Legge neglelakk?

Agnete

Forumet er livet
Jeg sliter fryktelig med å få neglelakken pen! Jeg skjelver så veldig, og jeg bommer.
Jeg må ha bred "kost" for er den tynn blir det bare striper,. Noen gode tips?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvilken type neglelakk bruker du?
Jeg har forelsket meg i essie sin lakk, den synes jeg er lett å legge, og fargene er så kraftige at det er lett å jevne det ut. Synes ikke jeg får striper ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hvilken type neglelakk bruker du?
Jeg har forelsket meg i essie sin lakk, den synes jeg er lett å legge, og fargene er så kraftige at det er lett å jevne det ut. Synes ikke jeg får striper ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Essie er den jeg får best resultat av, men den ene av essie sin har veldig tynn kost. Og da får jeg striper igjen :)

Essie er den jeg får best resultat av, men den ene av essie sin har veldig tynn kost. Og da får jeg striper igjen :)

Ok. Hvilken av dem har tynn kost?
En spesiell farge?

Nå skal jeg jammen finne igjen mine lakker og legge nytt på fingrene ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg var slik i begynnelsen, nå legger jeg ny lakk hver 3. dag og det går så fint. Sikkert en treningssak også :)

Jeg var slik i begynnelsen, nå legger jeg ny lakk hver 3. dag og det går så fint. Sikkert en treningssak også :)

Føler jeg aldri blir bedre jeg altså :p ser jo ut som en på 6 har lagt neglelakken min :p hihi
Jeg får fortsette å øve :)

Prøv å start med midten av neglen, så tar du ett strøk på hver side. Ikke ha lakken helt inntil neglebåndet eller kantene:) Da blir det fort penere i allefall! Lykke til!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Også stor fan av Essie. Mange av de fargene jeg har er med tynn kost. Liker best de med tykk kost jeg også, så mye lettere.

Synes det er morsomt å eksperimentere med fargekombinasjoner og mønster!tilbehør på neglene. Fått litt trening etter hvert :)ImageUploadedByBV Forum1406013768.188832.jpg

ImageUploadedByBV Forum1406013785.672176.jpg

ImageUploadedByBV Forum1406013796.472130.jpg

For å legge lakken pent kan du ta kaldt vann i en plastkopp, dryppe en dråpe eller to med neglelakk i vannet, og dyppe neglen din ned på det. Blir gjerne et tynt lag, så om det er en svak farge må du nok gjenta flere ganger, men det blir pent (litt søl utenom, men er bare å dusje etterpå for da blir det mykt å lett å skrape vekk) også tørker det veldig raskt. Du kan også lage mønster i det med å dra en tannpirker eller dryppe flere farger om hverandre før du dypper neglene ;)

For å legge lakken pent kan du ta kaldt vann i en plastkopp, dryppe en dråpe eller to med neglelakk i vannet, og dyppe neglen din ned på det. Blir gjerne et tynt lag, så om det er en svak farge må du nok gjenta flere ganger, men det blir pent (litt søl utenom, men er bare å dusje etterpå for da blir det mykt å lett å skrape vekk) også tørker det veldig raskt. Du kan også lage mønster i det med å dra en tannpirker eller dryppe flere farger om hverandre før du dypper neglene ;)
Jøss, det må jeg prøve :-D

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hva
Men du, jeg begynte å lure på noe.

Skal man ha en så vid kopp at man kan legge neglen vannrett i vannet hvis du skjønner, eller dypper du fingeren loddrett ned?

Begynte å tenke litt da skjønner du :-P
Tenkte å prøve i morgen kveld siden jeg er alene hjemme ;-)

Og det med å bruke tannpirker; jeg prøvde det her om dagen, men da blir det jo riper i lakken? Jeg klarte iallefall ikke å gjøre det pent :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hva
Men du, jeg begynte å lure på noe.

Skal man ha en så vid kopp at man kan legge neglen vannrett i vannet hvis du skjønner, eller dypper du fingeren loddrett ned?

Begynte å tenke litt da skjønner du :p
Tenkte å prøve i morgen kveld siden jeg er alene hjemme ;-)

Og det med å bruke tannpirker; jeg prøvde det her om dagen, men da blir det jo riper i lakken? Jeg klarte iallefall ikke å gjøre det pent :p

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Du må ha en litt vid kopp ja, for du må legge neglen flatt på lakken, ikke dyppe fingeren gjennom lakken ; ) Jeg har brukt en vid type plastkopp (sånn billig engangs). Du skal ikke bruke tannpirkeren på lakken på neglen, men dra den gjennom lakken når lakken ligger på vannoverflaten for å lage mønster i den (om du bruker flere farger). Finnes videoer av dette på youtube, men husker ikke hva jeg søkte på :p

Takk før tips de skall eg prøva på

Du må ha en litt vid kopp ja, for du må legge neglen flatt på lakken, ikke dyppe fingeren gjennom lakken ; ) Jeg har brukt en vid type plastkopp (sånn billig engangs). Du skal ikke bruke tannpirkeren på lakken på neglen, men dra den gjennom lakken når lakken ligger på vannoverflaten for å lage mønster i den (om du bruker flere farger). Finnes videoer av dette på youtube, men husker ikke hva jeg søkte på :p
Flott, takk for svar ;-)
Skal testes til kvelden ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Haha, det der fikk jeg virkelig ikke til :-P
Ble mer ujevnt og grisete enn når jeg legger vanlig :-P
Men moro å prøve da ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Haha, det der fikk jeg virkelig ikke til :p
Ble mer ujevnt og grisete enn når jeg legger vanlig :p
Men moro å prøve da ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hihi, kan vel bli forskjellig resultat av flere grunner ; p Har bare prøvd med en type neglelakk jeg da, så kan hende det ikke funker med noen andre. Tror jeg selv må prøve med dem jeg har nå :)

Hihi, kan vel bli forskjellig resultat av flere grunner ; p Har bare prøvd med en type neglelakk jeg da, så kan hende det ikke funker med noen andre. Tror jeg selv må prøve med dem jeg har nå :)
Kan nok ha noe med meg å gjøre og :-P

Får prøve igjen senere ;-)

Ja prøv med dine, og si ifra hvordan det blir. ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Back
Topp