Legevakta der dere bor

*bølla*

Gift med forumet
Må dere bestille time på legevakta?

Det må vi her. Har aldri opplevd det på andre legevakter enn her. Er det vanlig?

Nei må ikkje det.

ORIGINAL: langtidssniker

ringer , får beskjed om å komme da å da, et klokkeslett ja.. liker det bedre enn å bare komme, mange sniker i køen

samme her [:)]

Her ringer jeg alltid før jeg kommer. Da sier jeg hva problemet er og vi vurderer sammen om det trengs å komme inn. I såfall får jeg beskjed om enten å komme med en gang (hvis det haster eller det er ledig time med en gang) eller å komme til et gitt klokkeslett.

Hadde det skjedd noe helt akutt så hadde jeg bare kastet datteren min i bilen og reist. Men ofte er det jo sånn at ting kan ventes med ett par timer, men ikke helt til fastlegen åpner igjen.

Jeg syns det er bra å få time, så slipper jeg å sitte på venterommet i to timer og vente f.eks.

ringer , får beskjed om å komme da å da, et klokkeslett ja.. liker det bedre enn å bare komme, mange sniker i køen

Samme her [:)]

Her ringer vi, så får vi komme etter en stund[;)]

Samme her!

Det kommer ann på hvor travelt de har det og hvor "avorlig" det er med den syke!
Av og til får vi komme opp med èn gang, andre ganger får man ett klokkeslett.

JA, heldigvis[:)]

Vi ringer, og så får vi et klokkeslett. Normalt innen 2-3 timer.
Så¨er det bare å stille opp når man har fått time.
(Og normalt kommer man inn til legen da, med mindre det er noe akutt som må gå først)

Andre steder jeg har bodd, så er det sånn at man bare må stille opp.
Så risikerer man jo å sitte der i tiiiiiiimesvis før man får komme inn.
Da er det jo mye bedre å ta ventinga hjemme.

ORIGINAL: LovelyTwo

ORIGINAL: Gary Barlow

Her ringer vi, så får vi komme etter en stund[;)]

Det er aldri folk på legevakten uten videre, så her hjelper det ikke å kaste noen i bilen å reise dit dessverre [&o]

Samme er det her. Uansett hvor akutt det er må man likevel ha time[:@] Eneste gangen vi slipper å ha time er hvis vi kommer i ambulanse eller har vært hos fastlegen og fått henvisning til akuttmottaket[8|]

Nei må ikke det, men pleier alltid å ringe før vi drar, sånn at de vet sånn ca når vi kommer. Tar ca 40 min å komme seg til legevakta.

ORIGINAL: xCamillax

Samme her [:)]

Er vanlig her ja

her må du ringe uansett.... vist du bare reiser ned, kommer du til lukket dør.. legene er ikkje der hele tiden, og når du ringer kan du få time noen timer etterpå, eller med en gang.. spørst hva legen driver på med...

Her ringer man bare å si man kommer. så spør de litt om hva feks ungen feiler osv.. så får de en oversikt liksom..

har bare brukt legevakta her vi bor nå 2 ganger.. første gang fikk vi et klokkeslett å komme på, andre gang gadd jeg ikke ringe - bare dro ned og ventet... Da hadde jeg sittet i telefonkø i over 15 minutter, samt vært i kontakt med legevakta i den andre kommunen i håp om å bare kunne reise dit (er ca like langt..) - men det fikk jeg ikke lov til siden jeg ikke bodde i den kommunen [8|]
Neste gang reiser jeg over kommunegrensa og påberoper meg retten til helsehjelp i kommunen jeg oppholder meg i [8D]

jeg vil tro det er det beste. her er det jo eeevig lange køer. du må komme, stå i kø og vente i timesvis og ligge syk over noen stoler

ORIGINAL: Niiiitah87

Nei må ikkje det.

Back
Topp