Legetime?

hherre

Blir kjent med forumet
Hei,

Trenger litt info fra dere som har vært gjennom dette før.

Jeg er 6 uker pluss 1 dag så veldig tidlig. Har bestillt legetime neste uke for å bekrefte at jeg er gravid. Er ikke det helt vanlig? Det står jo gjerne det i bøker at man drar til legen for å få det bekreftet. Men så er jo første kontroll i uke 8-12 så det er jo ikke så langt unna det heller så, hva er egentlig vanlig?

Har har vel ingen store eller spesielle bekymringer, men det er jo mitt første svangerskap så jeg er jo litt rådvill her jeg sitter. Greit å vite litt fra legen og ikke bare bøker og ting på nettet.

Hva tror dere?

Hherre

jeg var ikke hos legen før uke 12 sist.. nå skal jeg i uke 9..
men er jo greit og ta en test og blodprøve hos legen også, for og få det 100% sikkert..
true ikke det er noe rett og galt egentlig! men er ikke stort annet og gjøre da enn og ta en urinprøve kansje blodprøve.. :D lykke til!

Det er litt det jeg tenker da at hvis det ikke er noe mer som skjer så er det noen vits?

Testene er jo relativt sikre, og kroppen min sier godt i fra så jeg er jo ikke akkurat i tvil. Men på den annen side så føler jeg jo et lite behov for å "sette i gang" prosessen med legen og snakke litt om hva som skjer videre. Men hvis legen bare tester og det er det så er det kanskje ingen vits...

Jeg fikk beskjed i mitt først svangerskap så lenge jeg skulle beholde så fikk jeg time til den første kontrollen. Samme nå, så jeg skal vel på kontroll i uke 9, har jeg vel fått time. Det vanligste er vel mellom 8- 12 uker.

hvis du vil komme i gang og du alt har time er det jo bare og dra! :)
men om du føler deg trygg og ikke er urolig for noe er det lite annet som skjer.. er nok fortidlig og høre hjerte ol..

Det er ikke noen vits i å gå til lege for å bekrefte en graviditet. Jeg bare sier jeg er gravid, så setter hun opp kontrolltime. Hvis ikke det er noen god grunn til at man tviler er det ingen vits å gå til lege før tidligst uke 8 for første kontroll. Mellom uke 8-12. :) Jeg har time i uke 8 for å få det før legen tar ferie :)

Har bestillt første kontroll (som er hos fastlegen min) dagen jeg runder 10 uker, er vanligst mellom 8-12 uker som flere har skrevet;-)
Dersom man har små blødnninger, kroniske sykdom eller andre plager/symptomer/bekymringer er det derimot ingenting i veien for å gå tidligerer;-)

Dagens hjemmetester er like sikre som de hos legen så en trenger ikke kontakte lege før en skal ha time til første kontroll. Men jeg føler meg i allefall veldig alene i graviditeten disse første ukene og det var veldig godt å ta en g-test hos legen når jeg alikevel var der sånn at jeg kom inn i systemet på en måte. :-)

Jeg har bestemt meg for å dra.Jeg er 7 + 1 så da får legen bestemme om det holder for 1. kontroll eller om jeg må komme tilbake senere. Uansett så blir det godt å få spurt noe sprøsmål + komme inn i systemet på en måte. Da tror jeg at jeg kommer til å føle meg litt tryggere, mer enn at jeg skal lese meg frem til alt jeg lurer på.

Takk for hjelpen!!

Back
Topp