Legge ned baby når sovna i armer/bryst

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Dersom babyen deres sovner i armene eller på brystet deres, får dere da lagt han/ho ned uten at di våkner??

Kan gjøre det etter amming på natta om ho feks sovner på puppen. Men på dagtid går det kanskje 1 av 100 ganger.... Så blir jo fort til at jeg ikke gidder prøve ei gang.... For våkner ho ender det gjerne med at ho ikke sover igjen i det hele tatt.....
 
Vet ikke helt men tror jeg leste et sted at dersom de sovner i armene bør man vente ca en halv time før man legger de ned. Noe med endret søvnfase og dypere søvn...

Pleier bare å legge ham ned når jeg ser han begynner å bli trøtt, så sovner han stort sett av seg selv...
 
Dersom babyen deres sovner i armene eller på brystet deres, får dere da lagt han/ho ned uten at di våkner??

Kan gjøre det etter amming på natta om ho feks sovner på puppen. Men på dagtid går det kanskje 1 av 100 ganger.... Så blir jo fort til at jeg ikke gidder prøve ei gang.... For våkner ho ender det gjerne med at ho ikke sover igjen i det hele tatt.....


Veldig sjelden, så her får jeg ikke gjort mye annet;) Vi samsover også, men har klart å legge ham i sin egen seng noen timer om natten. Dog ikke hver natt;) Jeg tenker at det er noe som går seg til, og at en bare får prøve å nyte babykosen uten å la seg stresse av alt som skulle vært gjort! :)
 
Veldig sjelden, så her får jeg ikke gjort mye annet;) Vi samsover også, men har klart å legge ham i sin egen seng noen timer om natten. Dog ikke hver natt;) Jeg tenker at det er noe som går seg til, og at en bare får prøve å nyte babykosen uten å la seg stresse av alt som skulle vært gjort! :)

Blir ikke gjort mye her heller.... Heldigvis tar samboer det meste i huset for tida.... Bare kos å ha kosebaby egentlig men av og til litt tungvint når en feks må på toalettet :p
 
Blir ikke gjort mye her heller.... Heldigvis tar samboer det meste i huset for tida.... Bare kos å ha kosebaby egentlig men av og til litt tungvint når en feks må på toalettet :p

Lille her har heldigvis begynt å like babygymmen, og skulle han begynde å gråte så får han bare gjøre det den korte tiden jeg er på toalettet :)
 
Vet ikke helt men tror jeg leste et sted at dersom de sovner i armene bør man vente ca en halv time før man legger de ned. Noe med endret søvnfase og dypere søvn...

Pleier bare å legge ham ned når jeg ser han begynner å bli trøtt, så sovner han stort sett av seg selv...

Høres deilig ut! Trodde jeg hadde lest di sov lettere etter ca 40 min... Hender ofte ho våkner etter 30-40 min om ho feks sover på brystet men kan da bysses litt så sover ho videre ei god stund...

Sovna på puppen i stua i kveld. La meg etter ca 30 min å prøvde å legge ho ned men fungerte dårlig.... Sovna nesten med en gang på brystet igjen....

Lille her har heldigvis begynt å like babygymmen, og skulle han begynde å gråte så får han bare gjøre det den korte tiden jeg er på toalettet :)

Tenkte mest når ho sover på brystet/armene mine..... Da våkner ho om jeg legger ho ned fordi jeg må på toalettet....
 
Her hadde vi lenge samme problemet,men øvelse gjør mester :p la han aldri ned i sengen før han hadde sovet 10-15 min i armene. Gikk å bysset han inn til sengen, og sto ofte ett par min foran sengen og bysset rolig. Prøvde forsiktig og ta han utifra kroppen, og om han fremdeles sov la jeg han ned, hvis ikke bysset vi litt til. Musikkuro med speil i midten er forresten det smarteste vi har kjøpt ;)
 
Legger han ned når han er i dyp søvn (merker det på han), og da går det som oftest veldig greit. Sover lengre i armene enn alene likevel, men med treåring hjemme kan jeg ikke sitte flere timer med baby på armen om gangen ;p også samsover vi mye :)
 
Samme her :) Etter at han sovner i armene er det nesten umulig å legge han. Våkner med en gang. 1 gang av 100 han sover fortsatt :D
På natta sover vi sammen :)
Når han er skikkelig trøtt, sovner han ikke av seg selv. Må enten gi pup eller smok, og ha han i armene - da sovner han :)
 
Hun sover hele dagen, bare avbrutt av spisepauser og små pratestunder. Jeg kan derfor gjøre ganske mye hjemme på dagtid. Natta derimot, ikke mye skriking men lys våken fra 2300. Da ligger hun å "prater" , smiler og sjarmerer. Når det endelig blir natt, mellom midnatt og 0300 så kan hun faktisk sove 5-9 timer i strekk! Går også helt fint å legge henne ned, stort sett, men på kveldene vil hun gjerne helst ligge i armene våre :)
 
Trodde jeg var heldig i kveld men våkna etter fem minutter eller kanskje mindre....

Frem til første måltid på natt sover ho på brystet.... Begynner å kjenne det i nakke og rygg..,,

Merker også ho er tyngre å bære.....
 
ImageUploadedByBV Forum1422656327.770185.jpg
Vesla pleier å våkne når jeg legger henne ned når hun har sovnet på meg her og.
Kom på et tips jeg har lest flere steder, så i går tok jeg av meg genseren min og la den foran henne når jeg la henne ned. Hun sovnet igjen på 2 sek:D
aldri skjedd før, haha! Og var flere som prøvde det samme etter å ha lest det, og det funket på de også :)
 
ImageUploadedByBV Forum1422656602.709919.jpg
Jeg prøvde det èn gang tidligere også, men det var med en hettegenser jeg kun hadde brukt et par ganger, da funket det ikke:p Mens denne gangen prøvde jeg med en cardigan jeg sover med, og det funka, så den lukta nok litt mer mamma, hehe:)
Dette var den andre gangen jeg prøvde, funka jammen meg da òg, og alle de andre gangene jeg har prøvd:D anbefaler å prøve!!
 
Vis vedlegget 101362
Vesla pleier å våkne når jeg legger henne ned når hun har sovnet på meg her og.
Kom på et tips jeg har lest flere steder, så i går tok jeg av meg genseren min og la den foran henne når jeg la henne ned. Hun sovnet igjen på 2 sek:D
aldri skjedd før, haha! Og var flere som prøvde det samme etter å ha lest det, og det funket på de også :)

Kanskje teste det ja :) liker ikke å ligge på sida men har jo somregel hodet en av veiene.... Kanskje legge litt av en genser som ei slags pute.....
 
Ja, det du sier har også funket:) Fått prøvd i dag?

La noe av cardiganen jeg pleier sove i i kurva i stua. Fikk lagt ho der og fikk ho til å sovne der (våken når jeg la ho ned). Tok litt tid å få ho til å sove... Men lenge siden det har gått så mulig det hjalp ;) sov bare en halv time da.....

Fikk også lagt ho ned ei gang når ho sovna på brystet mitt... Våkna men fikk ho til å sove igjen :) men våkna kjapt igjen.... Men var sulten da......

Fikk også lagt ho i babynestet når vi la oss i går kveld :) brukte da en koseklut som vi har brukt litt ved amming.. Pleid å måtte sove på brystet frem til første amming på natt så utrolig deilig å kunne legge meg sånn jeg ville :p amma når vi la oss og ho sovna på puppen. Våkna når jeg la ho ned men fikk ho til å sove :)

Måtte det bare fortsette og ikke være tilfeldig :);)
 
La noe av cardiganen jeg pleier sove i i kurva i stua. Fikk lagt ho der og fikk ho til å sovne der (våken når jeg la ho ned). Tok litt tid å få ho til å sove... Men lenge siden det har gått så mulig det hjalp ;) sov bare en halv time da.....

Fikk også lagt ho ned ei gang når ho sovna på brystet mitt... Våkna men fikk ho til å sove igjen :) men våkna kjapt igjen.... Men var sulten da......

Fikk også lagt ho i babynestet når vi la oss i går kveld :) brukte da en koseklut som vi har brukt litt ved amming.. Pleid å måtte sove på brystet frem til første amming på natt så utrolig deilig å kunne legge meg sånn jeg ville :p amma når vi la oss og ho sovna på puppen. Våkna når jeg la ho ned men fikk ho til å sove :)

Måtte det bare fortsette og ikke være tilfeldig :);)
Så herlig!! Får håpe det var det da, og at det fortsetter:D
 
Back
Topp