Legetime

Hvis man veier litt mer enn anbefalt, så må man sjekkes for svangerskapsdiabetes.. Sist gang, for to år siden, måtte jeg drikke det i uke 25-26, nå må jeg en gang i 12-13 og fikk jeg beskjed om.. Bare fordi jeg veier ett par kg for mye :( er egentlig som å drikke glasur.. Melis med 3 dråper vann (smaker d), så måles blodsukker..
 
Hvis man veier litt mer enn anbefalt, så må man sjekkes for svangerskapsdiabetes.. Sist gang, for to år siden, måtte jeg drikke det i uke 25-26, nå må jeg en gang i 12-13 og fikk jeg beskjed om.. Bare fordi jeg veier ett par kg for mye :( er egentlig som å drikke glasur.. Melis med 3 dråper vann (smaker d), så måles blodsukker..
Oi shit. Det må antageligvis jeg også gjøre da. Fytti rakkern, merker jeg gruer meg til det. :(
 
Var ikke sååååå ille, men må jo være ærlig å si at det ikke smakte godt! Forrige gang sleit jeg ikke med kvalme, det gjør jeg nå... Merker det kommer til å være utfordrende :p
 
Hvis man veier litt mer enn anbefalt, så må man sjekkes for svangerskapsdiabetes.. Sist gang, for to år siden, måtte jeg drikke det i uke 25-26, nå må jeg en gang i 12-13 og fikk jeg beskjed om.. Bare fordi jeg veier ett par kg for mye :( er egentlig som å drikke glasur.. Melis med 3 dråper vann (smaker d), så måles blodsukker..
Hvor mange kilo for mye må man ha for at de tvinger deg til å drikke den guggen? Merker at det ikke frister..
 
Var ikke sååååå ille, men må jo være ærlig å si at det ikke smakte godt! Forrige gang sleit jeg ikke med kvalme, det gjør jeg nå... Merker det kommer til å være utfordrende :p
Usj ja, det gjør det nok ikke noe bedre. :S du får ha masse lykke til, og takk for advarselen. Jeg får prøve å kvinne meg opp. :p
 
Sukkergugge! Tommel opp, vi kaller en spade for en spade! Helt fantastisk godt ord for det :)
 
Hvor mange kilo for mye må man ha for at de tvinger deg til å drikke den guggen? Merker at det ikke frister..

Tror det er når du har bmi over 27
 
Har vært hos legen flere ganger allerede pga sykemelding og to uvi'er. Lege tok blodprøvene når jeg var 5+6, er 8+6 idag. Har fått 1. Svangerskapskontroll 20.juli, og er da 11+3 :) Da har kjæresten tatt ferie og kan være med han og :)
 
Jeg skal ha første svangerskapskontroll hos jordmor neste fredag. Da er jeg 9+3 :)

De hadde egentlig helt fullt frem til uti august pga ferieavvikling osv i 3 uker da jordmor er borte fra jobb! Da hadde jeg vært i uke 13. Gråt meg bokstavelig talt til en time neste uke etter mye om og men. Kjenner at jeg blir litt følsom oppi dette her. Er ikke mye som skal til før det "renner over".
Vente til rundt uke 13 med aller første barnet. Jeg kan jo INGENTING om dette her. Herremin. Ønsker informasjon og noen jeg kan stille alle mine tusen spørsmål til. Man har jo internett, men det kan liksom ikke være meninga at man skal måtte søke opp alt selv heller :)
Akkurat slik følte jeg det også. De ville IKKE ta meg inn før uke 12 pga at "det er SÅ stor fare for spontanabort". Førstegangs og har 1000 spørsmål (ikke minst relatert til astma/allergi). :-/

Syntes dette er en veldig rar praksis, og spesielt frustrerende når man leser om alle som er på time tidligere. Det virker som unntaket heller enn regelen (med sen kontroll)... Ender med Volvat og fastlegebytte for min del. :p
 
Kan dere ikke gå til jordmor da? Jeg kom til samme uken når jeg spurte min jordmor. MÅ jo ikke gå til legen...
 
Eg var hos legen i dag :) 10+0 - var litt tidlig så kunne ikkje ta alle blodprøvene, så må tilbake igjen i uke 12-16 for å ta prøver :) ellers så såg alt bra ut 100% gravid
 
Back
Topp