Legge på seg selv?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jeg må legge på meg. Men lurer da på....
Vil alle kg jeg går opp legge seg rett på baby, eller klarer faktisk kroppen min å ta til seg noen gram den også?

Babyen tar jo til seg det meste, noe som er utrolig viktig!!! :)

Men når kroppen min også trenger å bygge opp et ammefettlager, lurer jeg på om det i det hele tatt er mulig, eller om jeg ender opp like tynn, med en stor og flott baby, som gjør at jeg må slutte å amme tidlig fordi jeg går for mye ned i vekt igjen?

Vil nok tro at noe legger seg på deg også, ja :)
Håper inderlig det.
Ser for meg at all matfløten osv går rett til baby. Hi hi! :-)

Tror baby tar det den trenger. Verken mer eller mindre. Så overskuddet er det du som får ;)
Det høres jo bra ut! :-)
Men må spørre, fordi jeg lurer:
Hva er det da som gjør at noen babyer blir veldig store, mens andre blir små?
Er de store babyene genetisk disponert, og ikke det at de har fått mye mat i magen?

Vet jo at man kan få små babyer selv om man spiser mye snacks osv. Spennende hvordan ting fungerer! Morkaken og babyen er fascinerende med tanke på næringsvett! :-)

Har man svangerskapsdiabetes er sjansen stor for å få store barn, det ligger også litt i genene.
Jeg har klart å amme helt fint med mine barn selv om jeg har rast ned i vekt i svangerskapene. Jeg er undervektig fra før av.
Det som er viktig når man skal amme er å spise nok næringsrik mat.
Hva med å prøve å drikke ernæringsdrikke fra apoteket?

Det kan ha med næringstilførselen fra morkake til baby å gjøre feks. Noen har "åpen sluse", mens andre ikke.

Ofte ser man at samme kvinne føder enten små, mellomstore eller store barn. Uavhengig av om hun frotser eller ikke.

Haha.. håper ikke min veier 9 kg heller.. auau..
Ikke vondt ment mamsemor..! Vet at du er bekymret i forhold til vekt..! Vi er heldige som klarer å legge på oss..!

Ikke vondt ment mamsemor..! Vet at du er bekymret i forhold til vekt..! Vi er heldige som klarer å legge på oss..!
Tar det absolutt ikke som vondt ment! :-)
Bare veldig herlig med litt humor her! :-)
Det gjør jo også at man setter ting litt mer i perspektiv, og at man kanskje senker skuldrene litt mer! :-)

Men, jeg vil jo da gjerne få oppdatreing etter fødsel, om hvor mye babyen faktisk veide! Hi hi! :-)
Vet jo også at morkake og vann veier en del. :-)

Håper inderlig ikke babyen har "tatt" de 7 kg jeg har lagt på meg hittil
Da tror jeg du vil komme i avisene iallfall!
Baby på 7 kg kom til verden ved hjelp av heiskran... Hi hi! :p
Nei, du får nok en søt, gjennomsnittlig baby! :-)

Tar det absolutt ikke som vondt ment! :-)
Bare veldig herlig med litt humor her! :-)
Det gjør jo også at man setter ting litt mer i perspektiv, og at man kanskje senker skuldrene litt mer! :-)

Men, jeg vil jo da gjerne få oppdatreing etter fødsel, om hvor mye babyen faktisk veide! Hi hi! :-)
Vet jo også at morkake og vann veier en del. :-)
Ja.. min mor fortalte at barn, morkake og vann tilsammen veide nesten 12 kg ved hennes første fødsel!! Dvs forskjellen på vekt før og rett etter fødsel.. hun hadde unormalt stor morkake visstnok.. (kan jo være litt overdrivelse, men allikevel)

Takk for link!
Nå er jeg da veldig spent på hvor stor baby jeg vil få:
jeg har stillestående vekt, men spiser jo ofte litt sjokolade. :p

Med tanke på vekten skulle man da forvente lav fødselsvekt, men sukkerinntak kan føre til "sukkerbarn" med stor fødselsvekt. Jeg venter også en lillebror, og gutter veier jo mer enn jenter ofte.

"Legger man på seg for lite i svangerskapet, er det større risiko for å få et barn med lav fødselsvekt. Det kan være uheldig for barnet. Svært store barn har imidlertid vært et problem de siste årene. Noen kaller barna «sukkerbarn», fordi økt sukkerinntak hos mor regnes som en av årsakene til økt fødselsvekt...." (kilde: linken over)

Men veldig fin oversikt over hvordan kiloene fordeler seg. :-)
Nå har jo ikke jeg gått opp i hverken fettreserver, pupper, eller vann i kroppen, så bør jo få en gjennomsnittlig baby tross min ene kg opp... :-)

Ja.. min mor fortalte at barn, morkake og vann tilsammen veide nesten 12 kg ved hennes første fødsel!! Dvs forskjellen på vekt før og rett etter fødsel.. hun hadde unormalt stor morkake visstnok.. (kan jo være litt overdrivelse, men allikevel)
Stor morkake er jo bra for babyen da! :-)
Tror gjennomsnittlig vekt på morkake er 500-800 gram? :-)
Der er den halve kiloen min... Lurer på hvor den andre halvparten er... :rolleyes: :p

Men ja, det er jo helt rart hvordan man går ned i vekt rett etter fødsel! :-)

Stor morkake er jo bra for babyen da! :-)
Tror gjennomsnittlig vekt på morkake er 500-800 gram? :-)
Der er den halve kiloen min... Lurer på hvor den andre halvparten er... :rolleyes: :p

Men ja, det er jo helt rart hvordan man går ned i vekt rett etter fødsel! :-)
Sikkert no sånt.. det var sikkert noen kg med vann også :-)

Tror nok at du selv har gått ned, mens barnet og morkaka har "tatt" vekt fra deg....

Back
Topp