Legg krampe?

Bkno2816592

Flørter med forumet
natt til mandag fikk jrg skikkelig legg krampe, aldri hatt det noen gang i hele mitt liv, og etter det, så har jeg ikke fått tråkket med den foten ordentlig, og fortsatt veldig vondt... noe jeg trenger å bekymre meg over? Eller går det over av seg selv?

Det bruker å ta noen dager før det blir det samme igjen :-) ganske vanlig med leggkramper under graviditet har jeg forstått. Du kan evt. ta magnesium dersom du får det flere ganger. For min del hjalp dette mye og det tok ikke mange dager før jeg la merke til forandringer

Jeg har hatt en del av det om natta, men der gir seg fort. Hjelper å masere og kni der krampen er. Tror ikke det er noe farlig eller noe du skal bekymre deg for.

Kalles "sunnestrekk" her jeg bor, tror det er "senestrekk" som blir bokmålsform..
Har det ofte nå i svangerskapet, og må ærlig innrømme at jeg synes det er litt godt. Ruller og strekker godt med vristen når det står på, så går det fort over igjen :-)

Kalles "sunnestrekk" her jeg bor, tror det er "senestrekk" som blir bokmålsform..
Har det ofte nå i svangerskapet, og må ærlig innrømme at jeg synes det er litt godt. Ruller og strekker godt med vristen når det står på, så går det fort over igjen :)

Ok. Takk for svar alle sammen, gjorde veldig vondt da jeg fikk det, men nå mange dager etterpå, så klarer jeg ikke gå på den foten.. får satse det går over

Jeg har kramper i leggene og i føttene hver dag, og ofte om natta. Må opp og legge vekt på beina for å få det til å gå over. Det er veldig vondt... Men det er ikke farlig - bare veldig plagsomt. Har hatt det sånn i alle svangerskapa.

Jeg får også krampe i leggene på natt, værst i venstre benet. Men det hjelper å få strukket ut bare. Strekker foten/tærne oppover mot kneet, da går det ganske fort over^^

Jeg har det hver natt. Gubben bruker å masere leggene å strekke ut bena mine, å da hender det jeg sover gjennom natten uten kramper, så tror særlig den strekkinga er viktig :-)

Har hørt at tøying av leggen 3*10 sekunder et par ganger hver dag kan være forebyggende :)

Back
Topp