Sist gang jeg var gravid så la jeg ut bilde av gutten min 3 timer etter han var født.

Alle i familien og venner og bekjente jeg hadde noe med visste om det, så det var ikke hemmelig - men av en eller annen grunn så fikk jeg et intenst behov for å ikke offentliggjøre graviditeten. Fikk det til å føles mer eksklusivt ut. De som vi hadde kontakt med, "fikk den æren" av å vite det
Man satset jo på at det skulle gå bra, men har så mange "venner" på facebook, som bl.a. eksen og samboers eks.. som det blir kleint å slette. I tillegg er det gamle venner fra barneskolen osv som man ikke har noe kontakt med.
Og hvis det mot all formodning skulle gå galt (har dessverre hørt om skrekkhistorier

) så ønsket jeg ikke sympati fra enkelte folk, samtidig som jeg ville unngå hvis folk plutselig skrev et år frem i tid til meg at
"Ja, du har vel en på drøye 6 mnd du nå".
Det gikk jo heldigvis bra, og det gjør det jo som regel også. Jeg ville vel bare være på den sikre siden.
Også var det også så artig for fikk så mange
"Oj.. en baby.. visste ikke at du var gravid engang jeg jo" (ikke at det var så rart

). Blei nesten en sånn greie til slutt og jeg var
livredd for at noen skulle røpe meg (uten å tenke seg om) og skrive noe på veggen eller lignende. Men
jeg klarte det! (haha!).

Jeg kom meg igjennom 9 mnd uten å røpe det største som skjedde i livet mitt (føltes som en bragd). Men det har og gjort at jeg er mer sparsommelig med personlige opplysninger på FB i ettertid også, sånn totalt sett. Men er jo aktiv forde om.
Jeg er usikker på om jeg skal være like strikt denne gangen - men inntil videre har jeg ihvertfall ikke noe behov for å dele det på facebook.

Vi får se.. kanskje jeg drøyer det til jeg sitter der i uke 39 med deeen magen og skriver noe alle "Nuh popper det snart"