Når har du neste kontroll?
Blodprøve, legetime, jordmor eller ultralyd?
Blodprøve, legetime, jordmor eller ultralyd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg bestilte jordmortime da jeg var 4+2 (fikk time uke 10+3). Hun jeg pratet med virket fornøyd med at jeg ringte så tidlig fordi de ville gjerne ha oss inn relativt tidlig for å bestille TUL sånn jeg skjønte det.Fikk legetime når jeg er 10+0, syntes det er litt sent menmen er jo ferie der også. Har ikke ringt til jordmor ennå, vet ikke helt når man skal gjøre det (4+3 nå)![]()
Hvor bestiller dere jordmor time? Jeg aner virkelig ingentingJeg bestilte jordmortime da jeg var 4+2 (fikk time uke 10+3). Hun jeg pratet med virket fornøyd med at jeg ringte så tidlig fordi de ville gjerne ha oss inn relativt tidlig for å bestille TUL sånn jeg skjønte det.

Jeg ringte helsestasjonen m/jordmor når jeg var 4+4Fikk legetime når jeg er 10+0, syntes det er litt sent menmen er jo ferie der også. Har ikke ringt til jordmor ennå, vet ikke helt når man skal gjøre det (4+3 nå)![]()
Ringer helsestasjonen i kommunen og ber om første kontroll hos jordmor siden jeg er gravidHvor bestiller dere jordmor time? Jeg aner virkelig ingenting
Jeg tenker jo på grunn av ferien at det ikke kommer noe særlig tidligere enn det du fikk, men det hadde vært fint å få satt opp TOUL. Eller iallfall være «i systemet».
Ja, jeg tenkte det kunne være greit å få resept på kvalmestillende så jeg slipper å lide meg gjennom de første ukene skulle kvalmen komme tidlig. Og forrige gang jeg var gravid (da det ble kjemisk) var legen veldig opptatt av å få meg inn tidlig. Men jeg vet ikke helt hvorfor for jeg avbestilte jo den timen…Jeg har litt samme som deg. Hadde første jordmortime i dag. De tar egentlig ikke inn så tidlig i svangerskapet, men jeg sendte jordmor jeg hadde sist en sms, og pga av angstproblemtikken min syntes hun vi skulle ta en prat uansett. Kan sende henne sms ved behov gjennom ferien også.
Første legetime på mandag, er da 5+4. det er tidlig. Men siste mulighet for fastlegen går i ferie.
Så er det ultralyd i «regi av meg» neste fredag (6+1) og i regi av klinikken 11.7 (7+1).
Hvis vi kommer så langt![]()
Aha! Det høres jo fornuftig ut, jaRinger helsestasjonen i kommunen og ber om første kontroll hos jordmor siden jeg er gravid![]()
Jeg får ta det etter mandagens blodprøve. Hvis alt er bra med stigning så ringer jeg inn dit jeg ogsåJa, var sånn jeg også gjorde det! Ventet for å se om blodprøve nr 2 var OK førstAha! Det høres jo fornuftig ut, jaJeg får ta det etter mandagens blodprøve. Hvis alt er bra med stigning så ringer jeg inn dit jeg også
![]()

Ja, det blir veldig spennende! Jeg har jo litt problemer med å virkelig tro at dette kan gå bra… men det er vel ganske naturlig for oss som har holdt på så lengeJa, var sånn jeg også gjorde det! Ventet for å se om blodprøve nr 2 var OK førstOg det har jeg skikkelig troa på at den blir hos deg - med den fine første prøven
![]()

Ja, det er samme følelsen her... Er helt uvirkelig!!Ja, det blir veldig spennende! Jeg har jo litt problemer med å virkelig tro at dette kan gå bra… men det er vel ganske naturlig for oss som har holdt på så lenge![]()
Men sånn på en bra måte. Og tenker at vi må tillatte oss selv å håpe litt på at dette kan bli mars-babyer. Det er jo håpet som har drevet hele denne prosessen videre når det har vært tøft 
Du ringer helsestasjonen du hører til. Og den finner du ved å søke på helsestasjon og kommunen du bor i, der skal det være en oversikt. Eventuelt bare ringe en helsestasjon i kommunen din så kan de sikkert hjelpe deg å finne hvilken du hører til.Hvor bestiller dere jordmor time? Jeg aner virkelig ingenting
Jeg tenker jo på grunn av ferien at det ikke kommer noe særlig tidligere enn det du fikk, men det hadde vært fint å få satt opp TOUL. Eller iallfall være «i systemet».
Bestiller man i tillegg en time hos fastlegen utenom da? Satte opp en time selv når jeg er 6 + 2, men det er kanskje litt tidlig?Jeg fikk time 5+0, for det var siste mulighet før legen tok ferie. For min del tenker jeg det kan være fint å ta blodprøver og få resept på kvalmestillendeÅåå helsestasjon med jordmor, visste ikke at det var en ting. De har visst stengt i helger og ferier, så sendte de en mail. Regner med at jeg får svar i august når jeg er i sånn uke 9 hahaBestiller man i tillegg en time hos fastlegen utenom da? Satte opp en time selv når jeg er 6 + 2, men det er kanskje litt tidlig?

Men hvis fastlegen ikke har ferie da, burde man egentlig vente lengre enn uke 6 før man går til fastlegen?Jeg fikk time 5+0, for det var siste mulighet før legen tok ferie. For min del tenker jeg det kan være fint å ta blodprøver og få resept på kvalmestillendeKjipt å være på ferie og bli skikkelig dårlig
![]()
Jeg tror ikke det er noe regel for det? Min fastlege forrige gang ville ha meg inn så tidlig som mulig for planlegging videre. Men da ble det kjemisk, så avbestilte den timen- men det tror jeg var 4+5. Det var iallfall fryktelig tidlig. Men det er jo klart at det er nok ikke så mye de gjør så tidlig? Jeg aner ikke- aldri kommet så langt som dette før så alt herfra og ut er helt nytt for megMen hvis fastlegen ikke har ferie da, burde man egentlig vente lengre enn uke 6 før man går til fastlegen?