[:)]
Jeg har brukt homeopati siden jeg var 10år, så jeg har litt erfaring med å bruke medisiner derfra[:)]

ville bare si det!

og, forresten minerva,, jeg ville definitivt prøvd homeopati på Gabriel:)

jeg kan anbefale Åse Vold på Heggeli Helhetsmedisin i Smestadkrysset:) Enkelt å komme dit med bane også[:)] Hun har jeg gått til etter at jeg kom til Oslo[:)]

Er bare så vanskelig å velge blant alle de "alternative" behandlingene - kiropraktor er jo den vanligste, men den hjalp jo ikke. Og hver gang man nevner "kolikk" for noen får man svaret at "Jeg hadde kolikkbarn/-tantebarn/-barnebarn/-venninnebarn, og de fikk hjelp av akupunktur/homeopati/manuellterapeut/soneterapi/sett inn alternativ behandling her", og da står man der.
Skal jeg følge alfabetet, liksom? [&:]
Alle sier at han "snart" blir bedre, behandling som eventuelt ikke hjelper er jo både slitsomt og stressende for oss begge to, og det koster jo gjerne en krone eller tusen også. [&o]
Går hele tiden og håper at "neste uke blir bedre", men så får han tilbakefall hele tiden og da blir jeg veldig oppgitt. [&o][:(]

Uff, minerva.. Føler med deg...[:(]

Vi tok bendik til Osteopat. To ganger så var han "kurert"! Merket bedring med en eneste gang. Hadde et sant helvete hver gang han skulle i bilstolen. måtte sukkervann til for å roe han. Stålsatte meg da vi skulle hjem fra osteopaten, men B satte seg i setet uten protester!

Håper dere finner en behandling som hjelper for dere. man skal faktisk ikke være nødt til å godta at legene mener det er kolikk. Det er bare ett ord de bruker når de ikke finner ut hva som er galt..

Hørte en lege i USA mente det kunne være refluks (halsbrann) som var årsaken også, uten at jeg er sikker på at det er det som er i veien.

ORIGINAL: floppen

Der våknet junior.

Vel, vi har vært hos både HS og legen, og ingenting tyder på noe annet enn kolikk. Legen i går tok og "banket" på magen hans slik de gjør, og sa at her var det maaaasse luft, ja, spent som et trommeskinn. [8|][&o]
Han kan være sint, skremt eller ha vondt andre steder (som når jeg måtte vaske brennkoppe-såret hans i dag), men da blir han til nød "stiv" en liten stund - når han har vondt i magen blir mønsteret helt annerledes, han bytter på å krype sammen og bli "stiv som en stokk", ligger og "trykker" så han blir rød i fjeset, og det pleier å lette en stund dersom han får ut noen skikkelige brakfiser eller en "pakke". [8|]
I tillegg HAR han blitt gradvis bedre siste ukene, er sjelden vi har tre timers skrikeøkter lenger, nå hjelper det nesten alltid med bæring osv (før hjalp det bare en sjelden gang i blant) m.m., som tyder på at det er "klassisk" kolikk.

Stakar, da er det nok magen ja siden dere har vært åsjekket det, og vet hvordan du har det. Thea hadde kolikk hun og, men godt at det er blitt bedre.
Jeg vet det er slitsomt men plutselig kommer den dagen dere begge sier: Er dette vår unge[:D] for da har bebisen ikke skreket en hel kveld[:D][:D]

Så lykke til frem til det går over.

Back
Topp