Legevakten

<3 Lykkelig <3

Flørter med forumet
Eh har en liten gutt som har sydd i ett siden natt til fredag, men heldigvis har syingen gått over, håper eg! Men nå er problemet my diare [:(] Så er jo eg i jobb og han er i jobb, men eg har jobbhelg denne helgen og han er ikke hjemm og det er ikke så lenge siden eg var vekke fra jobb grunnet sykbarn. Så kan eg gå bort på legevakten og få en sykemedling pga at eg har syk barn???? Går det ann? Egg tenker bare på då slipper eg bruke egemelinger, siden det kan være sjans for at eg og får det og!

Går det ann gå på legevakten og få seg sykemelding pga sykt barn???

Jeg fikk ikke det selv om vi har to barn og babyen skulle bli innlagt. (Var først på legevakten, og det var da jeg spurte) De [på legevakten] sa jeg måtte snakke med fastlegen om det over helgen. fastlegen kunne heller ikke gi det siden det ikke var jeg som var syk. Måtte søke etter pleiepenger fra NAV.

Nei, man har ikke rett på sykepenger ved sykt barn. Men har du brukt opp sykt-barn-dagene dine?

Det var det eg tenkte meg at eg ikke fikk.. Pleipenger! okey, for se hvor lenge han er syk og se om eg kan søke då, og evt ta konatkt med fastlegen

Nei det kan du ikke få, man kan kun få sykemelding for EGEN sykdom. Pleiepenger får man kun ved innleggelse og da fra dag 8 (kan også få det hjemme men da er det snakk om svært alvorlig sykdom).. Du må nok bruke sykt barn dag dessverre..

ORIGINAL: Pearl

Nei det kan du ikke få, man kan kun få sykemelding for EGEN sykdom. Pleiepenger får man kun ved innleggelse og da fra dag 8 (kan også få det hjemme men da er det snakk om svært alvorlig sykdom).. Du må nok bruke sykt barn dag dessverre..

Ja, glemte å legge til at det er fra dag 8 hvis barnet blir innlagt.

Takk for svaren =) Ja, men eg ikke blitt syk ennå og men er ganske trøtt og sliten av løpe frem og tilbake om natten...Så får se hva som skjer om blir syk eller ikke... Eg har ett hodet som verke hele tiden, men legen på legevakten kunne ikke gi meg noen dianose og måtte høre med fastlegen, men hun hadde jo ikke tid ennå. Så kanskje vist ikke den gir seg får gå bort å få meg sykemeling grunnet hodeverk..

Tusen takk for alle svar

Back
Topp