legge for kvelden

Miriamsmams

Glad i forumet
hvordan legger dere barnet?? gynger du det i søvn? legger du det bare i sengen sin??

Her går det i kos og vugging;) men skulle gjerne lært han og roe seg selv  i senga.... Håper det kommer bra tips;;)

Jeg kan bare legge henne i senga så roer hun seg som regel. Hender noen ganger det tar noen turer inn og ut av rommet for å gi henne sutten. De få gangene hun aldeles ikke roer seg og det ender meg skikkelig grining, så er hun enten ikke trøtt og blir tatt opp for litt mer lek eller så er hun over trøtt og trenger mer kos for å sovne..

Er sjele glad for å ha det sånn, for eldste mann på 3 måtte vi vugge i søvn fra fødsel og fram til han var 2 1/2 år. Nå legger han seg heldigvis kjempe fint..

Her legger vi henne inn i sengen sin rundt kl.19, da gliser hun fornøyd og finner søvnen selv :-)

Vi har til nå hatt nattmåltid i senga. Da hun slipper puppen rapes hun og legges i egen seng. Som oftest ligger hun og ser litt rundt seg før hun sovner av seg selv, men hender seg vi må vugge henne i fanget til hun roer seg. 

Linus09 skrev:
Her legger vi henne inn i sengen sin rundt kl.19, da gliser hun fornøyd og finner søvnen selv :-)

Lucky bastard;;;) Hva har du gjort for å få det sånn? 

Ofte sovner hun ved puppen... Så bare legger jeg henne i sengen. Men etter en stund må jeg som regel ta henne opp igjen fordi hun skal rape. Og da sovner hun igjen av seg selv, med smukken da. Pleier ikke å være nødvendig å bysse eller noe sånn, men tar henne av og til opp og koser litt, før jeg legger henne ned igjen om hun er urolig. 

LillTrille skrev:

Linus09 skrev:

Hehe :-) Vært bevist på det fra dag 1 :-) Spist et måltid i 18.30 tiden, så lagt henne inn. Våknet i starten etter et par timer for mere melk,sovnet fort igjen. Nå legger jeg henne til puppen når jeg legger meg, så tilbake i sin seng hvor hun sover til kl.6 :-) Det er som en drøm!

legger han klokka 19.00 i hans egen seng og da har han igjen øynene i det jeg legger han ned i senga.

Vi legger han i vugga si ca 18.30 og han roer seg som regel av seg selv eller ved å kikke litt på uroen som er over senga.. Noen kvelder er han litt urolig og da vugger vi litt også er det greit. Må inn en gang eller to iløpet av kvelden for å putte inn "tutta" igjen da :-)

Han blir lagt våken i sin egen seng. Sovner i løpet av 5 min...  Legger han klokka 21
Må inn og sette inn smokken ett par ganger da :P

Legger henne bare i sengen, av og til må vi stryke litt på henne, og andre gangen finner hun roen helt selv :)

Legges i sin egen seng kl19.00 og sover som regel uten en lyd etter 5.min. Dersom han er litt urolig kan det hende at jeg må gå inn og gi han smokken et par ganger, men det er ikke ofte at det skjer.

Må si jeg føler meg litt sjalu på alle dere som har så snille barn ;;) Noah han nekter å sovne for kvelden før kl 22. Og sånn har det vært hele tiden.. Men han våkner seint også da;) Når står dere opp om dagen da?

LillTrille skrev:

Linus09 skrev:

samme her. Vi var veldig bevisst fra starten at dersom hun blir vant til vugging i søvn, blir det en vane vi bare må fortsette med. Svarte forresten på en tråd i Februar-tråden om våre leggerutiner visst det kan gi noen tips. (Termin i januar, født i feb)

LillTrille skrev:
Må si jeg føler meg litt sjalu på alle dere som har så snille barn ;;) Noah han nekter å sovne for kvelden før kl 22. Og sånn har det vært hele tiden.. Men han våkner seint også da;) Når står dere opp om dagen da?

Legges når vi ser antydning til å bli trøtt etter 18:30, så hun er i sengen mellom 19 og 20.Våkner mellom mellom 6:30-7, da koser vi oss litt i senga med prating før vi tar en kort lur sammen til 8:30-9. (Men det er to måltider inni de 11-12 timene altså)

LillTrille skrev:

Han sover fra kl19.00 til kl07.00, så da står vi opp og han er våken en god time før han sover igjen til kl10 :)

Hun har hatt noen dager da jeg bare kan legge henne ned i senga og gå ut så sovner hun selv, men veldig ofte må hun vugges litt for å roe seg.

Prøver alltid å bare legge henne ned med smokk og koseklut, si natta og gå ut, men mange ganger jager hun seg veldig opp da og trenger hjelp til å roe seg.

Men etter ammingene på natta, sovner hun fint helt selv da :)

Kveldsstell/bad og så litt pupp, så legges hun i sengen sin - og sovner av seg selv etter kort tid.

Her ammer jeg lillemor sittende, så legger jeg henne i sprinkelsengen etterpå. Av og til er hun våken, mens andre ganger sover hun eller er i ferd med å sovne.

Back
Topp