Legevakten

squakky

Elsker forumet
Nå skal vi heller dø enn å ringe til legevakten her i huset..

Vi har jo hatt omgangssjuka her, rett etter at mannen kom hjem fra Afrika på søndag. Også i går kveld ble han plutselig dårlig. Han har da vært på jobb i afrika i 4 uker, og når han kom hjem så glemte han å ta malaria tablettene sine. Og hadde fått beskjed om å ringe legevakten med en gang hvis han fik feber eller noe.
Kl 01.30 i natt vekker han meg for jeg må ringe legevakten for ham. hele senga rister og han er iskald.
Jeg måler tempen med et gammelt øreapparat som e noe ustabilt. Det viser normaltemp på 35 gr og når hans temp da er 36,5 så vet jeg at han har 1,5 gr feber.
Men hu på legevakten skulle så klart henge seg opp i dette da! Jeg måtte kjøpe ny tempmåler, og han hadde ikke feber ved 36,5 grader! Ja, jeg er klar over det men han har ca 39 grader, det er bare apparatet mitt som ikke er kalibrert så jeg bruker dte bare som en indikasjon. Jeg vil ikke putte det som sønnen vår hadde i rumpa i munnen hans heller. -Neida! Det skulle jeg ikke gjøre, men han hadde jo ikke feber! Jo, han har feber!

Faen, irriterende kvinnfolk!!! Fremdeles forbanna på hu som klarte å ødelegge nattesøvnen min!
Vi fikk snakke med legen, og han sa "spis masse smertestillende"
Så nå sitter typen på dass.. Haha, malaria har han ikke iallefall :p

Stakkar gubben.. hehe

Vet at helsepersonell har fått litt kritikk for å være litt for opptatt av feber, flere som mener de må se an situasjon og allmenntilstand, ikke hva den greia måler.

Først; har du fått mannen hjem, SÅ GØY. før tiden da!! Hvor lenge blir han hjemme nå da? uff, såå kjipt at han er blitt syk da[&:] Har han vært hos fastlegen å sjekka idag, de er sikker på det ikke er malaria!? uff...
håper han blir bedre snart da, god bedring!![;)]

Jepp! Herlig å ha ham hjemme. Nei, vi ringte ikke fastlegen for det ble omgangssyken på ham og ;) Mini spydde jo på meg på lørdag, så fikk jeg det på søndag og han kom hjem på søndag. Så det passer med smittetid og sånn :p

Back
Topp