Legevakta

Misery82

Glad i forumet
æsj.... måtte på legevakta i stad....
følte meg veldig dårlig, pluss at jeg har blitt veldig hoven i det siste... (og hjertebank når jeg legger meg)

blodprøve   OK
blodtrykk    GREIT NOK
fosterlyd     OK

så var det urinprøven......
 har proteiner og sukker på nivå 2 i kroppen... altså en mulig begynnende
svangerskapsforgiftning.....
men ingen fare enda... men anyway... noen andre her som har hatt proteiner og sukker i urinen ??

nei grøss....  håper dette var bare "forbegående"  ....
skal på kvinneklinikken til fredag... for å ha siste samtale om det blir keisersnitt eller ikke... de regnet med KS... og da tar de sikkert å undersøker meg skikkelig... er ikke overbekymret enda.. men ingen kul beskjed å få...

hva er egentlig UVI ??  er ikke så god på alle forkortelsene enda nei [;)]

ORIGINAL: RitaCeciie

UVI: UrinVeisInfeksjon [:)]

Skal krysse fingrene for deg jeg [:)]

hahahah  joda... nå måtte jeg le litt av meg selv her....
DET burde jeg jo ha skjønt da.. hehe!

men takk for svar.. da vet jeg det [;)]

Uff..det var jo ikke noe kjekt da. Men bra du snart skal på skikkelig sjekk, det går nok sikkert bra.[:D][:D]

Huffda! Ikke noe kjekt! Du får ta det pent og passe godt på deg selv og den lille!
Går nok bra![:D]

Håper virkelig at det ikke er svangerskapsforgiftning på gang hos deg! Godt at du får sjekka mer fredag [:)]
Bare ta det fullstendig med ro frem til da!!

ORIGINAL: Misery82

følte meg veldig dårlig, pluss at jeg har blitt veldig hoven i det siste... (og hjertebank når jeg legger meg)

blodprøve   OK
blodtrykk    GREIT NOK
fosterlyd     OK

men ingen fare enda... men anyway... noen andre her som har hatt proteiner og sukker i urinen ??

Ja, jeg hadde glukose +2 i urinen sist så da tok de noe ekstra blodprøver og protein i urinen har jeg hatt de to siste gangene, derfor jeg ble sykemeldt. Begynte å hovne opp i bein og armer også. Så fikk beskjed om å ta det mer med ro.

ORIGINAL: Ida123

Huffda! Ikke noe kjekt! Du får ta det pent og passe godt på deg selv og den lille!
Går nok bra![:D]

signerer[:)]

ORIGINAL: veslejinta

ORIGINAL: Misery82

blodprøve   OK
blodtrykk    GREIT NOK
fosterlyd     OK

Ja, jeg hadde glukose +2 i urinen sist så da tok de noe ekstra blodprøver og protein i urinen har jeg hatt de to siste gangene, derfor jeg ble sykemeldt. Begynte å hovne opp i bein og armer også. Så fikk beskjed om å ta det mer med ro.

ok... godt  å høre at det ikke bare er meg (ikke det at det er bra men)
er veldig hoven i ben og armer... men skulle tilbake på legevakta hvis jeg ikke følte meg bedre i kveld.... gutten min har vært ganske rolig de siste dagene og... men har ikke lyst til å uroe meg noe mer enn nødvendig.. jeg er sykemeldt fra før så kommer til å ta det helt piano nå..

så søte dere er !
takk alle sammen....  [:)][:)]

er jo litt stressende... må kjenne etter mye liv nå sa legen... men småen vil jo ikke bevege seg... men gir det den dagen her... da reiser jeg tilbake igjen!

Legen min begynte også å nevne svangerskapsforgiftning hos meg. Jeg har hovnet opp i bena og blodtrykket har steget noe. Men jeg hadde ikke protein i urinen. Svangerskapsforgiftning er ganske alvorlig, så dersom du ikke kjenner liv som du pleier hadde jeg ikke drøyd lenge med å kontakte legen eventuellt føden, legevakta er ikke stedet å gå.
Legen min sa at dersom jeg begynte å føle meg svimmel eller noe måtte jeg bare komme med en gang.
Synes ikke det var noe særlig at han begynte å snakke om dette, men bedre føre var er det jo noe som heter. Han snakket til og med om at ungen kanskje måtte tas med keisersnitt og at ungen ville klare seg dersom de gjorde det nå. lissom. OMG! Jeg fikk jo helt angst! Jeg har angst for keisersnitt og for det andre vil jeg ikke at ungen skal ut før den er klar, men må man så må man, selvfølgelig...[&:]

Takk for svar Hestejennta!

lille bebis har vært i bevegelse i dag... men litt mindre enn vanlig...
skal på kvinneklinikken for full sjekk til fredag... MEN blir jeg værre før det reiser jeg ned dit før.. føler jeg har det under kontroll...
 men huff... jeg prøver å kjenne etter symptomer hele tiden...
ja ikke helt kult dette...

Back
Topp