Legetime men ikke tidlig ul

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Da har jeg bestilt første legetimen, allerede på fredag :D
Ringte også gu min men de har startet med å kun gi ul rundt uke 12 :(
Jeg hadde jo sett frem til å kunne senke skuldrene litt før jul med å se hjertet, nå må jeg vente til nesten slutten av januar :(
Hvordan kan jeg eventuelt gå frem for å se hjertet? Kan jeg få legen til å henvise meg pga frykt eller skal jeg ringe andre guèr?
Ble litt redd nå, hører jo om mange som går på ul i uke 12 og får beskjed om at fosteret ikke lever, vil jo ikke gå å tro jeg er gravid hvis det har gått galt :(
BLÆ alle disse bekymringene man skal ha da....
Er jo alt for tidlig å høre det med dopler uansett vil jeg tro, det kan man vel ikke før livmoren kommer litt mer opp?
Æsj altså, dette var kjipt..

Privat tidlig ul. Ringe Aleris eller lignende?

Hør om ul hos privat klinikk☺ Da får du kanskje time før jul ☺

Tror jeg skal høre med legen om han kan henvise meg, vet ikke om noen privat klinikker i Arendal/grimstad området :(

Hos kloster Jensen i Arendal får du tidlig ul. Var der selv
Ringte han i dag og fikk beskjed om at de ikke gir time før uke 12 :( kanskje hun missforsto meg i telefonen, men jeg spurte om tidlig ul for å få bekreftet at hjertet slår, og fikk da beskjed om at de helst ikke gav time før uke 12 normalt sett. så hun satt meg opp i januar..

Sikkert fordi hvis du ser et hjerte som slår i uke 8, så kan du fortsatt miste i uke 10… Så de ønsker nok å vente til det er "sikrere".
Synes du skal senke skuldrene. Ingen grunn for å være redd for en fare som ikke er konkret, eller du får gjort noe med. Ikke bra å stresse vet du :)

Ta det privat...Volvat, aleris etc..Jeg skjønner deg godt, jeg går med akkurat samme bekymringer:-/ Men synes ikke det rette er å overbevise lege om at man trenger henvisning. Jeg er av den mening at man da faktisk opptar en plass i systemet for de som kanskje trenger det av reelle grunner...:) Krysser fingre for at du får sett den lille da, jeg ønsker også å se før uke 12:)

Gullskatt juli12:)

Back
Topp