legevakt (oppdatert)

Midt Norge

Elsker forumet
e det rart folk engster seg for å ringe legevakt, når man må være halvdø før man blir tatt på alvor.. ringte angående lille gutt isted da han ikke har vært i form de siste dagene. er ganske ok på dagene. hoster ,men ikke feber. nå derimot hoster han ,og de virker som han har vondt når han hoster. hadde 39 da han la seg,og fikk da en paracet,men nå 37.5. da jeg ringte og fortalte at det virket som han hadde vondt da han hosta fikk jeg besjed om at det kunne være krupp.å siden det virket så rolig og greit. så måtte vi se det ann til i morgen å ringe fastlegen da... blæææææ

-----------------------------------------------------------------------va te fastlege i dag fikk komme inn med en gang og tok crp (29) og lytt på han. kunne ikke høre noe ulyd på lungene litt rød i halsen var han men eller så det greit ut. fikk hostesaft da. håper den hjelper på hosten så han får sove om natta i allefall. enda godt å få komme å få han undersøkt så man slipper å gå å engste og uroe seg hva det kan være

nei det er ikke bjeffhoste,men vanlig hoste også sier han au etterpå og skriker. sa jo det te hu dama å..åsså er han hes i målet karnsje ikke så rart sån som han hoster

ORIGINAL: MARIE:-)

ORIGINAL: Midt Norge

e det rart folk engster seg for å ringe legevakt, når man må være halvdø før man blir tatt på alvor.. ringte angående lille gutt isted da han ikke har vært i form de siste dagene. er ganske ok på dagene. hoster ,men ikke feber. nå derimot hoster han ,og de virker som han har vondt når han hoster. hadde 39 da han la seg,og fikk da en paracet,men nå 37.5. da jeg ringte og fortalte at det virket som han hadde vondt da han hosta fikk jeg besjed om at det kunne være krupp.å siden det virket så rolig og greit. så måtte vi se det ann til i morgen å ringe fastlegen da... blæææææ-

Omentrent slik var det med Sebastian og han hadde lungebetennelse,men han måtte i røntgen før de fant det ut.

ja det er det jeg tror jeg å at han har bronkitt el noe slikt. man ringer ikke til legen kl 23 bare for moro liksom... synes de hadde kunnet tatt han inn å lytta på han om ikke anna.. vill jo ikke at gutten skal være syk,men når han bare ligger og ynker seg og skriker når han hoster så er det noe som ikke er bra

e det rart folk engster seg for å ringe legevakt, når man må være halvdø før man blir tatt på alvor.. ringte angående lille gutt isted da han ikke har vært i form de siste dagene. er ganske ok på dagene. hoster ,men ikke feber. nå derimot hoster han ,og de virker som han har vondt når han hoster. hadde 39 da han la seg,og fikk da en paracet,men nå 37.5. da jeg ringte og fortalte at det virket som han hadde vondt da han hosta fikk jeg besjed om at det kunne være krupp.å siden det virket så rolig og greit. så måtte vi se det ann til i morgen å ringe fastlegen da... blæææææ-

Omentrent slik var det med Sebastian og han hadde lungebetennelse,men han måtte i røntgen før de fant det ut.

ja det er det jeg tror jeg å at han har bronkitt el noe slikt. man ringer ikke til legen kl 23 bare for moro liksom... synes de hadde kunnet tatt han inn å lytta på han om ikke anna.. vill jo ikke at gutten skal være syk,men når han bare ligger og ynker seg og skriker når han hoster så er det noe som ikke er bra

e det rart folk engster seg for å ringe legevakt, når man må være halvdø før man blir tatt på alvor.. ringte angående lille gutt isted da han ikke har vært i form de siste dagene. er ganske ok på dagene. hoster ,men ikke feber. nå derimot hoster han ,og de virker som han har vondt når han hoster. hadde 39 da han la seg,og fikk da en paracet,men nå 37.5. da jeg ringte og fortalte at det virket som han hadde vondt da han hosta fikk jeg besjed om at det kunne være krupp.å siden det virket så rolig og greit. så måtte vi se det ann til i morgen å ringe fastlegen da... blæææææ

Jeg var tre ganger hos legen med han uten at de ga medisin,fjerde gangen var han i så dårlig form at vi ble sendt rett på sykehuset.Der tok de masse prøver og røntgen og fant ut at han hadde lungebetennelse.
Syntes enkelte leger er alt for likegyldige når det gjelder å undersøke små barn,og mødre blir ofte sett på som hysteriske. For og komme noen vei med leger så må man hvist være ganske standhaftig og bestemt men det er jo ikke slik det skal være[:@]

ja irriterende. har sittet og grublet i hele dag om  jeg skulle ringe fastlegen,men tenkte som så at det var bedre å ringe når han hadde feber sån at de trodde meg at jeg ikke bare tulla med de,men neida. i morgen tidlig blir det fastlege,.,.blir sikkert ingen god natt,men hva skal man gjøre da

Her er det ikke vanskelig å komme inn på legevakta. Men "legg" på litt ekstra, stå på ditt og krev å få komme inn

bare dra dit uten å ringe.. det gjør jeg [:)]

Syns det e sjuk at man ikke blir tatt på alvor og spesielt når det gjelder onger,kjenner den behandlinga så godt,nu sist han på 5 år var sjuk så sa æ at vest æ ikke fikk time te han så sku æ spor opp kor de bodde så sku de få hør på klaginga hans like lenge som æ hadde måt bere fordi de ikke tok mæ på alvor, fikk da time med en gang,men hadde ringt 2-3 ganger for æ fikk timen[:@][:@]

.

Back
Topp