Legetime

Snooze

Gift med forumet
Vårspirene 2021
Skuddårsspirene 2024
Når er det normalt å ha første legetime? Jeg hadde lovet å si fra når jeg ble gravid, så det gjorde jeg. Men fikk ikke time før 10+2. Synes det var lenge til...
 
Sniker fra februar. Hadde legetime i uke 10+5, de anbefaler å ta så nærme uke 12 som mulig pga blodprøver. Helt normalt :happy:
 
Blodprøvene skal vel taes i uke 12 om jeg husker rett fra forrige gang :) Er vel ikke så mye mer som skjer før den tid.
 
Blodprøvene skal vel taes i uke 12 om jeg husker rett fra forrige gang :) Er vel ikke så mye mer som skjer før den tid.

Jeg sa ikke noe om hvor langt jeg var på vei da jeg bestilte, men synes jeg ser så mange som måler hcg-stigning osv at det føltes litt lenge til.... Men egentlig er det vel ikke så mye å gjøre de neste ukene annet enn å vente og krysse fingrene...
 
Jeg sa ikke noe om hvor langt jeg var på vei da jeg bestilte, men synes jeg ser så mange som måler hcg-stigning osv at det føltes litt lenge til.... Men egentlig er det vel ikke så mye å gjøre de neste ukene annet enn å vente og krysse fingrene...
De som måler HCG-stigning gjør vel det som oftes av somatiske grunner. Her er retningslinjene for svangerskapskontrollene :) Veldig kjedelig å måtte vente så lenge, skulle ønske en var halvveis snart og klar for oul jeg :p
 
De som måler HCG-stigning gjør vel det som oftes av somatiske grunner. Her er retningslinjene for svangerskapskontrollene :) Veldig kjedelig å måtte vente så lenge, skulle ønske en var halvveis snart og klar for oul jeg :p

Takk, den linken var nyttig! Helt enig i at det kjennes lenge nå, gleder meg til andre trimester og håper formen kommer seg litt samtidig som magen popper ut :)
 
Hopper inn her og spør om :shy: Hadde HCG som var 16,000 på fredag og 34,407 på mandag, tror dere det er noe tegn til graviditet utenfor livmor (ingen symptomer)?Gynekologen hang seg opp i festeblødningen som kunne være avgått graviditet, selv om det var sparsomt brunt utflod dagen jeg forventa mens.. har bare veldig kvalme og ømme bryst, ingen stikking eller vondt i livmoren eller rundt i området.
 
Hopper inn her og spør om :shy: Hadde HCG som var 16,000 på fredag og 34,407 på mandag, tror dere det er noe tegn til graviditet utenfor livmor (ingen symptomer)?Gynekologen hang seg opp i festeblødningen som kunne være avgått graviditet, selv om det var sparsomt brunt utflod dagen jeg forventa mens.. har bare veldig kvalme og ømme bryst, ingen stikking eller vondt i livmoren eller rundt i området.
Har ikke målt hcg så akkurat det kan jeg ikke sammenlikne med, men om blødning skulle bety avbrutt, burde ikke jeg vært gravid. Blødde så mye at jeg trodde jeg hadde mensen...
 
Hopper inn her og spør om :shy: Hadde HCG som var 16,000 på fredag og 34,407 på mandag, tror dere det er noe tegn til graviditet utenfor livmor (ingen symptomer)?Gynekologen hang seg opp i festeblødningen som kunne være avgått graviditet, selv om det var sparsomt brunt utflod dagen jeg forventa mens.. har bare veldig kvalme og ømme bryst, ingen stikking eller vondt i livmoren eller rundt i området.
Når Hcg passerer 6000 er det vanlig at det tar opptil 96 timer før dobling❤️
 
Hopper inn her og spør om :shy: Hadde HCG som var 16,000 på fredag og 34,407 på mandag, tror dere det er noe tegn til graviditet utenfor livmor (ingen symptomer)?Gynekologen hang seg opp i festeblødningen som kunne være avgått graviditet, selv om det var sparsomt brunt utflod dagen jeg forventa mens.. har bare veldig kvalme og ømme bryst, ingen stikking eller vondt i livmoren eller rundt i området.
Da jeg gikk gjennom en exu tidligere i sommer hadde jeg HCG på 660 som doblet seg til 1400 etter to dager for så å ha falt til 1000 dagen etter det igjen. Første måling var i uke 5+1. Jeg hadde også en ganske ekstrem mens som «festeblødning» den gangen. Dine verdier virker å ha doblet seg greit med tanke på hvor høy den er, så ville ikke vært så bekymret. Du kan jo evt ta enda en HCG og se at den utvikler seg videre om du er veldig bekymret. Evt TUL for å se at det ligger riktig sted. Det skal vi :D
 
Jeg bestilte time i dag, oppførte når jeg hadde første dag siste mens. Fikk time alt neste uke, da er jeg 6+0. Ble litt overrasket over at jeg fikk time såpass tidlig.
 
Jeg har fått første legetime neste uke, da er jeg 6+0. Men jeg er over den magiske aldersgrensa på 38, så da er det mer oppfølging...
 
Jeg vurderer å kun gå til jordmor denne gangen. Er det OK å ikke stikke innom legen? Er det noe viktig de gjør som ikke jordmor kan gjøre? Prøvd å Google men kommer bare opp at man kan velge..
 
Jeg vurderer å kun gå til jordmor denne gangen. Er det OK å ikke stikke innom legen? Er det noe viktig de gjør som ikke jordmor kan gjøre? Prøvd å Google men kommer bare opp at man kan velge..
Jeg gikk sist kun til lege for å ta blodprøver i uke 12 og glukosebelastning litt senere i svangerskapet, gikk ellers bare til jordmor :)
 
Jeg vurderer å kun gå til jordmor denne gangen. Er det OK å ikke stikke innom legen? Er det noe viktig de gjør som ikke jordmor kan gjøre? Prøvd å Google men kommer bare opp at man kan velge..

Jeg skal kun gå til jordmor denne gangen. Når de trenger at du skal gå til legen så gir de beskjed om det og så bestiller du bare legetimen deretter :) jeg hadde første svangerskapskontroll hos legen sist gang, men den kunne jeg like godt hatt hos jordmor:)
 
Jeg skal kun gå til jordmor denne gangen. Når de trenger at du skal gå til legen så gir de beskjed om det og så bestiller du bare legetimen deretter :) jeg hadde første svangerskapskontroll hos legen sist gang, men den kunne jeg like godt hatt hos jordmor:)

Takk for svar! Da blir det nok bare jordmor denne gangen, men mindre ho ønsker at jeg skal ta en tur til legen. :greet025
 
Kjem muligens til å be om hCg-måling hos fastlegen, for sjå korleis nevrosane utarta seg :bag: Tenker ellers oppfølging hos jordmor, hadde verdens finaste jordmor sist, alltid god tid til å berolige ein bekymra gravid.

Skal nok ha TUL typ veke 8 og veke 12, sikkert privat. Om alt ser fint ut blir det første time hos jordmor rundt veke 10.
 
Back
Topp