legge babyen

~ine~

Forelsket i forumet
Når kvelden kommer og babyen skal i seng.. hvordan gjør dere dette?
Mathias vil ikke sove på kvelden.. og ihvertfall ikke i senga si.
jeg pleier å stelle han å ta på pysj, så han skal skjønne etterhvert at da er det kveld.
på dagn sovner han lett og kan gjerne ligge i senga si.
hvordan gjør dere det på kvelden???

Her begynner vi stellet rundt 10. Og hun blir skifta på og matet. Bysser henne litt, og legger henne i senga. Har brukt bærebagen i grindsenga tidligere, men hun ligger nå uten.

Babyen vår sover i vogna hun, på stua... [8D] Der sover hun så godt atte. Når hun lå i senga så våknet hun bare å skulle ligge med meg. [:)] Vi får vel endre på det når vi har flytta. [;)]

Her begynner vi kveldsstellet med en runde i badebaljen kl 20.15. PÅ
med pysj etter på og så kvelds pupp å kos. Da er hun så trett at hun sovner
ved puppen. Å hun er i seng senest 20.45.
Da sover hun til 03.00.

sniker litt her jeg, hører egentlig til marsforumet[:D] 

Vi legger snuppa i 10-11 tida på kvelden, hvor vi tar kveldstellet først. Er hun våken, så duller vi mye med henne når vi skifter bleie, steller litt og tar på pysjen. og så tilbyr vi henne babymassasje, for det ser det ut som om hun liker[:D][:D] Dette krever pappa at han får gjøre,siden jeg får så mye tid med henne under all amming osv[:D][:D] Så her kjører pappaen masse god kvalitetstid med jenta si, og det er så nusselig å se på de to, han er jo så stolt over jenta si. Og mens de koser seg på badet, stikker jeg og sniker bærebagen hennes oppi senga hennes og har to varmeflasker oppi for å gjøre bagen god og varm til hun legges oppi[:D][:D] Når kveldstellet er ferdig, så får hun pupp, og etter det blir snuppa døsig og trøtt, og det går ikke lange tida før hun sovner...Men jeg må holde henne i hånda og stryke litt på kinnet for at hun skal sovne helt da. og så sover hun i alt fra 3-5 timer før det blir litt pupp igjen[:D][:D]

og må bare få si at inatt så sov hun fra 12-15 til 05.30, og dæven det var godt for oss alle sammen. Er jo kjempeopplagt idag[:D][:D]

ORIGINAL: Ingerg

Elsa bruker å legge seg i 23-tiden. Da har hun badet seg, hatt på seg pysj og "spist opp" begge puppene.[;)] Så legger jeg henne i våken tilstand opp i korga hennes. Så sover hun mellom 3-5 timer før hun våkner og vil ha mat igjen..[8|]

Helt likt her!!
Utrolig deilig når de har evnen til å sovne helt av seg selv.... [:)][:)]

Vi steller Filip for kvelden i ellevetiden, og så ammer jeg han mens jeg sitter i godstolen i stuen. Så ligger han enten på fanget mitt eller i kurven sin og sovner, og så bærer vi hele kurven inn på rommet når vi skal sove. Han sover da til klokken er 3-4 og skal ha litt mat før han sovner i vår seng igjen. Husker at Emily alltid sovnet ved puppen, men det gjør heldigvis ikke Filip.. [:)]

Vi bader snuppa sammen ved ni tiden på kvelden, så er det rett i pysjen.[:D]
Ho får da det siste måltidet inne på soverommet. Så legger jeg henne i egen seng og der sover ho til rundt 3 - 4 tiden før ho vil ha mer mat og så er det ned i egen seng igjen..[:D]

Her har vi begynt med og stelle han rundt 20.30, med vask av ansikt, hender og føtter. På med pysj og pupp. Så er han i vuggen sin ca kl 21. Han sovner som regel etter 1 times tid. Og da ligger han alene med mindre han begynner og skrike. Så kan han sove i 2-3 timer, våkner han så får han pupp. og da er det somregel noe skift som må til, for det pleier og smelle litt i bleia. Sovner etter 30 min eller 1 time. Men nettene kan variere mye.
Dette gjør vi i håp om at han en vakker dag skal skjønne at nå er det tid for og sove, og vil sovne av seg selv ganske med det samme. Og sove leeenge!!! Håpe håpe håpe!![:D]

Back
Topp