Legevisitt!

Lykkedokka

Glad i forumet
Jeg hadde min aller føste legetime hos legen i går[:D]
Men det var ingen som hadde fortalt meg om hvordan det foregikk[:-]!!
Først en GU..(grøss)
så blodprøve og urinprøve...
til slutt en hel masse papirarbeid....

Men heldigvis så var alt bare topp og "som det skulle" som legen sa.. (JIPPI, tenkte jeg da).
Da er det bare 4 uker til neste kontoll.
Da er det bare å glede seg til UL den 7.juli...[:D]

GU = gynekologisk undersøkelse? Fordel med ren truse, altså[:D] Hadde du med urinprøve, eller fikset du det der? [:)]

Gynekologisk undersøkelse ja.... Ikke noe moro. Joda er alltid helt nydusjet når skal til legen. Har litt skrekken for det der.... hehe
Hadde med urinprøve. Det skal man visstnok ha med hver gang. Men det er for å sjekke etter proteiner i urinen. (proteiner=eggehvitte)
Glass for slike prøver med lokk selvfølgelig kjøpes på apoteket. ca 10 til 15 kroner

Heldigvis er hun jeg har som fastlege også gynekolog. Hun er kjempeflink også. og hun er veldig nøye.
Men jeg skjønner deg veldig godt da:-)

Så godt at alt er som det skal[:)]

Spent på om det blir GU her første undersøkelse, jeg har visst en mannlig lege, og har til nå kun hatt GU hos kvinner. Men ryktet sier jo at mannlige leger er mer forsiktige da, så det blir forhåpentligvis greit[:)]

ORIGINAL: FruFruktbar

Så godt at alt er som det skal[:)]

Spent på om det blir GU her første undersøkelse, jeg har visst en mannlig lege, og har til nå kun hatt GU hos kvinner. Men ryktet sier jo at mannlige leger er mer forsiktige da, så det blir forhåpentligvis greit[:)]

Ikkje min mannlege lege[8|][8|][8|] Han gjorde som eg revna og blødde nedentil i fleire dager[:-][:-][:-][:-]

fikk beskjed om at man ikke tok GU pga økt fare for å miste.. så jeg har ikke hatt noen GU i heløe forrige og i dette svangerskapet[:D]

Hadde også GU på første kontroll (igår), var ikje noke kjekt i d heila tatt synns eg [:'(]... Var også utrolig kvalm itillegg så d jore jo ikje saken bedre akuratt[&:] hehe

Back
Topp