Legevakta der dere bor

Nei, man må ikke det. De foretrekker vel at man ringer først, men de kaster en ikke på dør om en møter opp uten å ha ringt først.

ORIGINAL: *SiljeVanilje*

Her ringer jeg alltid før jeg kommer. Da sier jeg hva problemet er og vi vurderer sammen om det trengs å komme inn. I såfall får jeg beskjed om enten å komme med en gang (hvis det haster eller det er ledig time med en gang) eller å komme til et gitt klokkeslett.

Hadde det skjedd noe helt akutt så hadde jeg bare kastet datteren min i bilen og reist. Men ofte er det jo sånn at ting kan ventes med ett par timer, men ikke helt til fastlegen åpner igjen.

Jeg syns det er bra å få time, så slipper jeg å sitte på venterommet i to timer og vente f.eks.

Vi hadde time på legevakten for en tid tilbake og vi ble aktisk sittende i nesten 3 timer etter avtalt time før vi kom inn..
Å det med ett lite barn..

jeg har jobba på legevakt i to år.. og her må man bestille time.. man skal ikke bare møte opp for vi som tar telefonen skal vurdere om det trengs eller ikke... vi er strenge på at øyekatarrer, forkjølelser, halsbetennesler og plager som kun har vart et døgn kan vente til fastlegen dagen etter (annerledes i helga) legevakt er for akutte tilstander... så får de en time, men er jo ofte forsinket da, men da vat de sånn ca.. og kommer det inn noe akutt går det selvfølgelig foran alt annet... kommer noen uanmeldt hos oss får de ikke snike i køen, da kan det hende de får en time om 4 timer, så da får de bare dra igjen og komme tilbake

Trenger ikke ringe. Men jeg pleier det,så lenge det ikke er noe akutt da selfølgelig[;)]

Ja må bestille time, får som regel time i løpet av 2-3 timer.. Men i tilegg til det må man belage seg på en ventetid på 2 ekstra timer inne på legevakta..

Den legevakta her er helt talentløs.. [8|]

ORIGINAL: *Julekula*

Her ringer man bare å si man kommer. så spør de litt om hva feks ungen feiler osv.. så får de en oversikt liksom..

jepp. sånn er det her og[:)]

ORIGINAL: Mamma til 3skjønne

ORIGINAL: langtidssniker

ringer , får beskjed om å komme da å da, et klokkeslett ja.. liker det bedre enn å bare komme, mange sniker i køen

samme her [:)]

Ja her ringer vi først. Men har sett at folk også bare dukker opp (tror jeg..) - de kan jo ikke akkurat avvise folk som kommer dit og ikke har tilgang på telefon, liksom.[;)]

Jeg ringer og sier hva det er, så de kan bedømme hvor alvorlig det er og evt flytte oss fremover i køen. Da får vi også beskjed om f.eks legen er ute på akuttoppdrag..

ORIGINAL: *bølla*

Må dere bestille time på legevakta?

Det må vi her. Har aldri opplevd det på andre legevakter enn her. Er det vanlig?

Bestille time? Nei.. Kanskje man må det pga ekstra stor pågang for tia? Vi bruke jo samme legevakt, har aldri opplevd timebestilling..

nei!hva er vitsen da liksom?[8|]

eller når jeg tenker meg om så har di sagt et tidspunkt "kom rundt 7 så slipper du å vente så lenge !fek.men vi kommer altid inn.

Må ikke det her..bare dukker opp vi[8D]

Back
Topp