Legevakt eller føden?

TredjegangsLinn

Betatt av forumet
Når tar man kontakt med legevakt, og når ringer man føden? Det er jo gåavstand i mellom.
Har hatt fryktelig vondt i magen siden Torsdag. Med en gang jeg reiser meg så har jeg en laaaang kynner, som varer til jeg setter/legger meg igjen. Når jeg går så er det så vondt at det er vanskelig å komme seg dit man skal. Må stoppe å krysse/knipe beina sammen flere ganger på korte avstander. 9åringen hjemme sa på butikken i går at han skjemmes av meg fordi jeg sier "Au" støtt og stadig høyt
Kjenner liv jevnlig, så er i grunn ikke bekymret for lillemann i magen. Er mer bekymra for at han ligger rart, eller at det er noe annet. Er 3.gangs, å i utgangspunktet veldig lite bekymret av meg, men nå synes jeg det har vært vondt veldig lenge
 
Ring til føden:)
 
Føden :)
Jeg er også 3 gangs å slet med det samme i helga, roet seg litt nå, men kjenner det fortsatt. Greit å få sjekket opp, for min del er det nerver som kommer i klem pga.hodet til frøkna er så godt nedi bekkenet :)
 
Jeg ville ringt føden /jordmor. Nå har du hatt det nesten en uke, har det avtatt eller blitt værre?
 
Jeg ville ringt føden /jordmor. Nå har du hatt det nesten en uke, har det avtatt eller blitt værre?

Det har bare holdt seg stabilt ille Har prøvd å tatt det med ro di siste dagene å, men må vel bare ta en telefon til føden
 
Jeg ville ringt føden fordi det høres veldig svangerskapsrelatert ut. Håper de kan gi deg noen gode svar og råd..
 
Når tar man kontakt med legevakt, og når ringer man føden? Det er jo gåavstand i mellom.
Har hatt fryktelig vondt i magen siden Torsdag. Med en gang jeg reiser meg så har jeg en laaaang kynner, som varer til jeg setter/legger meg igjen. Når jeg går så er det så vondt at det er vanskelig å komme seg dit man skal. Må stoppe å krysse/knipe beina sammen flere ganger på korte avstander. 9åringen hjemme sa på butikken i går at han skjemmes av meg fordi jeg sier "Au" støtt og stadig høyt
Kjenner liv jevnlig, så er i grunn ikke bekymret for lillemann i magen. Er mer bekymra for at han ligger rart, eller at det er noe annet. Er 3.gangs, å i utgangspunktet veldig lite bekymret av meg, men nå synes jeg det har vært vondt veldig lenge
Hvordan har det gått med deg TredjegangsLinn?
 
Eg har og hatt veldig mykje vonde kynnere og stikkinger i underlivet siste uka, har vore nære på å ringe føden fleire ganger... Skal inn på vekstkontroll i dag så da skal eg spørre om det. Spent på å høyre om du fekk noko svar fra føden :)
 
Når tar man kontakt med legevakt, og når ringer man føden? Det er jo gåavstand i mellom.
Har hatt fryktelig vondt i magen siden Torsdag. Med en gang jeg reiser meg så har jeg en laaaang kynner, som varer til jeg setter/legger meg igjen. Når jeg går så er det så vondt at det er vanskelig å komme seg dit man skal. Må stoppe å krysse/knipe beina sammen flere ganger på korte avstander. 9åringen hjemme sa på butikken i går at han skjemmes av meg fordi jeg sier "Au" støtt og stadig høyt
Kjenner liv jevnlig, så er i grunn ikke bekymret for lillemann i magen. Er mer bekymra for at han ligger rart, eller at det er noe annet. Er 3.gangs, å i utgangspunktet veldig lite bekymret av meg, men nå synes jeg det har vært vondt veldig lenge
I Oslo skal man kontakte føden etter uke 22. Vet ikke hvordan det er i andre deler av landet.
 
Joda, det går da :) fortsatt baby i magen, å fortsatt mye vondt. Meen, dem gjør ingenting. Skal til jordmor igjen til fredag, å vekstkontroll neste uke. Jeg er vel bekymra for at ungen er stor jeg at det er rett og slett er uvant at det er så dårlig plass så tidlig.
Er vel bare å holde ut, 5 uker til termin nå
 
Joda, det går da :) fortsatt baby i magen, å fortsatt mye vondt. Meen, dem gjør ingenting. Skal til jordmor igjen til fredag, å vekstkontroll neste uke. Jeg er vel bekymra for at ungen er stor jeg at det er rett og slett er uvant at det er så dårlig plass så tidlig.
Er vel bare å holde ut, 5 uker til termin nå

Ikke lenge igjen, skal bli godt når disse ukene er unnagjort :)
 
Ikke lenge igjen, skal bli godt når disse ukene er unnagjort :)

Ja, skal bli godt.
Har hatt 2 helt annerledes svangerskap tidligere, der alt har gått som en drøm. Var ikke forberedt på å plages sånn denne gangen men snart har vi premien i fanget
 
Ja, skal bli godt.
Har hatt 2 helt annerledes svangerskap tidligere, der alt har gått som en drøm. Var ikke forberedt på å plages sånn denne gangen men snart har vi premien i fanget

Har plagdes i alle 3, vet ikke om det er opp-psyking eller hva men denne gangen er den letteste på tross av alle plager. Men det er jo virkelig verd strevet :-D
 
Back
Topp