Legeundersøkelse

• Trådstarter Trådstarter Celezte
  • Opprettet Opprettet
C

Celezte

Guest
Bare lurer på om man må ha underlivsundersøkelse hver gang man drar til legen under svangerskapet? På kontroller liksom? Jeg hadde det forrige legetime så bare lurte på om jeg må det nå også?

Weee takk for svar :-) Jeg MÅTTE første gang jeg.. Trodde det var vanlig jeg [8D]

Jeg hadde det ikke under svangerskapet i det hele tatt. Legen mente det ikke var noen grunn til det om jeg ikke insisterte[:D][:D][:D] og det gjorde jeg jo selvføglig....... IKKE..

Jeg har aldri hatt det mens jeg har gått gravid med frøkna og lillegutt.

Hadde med det med den jeg mista da, -fordi jeg mista. Og etterpå for å sjekke at alt var "ok".

Vet noen leger tar noen prøver i begynnelsen. Men når de er tatt skal de ikke trenge å gjøre det flere ganger!

En jeg kjenner hadde forresten en lege som ville ta flere undersøkelser... -og hun fant siden ut at det egentlig kunne være skadelig eller noe for barnet... Var nok mer legens ønsker enn et reelt behov...

Hadde underlivsundersøkelse første svangerskapskontoll på begge mine svangerskap, men ikke mer enn det. 

ORIGINAL: Celezte

Weee takk for svar :-) Jeg MÅTTE første gang jeg.. Trodde det var vanlig jeg [8D]

Jeg tok det første gang jeg hadde legekontroll med Torjus, men det var for det var rundt 3 år siden sist jeg hadde hatt GU. Trengte ikke det denne gangen.

jeg har harr GU i alle mine 4 svangerskap på ført kontroll.

veldig greit med tanke på og få tatt kreftprøver og sånnt som bør taes vært 3 år

ORIGINAL: jente_88

Jeg var ikke på gu under svangerskapet [:)]

Ikke jeg heller[:)]

Med unntak at jeg bestilte time for å få bekreftet at jeg hadde bakteriell vaginose, hadde jeg ingen gynekologiske undersøkelser før jeg ble undersøkt på fødeavdelinga.

Jeg fikk tilbud om å ta det på 1.kontroll i mitt første svangerskap, og takket ja. Nå trenger jeg ikke å ta igjen før jeg fyller 25. Så har ikke tatt noen gu i dette svangerskapet. [;)]

Back
Topp