legetime..

mammabee

Glad i forumet
Hei,

hva tid skal man egentlig gå til legen for første gang?
Jeg har tatt 3 graviditets tester, så jeg vet jeg er gravid.. men må jeg gå til legen å sjekke? Eller ringe jeg bare å bestille til senere?

Første gang, så alt er nytt...

[:)]

jeg skal til legen den 8 september, kommer også til å
ringe jordmor å bestille time en av de nærmeste dagene[:D]

Jeg var til legen da jeg var 5 uker på vei[:)] mest for å få det bekrefta og få litt info[:)] første svangerskapskontroll skal jeg ha 9 september..da er jeg 10+2 uker på vei[:)]

Jeg var i dag... og er 4+5 på vei....

bare ring til legekontoret og si du skal ha en svangerskapstime så setter de opp en som passer til når du trenger å komme dit. Om du vil ha en tidlig time så bestiller du bare en nå også får du en ny en rundt uke 10-12 en gang. Da er det en del papirarbeid som skal gjøres..

Tror jeg bestiller en time til nå (få det ut av systemet [;)]) og bestiller en til kontroll senere.. Men skal jeg både bestille til kontroll hos lege OG jordmor? eller ta en ting om gangen?

Jeg ringte bare fastlegen min og sa jeg hadde fått pos gtest og da fikk jeg komme samme dag fordi hun også ville ta en test. Også fikk jeg ny time med engang til å ta blodprøver å slikt etter ferien min.
Ville bare ringt å sagt at du har fått pos test å høre om når du kan få time..

Jeg skal til legen i morgen:)

ORIGINAL: bellisa

Tror jeg bestiller en time til nå (få det ut av systemet [;)]) og bestiller en til kontroll senere.. Men skal jeg både bestille til kontroll hos lege OG jordmor? eller ta en ting om gangen?

Da jeg var på kontroll med veslejenta, var det først hos lege... Der fikk jeg henvisning til jordmor, som kan ha resten av kontrollene, forutenom enkelte der urinprøver og slikt skal tas.. Du velger selv hvem du vil gå til av lege og jordmor - du kan også gå til dem annen hver gang!

Tror det er litt slik at leger er litt mer konkrete, og mer teoretiske, mens jordmødrene er litt mer inne på følelser... Eller jeg vet ærligtalt ikke.. Jeg var bare hos legen min under sv.skapet, for hun er så utrolig hjelpsom og grei!! Men lurer på om jeg skal prøve ei jordmor denne gangen[:)]

Her blir det ikke legetime før jeg er 11+3 uker på vei. Lenge til.

jeg ringte til legen i dag å ba om en time for å få bekreftet at jeg er gravid... fikk som svar.. trenger du det da?? så jeg fikk ikke time før langt uti september.. da tru jeg er 10 uker på vei.. men veit ikke

Jeg ringer å bestiller etter UL-en neste uke tenker jeg (7+6?), vil vite hvordan det går først. Hadde egentlig time 16.aug. (7+4?), men avbestilte den da jeg trodde jeg hadde en MA..

TAKK for alle svar [:D] Ringe nok i løpet av dagen imorgen å bestiller en time, sånn at jeg har ting under kontroll [;)]
Bare håpe håpe at det spire og alt går i flotteste gang [:)]
Kjenne meg litt nervøs, og håpe de første månedene går FORT over!

Jeg skal ha min første kontroll i oktober. Da er jeg 14-15 uker på vei. Siden dette er mitt andre svangerskap føler jeg ikke att jeg trenger noe før dette. Men folk må ta det når de føler behov for det.. [:)]
Første gangeb jeg var gravid hadde jeg kontroll når jeg var 7 uker ca.. men da hadde jeg mer spm jeg lurte på, nå vet jeg mer hva jeg går til!

Når det gjelder å få bekreftet om en er gravid eller ikke så er graviditetstestene en kjøper selv mer enn bra nok(er jo dette de bruker på legekontoret også, evt måle Hcg-nivået i blodet) Og de fleste har vel tatt mer enn en test.. gjorde hvertfall jeg begge gangene [8D]

Back
Topp