Legetime

Bkno9195010

Blir kjent med forumet
Hvor tidlig drar dere til lege etter dere har funnet ut om graviditeten. Og dere som har vært gravide tidligere hva skjer på legetimen, hva bør jeg spørre om etc?

Sist svangerskap var jeg vel hos legen samme uke som jeg ble gravid. Da tok de blodprøver for å sjekke HCG, også fikk jeg henvisning til Gyn. Denne gangen drar jeg ikke til lege da jeg har avtale direkte med gyn, så jeg skal til gyn allerede fredag, da er jeg 4+6

Var på torsdag. Da var jeg 5 uker. Var like tidlig sist. For å få henvisning til gyn for tul og oppfølging, og målt stigning på hcg . Var like tidlig der forje svangerskap. Pluss en legetime litt senere for å sjekke min helsetilstand. Var der i uke 13. Var jordmor som ville det. Også er det noen blodprøver en skaø ta mellom uke 7 og uke 12

Om det ikke er noe spesielt som feks blødning, eller du har mistet tidligere, trenger du ikke gå til leg før 1. Svangerskapskontroll som er mellom uke 9-13 en gang. Da vil de ta blodprøve, regne termin, snakke om svangerskape å prøve å lytte etter hjertelyd.

Sist svangerskap var jeg vel hos legen samme uke som jeg ble gravid. Da tok de blodprøver for å sjekke HCG, også fikk jeg henvisning til Gyn. Denne gangen drar jeg ikke til lege da jeg har avtale direkte med gyn, så jeg skal til gyn allerede fredag, da er jeg 4+6
Sniker
Kan jeg spørre hvorfor du skal til gyn så tidlig? De ser vell ikke hjertet før i uke 6 eller 7?

Sniker
Kan jeg spørre hvorfor du skal til gyn så tidlig? De ser vell ikke hjertet før i uke 6 eller 7?
Er egentlig litt usikker. Sikkert snakke. For jeg skal få ekstremt tett oppfølging etter flere sa og ma. Så Gyn har satt med på hormonpiller og blodfortynnende sprøyter. Så regner nok med det blir samtale rundt det kan jeg tro. Kan Evt hende han også sjekker for å bekrefte at noe i det hele tatt er der. Om han ser noe som helst allerede. Mulig han kan se plommesekken eller noe.

Jeg var hos legen uken etter positiv test. Jeg har slitt med hyperemesis i alle svangerskapene, så vi legger en plan og følges tett opp av legen. Skal til legen igjen til uken.

Skal til legen den 13.02 og da er jeg 5+1. Men har første svangerskapskontroll i uke 8. Ringte legen mandagen etter jeg fant ut jeg var gravid :happy:

Jeg skal til legen å ha første svangerskapskontroll når jeg er i uke 11, også til jordmor uken etter;)

Jeg går til kontoret for å få tatt stoffskifteprøver, men går ikke til legen før ca uke 12 tenker jeg. Regner med å ha hatt en ultralyd før den tid.

Jeg skal til legen for samtale på torsdag, da er jeg 4+6. Tenkte å bestille privat TUL i ca uke 11 for å se at alt er greit :-)

Skal til lege om 1 uke for å snakke om noen medisiner. Vanligvis hadde jeg ikke gått før i uke 10-11 :thumleft

Skal til legen i morgen 4+3. Sendte egentlig bare spørsmål om å få måle HCG, men hun «kontordama» syns jeg burde snakke med legen også så da ble det time :shy:

Var på torsdag. Da var jeg 5 uker. Var like tidlig sist. For å få henvisning til gyn for tul og oppfølging, og målt stigning på hcg . Var like tidlig der forje svangerskap. Pluss en legetime litt senere for å sjekke min helsetilstand. Var der i uke 13. Var jordmor som ville det. Også er det noen blodprøver en skaø ta mellom uke 7 og uke 12

Hvorfor må dere få henvisning til gyn og tul?
Er det pga risiko? Eller kan man bare ønske seg d?

Jeg har bestilt 1 svangerskapstime når jeg er i uke 8,
Så skal jeg på privat TUL i uke 11, bare for å se at alt er ok

Hvorfor må dere få henvisning til gyn og tul?
Er det pga risiko? Eller kan man bare ønske seg d?
Tror ikke man bare kan ønske seg det. Jeg er henvist til en privat gyn som har tilbud om oppfølging av svangerskap. Jeg får automatisk kategorien risikosvangerskap grunnet egen sykdom, tidligere svangerskap, flere sa og ma. Og at jeg selv var prematur. Gikk til denne damen forje svangerskap også. Følte meg veldig trygg

Jeg har fortsatt ikke ringt lege for å bestille første svangerskapskontroll. Når burde man ringe hvis man ikke må inn tidligere pga risikosvangerskap? Hvilke uke pleier man få legetimen i?:hilarious:

Jeg har fortsatt ikke ringt lege for å bestille første svangerskapskontroll. Når burde man ringe hvis man ikke må inn tidligere pga risikosvangerskap? Hvilke uke pleier man få legetimen i?:hilarious:

Det vanlige, hvis det ikke er noe spesielt med svangerskapet, er å ha første kontroll mellom uke 8-12 :)

Ring i uke 8, da får du time en gang mellom uke 8-12. :)

Back
Topp