Legg- kramper!!!

FRK John Deere

Forumet er livet
Er det vanlig i svangerskap eller er jeg unormal? Har aldri hatt det før jeg ble gravid, men nå kommer det jevnlig. I natt fikk jeg i begge leggene, men heldigvis ikke samtidig! Tror jeg hadde krepertom det hadde skjedd. Høyrefoten klarer jeg nesten ikke å gå på i dag, vanskelig å få fotbladet rett med gulve, går på tærne istede.

Noen gode råd??

Det er desverre ganske vanlig ja.. Spesielt i tredje trimester. I mitt forrige svangerskap hadde jeg krampe i leggene hver natt. Skikkelig slitsomt. Og jeg har ingen gode råd nei...

Leggkramper er vanlig i svangerskapet. Mitt råd er å stå opp og strekke ut krampen ved å stå på beinet, eventuelt tøye ut baksiden av leggen. I mitt første svangerskap var det umulig å ha sex på slutten fordi alle stillinger førte til krampe ett eller annent sted i kroppen..... Ellers sies det at magnesium kan hjelpe og i tillegg skal visst det hjelpe mot hodepine hvis du er plaget med det i tillegg. Har ikke testet det ut selv enda...

ORIGINAL: Smashing

Jeg pleier å strekke ut foten så godt jeg kan. Det føler jeg hjelper.

Det hjelper hos meg også....evt opp og stå på foten.

Hdde masse kramper i leggene forrige svangerskap. Utrolig vondt! Har kjent antydning noen ganger nå også, men det forsvinner fort hvis jeg tøyer leggen skikkelig. Tror nesten det eneste som hjelper er å strekke leggen skikkelig!

Takk for hurtige svar og råd!
Føler dette kan bli et stort problem senere når jeg allerede har hatt det så mange ganger. Skal virkelig prøve å stå eller strekke ut beinet neste gang[:)]

Hehe ja det med sex har jeg også lagt merke til!
En gang fikk jeg så skikkelig krampe i leggen, hadde mest lyst å skrike, men der å da var det ganske komisk så jeg måtte bare le! [:D]
Det jeg synes hjelper er å massere leggen og å prøve å tøye den ut.
Våkne av legg krampe, aoooo [:(]

Å det er bra at jeg ikke er den eneste.. :D Drit ekkelt å våkne av å ha legg krampe :P
Det jeg syns hjelper er å stå opp å gå litt..

Hadde det masse i mitt forrige svangerskap - grusomt å våkne på natta med det. Da er det bare opp og hoppe[;)] Merker tendenser, men ikke mye foreløpig denne gangen.

jeg hadde det en natt, også i begge leggene , men heldigvis ikke no etter det... er skikkelig ubehagelig ja... sier at det skal hjelpe å tøye ut eller prøve å sovne med bena strekt og ikke sammenkrølla lix... vet ikke om du skjønte hva jeg mente men... hihi

Et gammelt kjerringråd er forresten å knyte en rød ulltråd rundt ankelen. Det skal visstnok hjelpe....

det er helt vanlig... jeg hadde det masse sist, spesielt på slutten.. men nå har jeg heldigvis bare inni mellom.. men fy så vondt det gjør altså... det sies at magnesium skal hjelpe.. det var i allefall det jeg fikk tips om av jordmor forrige svangerskap.. men jeg fikk aldri somlet meg til å kjøpt det så om det funker er jeg usikker på!

Jeg har vært plaget med leggkramper så lenge jeg kan huske og har pga dette gruet meg litt til å bli gravd...siden jeg har hørt at det forverres. Jeg er ofte oppe hver time fordi "krampa tar meg" og det er kjempe slitsomt. Blir så trett dagen etter pluss at det gjør forferdelg vondt og man blir støl dagen etter..

Prøvde en periode magnesium...tok det om morgenen for å klare å huske det...syns egentlig ikke at det hjalp. Nå som jeg er gravid har jeg imidlertid tatt en kapsel/tablett like før jeg legger meg og jeg er nesten ikke plaget lenger. I tillegg hjelper det meg å ha på ullester om natta...ikke verdens mest sexy outfit, men gjør det i alle fall mulig å få en god natts søvn.

Forøvrig tror jeg det er viktig og drikke masse vann.

Før var jeg forresten veldig mye plaget på spinning, men da jeg bytta til spinningsko er jeg nesten ikke plaget lenger.

Back
Topp