legevakten

Håperpåskattnr1

Gift med forumet
har vært på legevakten.for svimte av og blei helt borte i dag tidlig.brakk meg et par ganger. svetta og frøys. det  var helt jævlig, men legen tok det ikke alvorlig.Han sa bare hvis jeg ville vite hva det var måtte jeg dra til fastlegen.Å han sa at sykehuset ikke kunne sjekke noe nå, fordi det var for tidlig er straks 7 uker på vei.Man kunne ikke sjekke ut noe før uke 8/9.Bare pisspreik sa jeg, å da sa han ingen ting.har det ikke bra nå, eneste jeg fikk var tab mot uvi liksom.så får håpe det funker og at det er det...men trur ikke det er mulig å bli så dårlig av uvi altså.

Hva trur/mener dere?

Synes det er rart at legen ikke tok en urinprøve eller CRP. Eller så er det er veldig normalt å få blodtrykksfall(kan jo i verstefall svime av), tok han BT? Rart at ham ikke tok deg seriøst, trenger jo ikke ha noe med graviditeten å gjøre.

Har du temp? Med tanke på at du fryser..

Du kan absolutt li så dårlig av UVI dersom du får nyrebekkenbetennelse av det (UVI som sprer seg videre oppover). Man trenger ikke alltid å merke symptomene på UVI, heller. Og det er veldig vanlig med UVI når man er gravid, og det er lettere at den sprer seg da.

Men det er jo likevel rart at legen ikke tok deg mer alvorlig... For det kan jo være noe helt annet.

Uvanlig er det ikke å svime av i starten på svangerskap, men du har rett til å bli tatt alvorlig da! Jeg svima av i begge forrige sv.skapene jeg, pga av ekstremt lavt BT. Men jeg visste jo hva det kom av, og rakk å legge meg flatt.. Huff fryktelig ubehagelig og skremmende..
Har du symptomer på UVI da??? Kan jo ikke bare gi ut AB for det sånn uten videre?

*klona* skrev:
det svir ikke når jeg tisser :)

Dersom det ikke svir, du ikke har utslag på urinprøven og ikke har forhøyet CRP - ville jeg ikke tatt de tablettene.. Hvertfall ikke før jeg visste sikkert hva det kom av! Men har du feber da?? Er nemlig ikke alltid urinprøven viser noe - selv om man har UVI.. Hvilke tabletter fikk du?
(kom nå på at du skrev om fryktelige menssmerter i går..)

Tre-må-det-være! skrev:
*klona* skrev:

Dersom det ikke svir, du ikke har utslag på urinprøven og ikke har forhøyet CRP - ville jeg ikke tatt de tablettene.. Hvertfall ikke før jeg visste sikkert hva det kom av! Men har du feber da?? Er nemlig ikke alltid urinprøven viser noe - selv om man har UVI.. Hvilke tabletter fikk du?

Burde gi utslag på stix uansett, blod, leukocytter og evt proteiner, bare nitritt som ikke alltid vises

Kat84 skrev:
Tre-må-det-være! skrev:
*klona* skrev:

Burde gi utslag på stix uansett, blod, leukocytter og evt proteiner, bare nitritt som ikke alltid vises

Har opplevd det, men tror det er skjeldent.. Fikk meg et lite sjokk da ja. En pasient som kom inn med symptomer, svie og frostrier. Null utslag på stix - neg. Nitrit. Sendte likevel prøven til dyrkning, og det var faktisk en bakteriell infeksjon.. Så legen var overrasket selv også..
Men som sagt, er jo oftest utslag på leuco. og/eller blod om ikke annet;-) Håper du blir fort bra igjen da!! Men synes du burde fått et mer oppklarende møte med legen på vakt...

Hvis UVI en går opp i nyrene så blir man fort veldig dårlig ihvertfall. Har vært på sykehuset pga nyrebekkenbetennelse flere ganger selv, holdt på å spre seg til blodet så jeg nesten fikk blodforgiftning første gang.

Når det er sagt synes jeg det er veldig rart å ikke ta besvimelse mer på alvor. Hvis man skal ta så lett på det så er det ihvertfall viktig å gi pasienten en god forklaring på hvorfor det evt er vanlig/ufarlig.

Jeg ville bestilt hastetime til legen din på mandag ihvertfall. Hvis du blir dårligere burde du dra til legevakta igjen. Men det er mye som går osv og graviditeten i seg selv kan gjøre folk dårlige så det er ikke sikkert det er noe mer enn det :)

God bedring uansett :D

Back
Topp