Legetime i morgen. Oppdatert.

Silje1982

Forumet er livet
Ja, da er timen unnagjort. Urinen var visst plutselig helt fin:) Merkelig det der:) Jeg trengte heller ikke å forklare meg. Hu sa bare at hun tenkte at dette svangerskapet også ville bli tøfft slik som det forrige var. Hun sykemeldte meg ut september uten spørsmål.

Når det kommer til spaniaturen skrev hun erklæring til NAV om at jeg ville ha godt av å reise så jeg får sykepenger:) Jeg får ha ferien til gode og kan overføre den til neste år.

Så et spørsmål. Det sto på sykemeldingen om noe tilrettelegging. Jeg må sende inn en del til arbeidsgiveren. Det burde vel fylles ut sammen? Men jeg vil helst ikke gjøre det. Samtidig er det litt fælt at han skal fylle det ut i tilfelle han mener at vi må tilrettelegge det når jeg kjenner at jeg ikke vil klare det. Huff, ville dere bare sendt det til ham og sett hva som vil skje? Og bare ta der derfra? Noen andre som har vært borti det skjemaet?

----------------------------------------

Jepp, og jeg gruer meg i hel[&:] Først og fremst er det jo for å eventuelt å forlenge sykemeldingen og bare det syns jeg er fælt. Jeg hater å sitte der og føle meg som ei syterau og jeg ikke vil jobbe. Men det er ikke det det går på i det hele tatt. Jeg er fortsatt kvalm, sliter med en konstant hodepine og har et bekken som gjør vondt. Jeg ble også sykemeldt pga hyperventileringen min pga stress. Så jeg kjenner på kroppen at den vil takle dårlig og begynne i jobb igjen. Blir sliten og dårlig av den minste anstrengelse. Og mannen min er fortsatt mye borte og jeg er mye alene med barna.

Og så er det også det at sist jeg var hos legen hadde jeg +3 i urinen, men ble ikke sjekket mer. Jeg klarte å få ut to dråper på legekontoret og de mente at det bare kunne være grums, men alikevel så er jeg vel litt bekymret for at det også er noe som jeg burde ha tatt mer på alvor.

Og ikke minst er det det at vi egentlig skal til spania neste lørdag og gruer meg til å ta opp det med legen. Mest for at jeg er redd for at hun skal si at hvis jeg er frisk nok til å reise så kan jeg i hvertfall begynne å jobbe.

Hehe... dette ble veldig langt, men deilig å få skrevet det ned.

Du får ha lykke til hos legen din! Forhåptenligvis er urinen helt normal igjen!

Det at du reiser, mens du er sykemeldt burde ikke være noe problem. Det er jo rekreasjon! Avslappning, varme og endring av klima.
Hadde vært annerledes om du var sykemeldt i en uke pga høysnue, lissom. Kan jo ikke slutte å leve fordi du har sterke og plagsomme symptomer i graviditeten som gjør at du ikke kan jobbe!

ORIGINAL: Jaybird

Det at du reiser, mens du er sykemeldt burde ikke være noe problem. Det er jo rekreasjon! Avslappning, varme og endring av klima.
Hadde vært annerledes om du var sykemeldt i en uke pga høysnue, lissom. Kan jo ikke slutte å leve fordi du har sterke og plagsomme symptomer i graviditeten som gjør at du ikke kan jobbe!

Takk Jaybird[:)] Snill du er som kommer med støttende ord[:)] Jeg fatter ikke hvorfor jeg er så nervøs. Sist svangerskap var jeg også nervøs for hver legetime og jeg trengte aldri forklare meg for har veldig forståelsesfull lege. Men er så redd for at det skal være verre denne gangen[8D] Godt at dette er siste svangerskap tenker nå jeg[8D]

du bør få sjekket urinen igjen i så fall!!
gubben sin kusine (termin i nov) ble for en uke tilbake diagnosert med nyrebekkenbetennelse. dvs en blærekatarr(uvi) som gikk forlangt... hun er ennå ikke bra så hun må nok på ny kur no...

ORIGINAL: Jaybird

Sign [;)] tenk på deg selv, barne og den lille i magen [:)]

Takk for omtanke jenter[:)] Godt at jeg har dere her inne[:)] Ja, jeg skal selvfølgelig få sjekket urinen[:)][:)] Det står i gravidpapirene at jeg hadde +3 sist så jeg regner med at de vil sjekke det grundig denne gangen[:)] Og så satser jeg på at det ikke er noe alvorlig... Men ja, dette har jeg vært veldig bekymret for de siste dagene....

Er jo forskjell på jobb og ferie da...trenger legen å vite at du drar til spania da? *lurer*
Viktig å lytte til kroppen sin da...-og hvis du vet at dette er siste gangen også så må man jo
til en vis sgrad prøve å nyte det man evt kan nyte!?
Slik tenker jeg ihvertfall.....regner med det er siste gangen for meg å;).....-og da vil jeg jo ikke huske det som bare ett drittsv.skap.
Men skjønner tankegangen din, vi gravide gruer oss (unødvendig) for lege, sykemeldinger, sjefer etc etc
er bare slik verden er det, desverre......

MASSE MASSE LYKKE TIL videre med deg, magen, barna, mannen, alle plagene, ferie, lege og sykem.;)
Du er ikke alene om å føle det slik vettu, hvis det er en trøst :-)

Så godt at det ordnet seg [:D] Trur eg veit ka skjema du snakker om, eg har aldri fyllt det ut.. Har bare levert det til arbeidsgiver i lag med dei andre delane.

Er du fullt sjukemeldt trenger ikke du eller arbeidsgiver å fylle ut den delen med tilrettelegging, for da er det jo ikke noe tilrettelegging å gjøre...-den delen skal bare fylles ut om du ER PÅ jobb med tilrettelegging.....-hvis du skjønner!?
Arbeidsgiver skal bare ha den ene delen av sjukemeldinga di, og trenger ikke/har ikke rett på å se resten. Står jo i øverstre hjørnet hvem som skal leveres til hvem.

Var dette noe oppklarende? ;)

ORIGINAL: bellybutton

Er du fullt sjukemeldt trenger ikke du eller arbeidsgiver å fylle ut den delen med tilrettelegging, for da er det jo ikke noe tilrettelegging å gjøre...-den delen skal bare fylles ut om du ER PÅ jobb med tilrettelegging.....-hvis du skjønner!?
Arbeidsgiver skal bare ha den ene delen av sjukemeldinga di, og trenger ikke/har ikke rett på å se resten. Står jo i øverstre hjørnet hvem som skal leveres til hvem.

Var dette noe oppklarende? ;)

Takk for svar[:)] Jeg skjønner hva du mener[:)] Men på den delen som jeg snakker om så står det at den skal til arbeidsgiver. Er det ikke min plikt og sende den inn da slik at han kan se på den? Det står at jeg er fullt sykemeldt i punkt 2 på den jeg skal sende til arbeidsgiver og at jeg ikke er i stand til å jobbe nå, men bør jeg ikke sende inn den delen og eventuelt bare sette en lapp på som referer til punkt 2? Jeg syns det er så vanskelig[:)] Det står jo på sykemeldingen at dersom jeg er sykemeldt i mer enn 6 uker skal jeg ha samtale med arbeidsgiver om tilrettelegging osv. Så sliter litt med å skjønne dette her. Og nav blir vel ikke akkurat fornøyde hvis det ikke blir gitt tilbakemelding på dette[8D]

her ble det tilrette lagt med at jeg jobbet mindre, og hadde kortere jobb dager...
kroppen klarte rett og slett ikke jobbe 100%

ORIGINAL: turteldue

her ble det tilrette lagt med at jeg jobbet mindre, og hadde kortere jobb dager...

Fylte du ut skjema sammen med arbeidsgiver? Og var du halvt sykemeldt hele tiden eller var du 100 % sykemeldt også en stund? Det er det som forvirrer meg litt. At jeg må ta samtalen når jeg er 100 % sykemeldt når det står at jeg ikke er i stand til å jobbe[:)]

Jeg er sykemeldt på snart 10'ende uka, og NAV forlanger ikke noe av meg når legen konkluderer med at jeg IKKE kan jobbe.( resten av svangerskapet...) -er man fullt sjukemedlt så ER man det.

Ikke tenk på det med tilrettelgging så lenge du er fullt sjukemeldt.

Behold en del selv, en til arb.giver og send den siste til nav, delen ang. tilrettelegging kan du evt bare beholde selv uten å gjøre noe med den.
Skjønner det er forvirrende om du ikke har vært borti dette før, men SPØR legen din om alt dette du lurer på, det er det BESTE :-) Og skynd deg, så du ikke blir på etterslep med pengeutbetaling...jeg har vært 2 mnd uten lønn nå fordi jeg la alle papirer på jobben og trodde de sendte det til nav, noe de IKKE gjorde så det lå lenge på jobben før NAV fikk det...-kjiiipt!

Fortsatt lykke til =)

ORIGINAL: Silje1982

ORIGINAL: turteldue

Fylte du ut skjema sammen med arbeidsgiver? Og var du halvt sykemeldt hele tiden eller var du 100 % sykemeldt også en stund? Det er det som forvirrer meg litt. At jeg må ta samtalen når jeg er 100 % sykemeldt når det står at jeg ikke er i stand til å jobbe[:)]

var 50% sm store deler av tiden...
og funket på den måten vi gjorde det på. husker ikke om vi fylte ut skjemaet (har hukommelse som en gullfisk fortiden)
før jeg ble 100% sm resten av tiden..

ORIGINAL: bellybutton

Jeg er sykemeldt på snart 10'ende uka, og NAV forlanger ikke noe av meg når legen konkluderer med at jeg IKKE kan jobbe.( resten av svangerskapet...) -er man fullt sjukemedlt så ER man det.

Ikke tenk på det med tilrettelgging så lenge du er fullt sjukemeldt.

Behold en del selv, en til arb.giver og send den siste til nav, delen ang. tilrettelegging kan du evt bare beholde selv uten å gjøre noe med den.
Skjønner det er forvirrende om du ikke har vært borti dette før, men SPØR legen din om alt dette du lurer på, det er det BESTE :-) Og skynd deg, så du ikke blir på etterslep med pengeutbetaling...jeg har vært 2 mnd uten lønn nå fordi jeg la alle papirer på jobben og trodde de sendte det til nav, noe de IKKE gjorde så det lå lenge på jobben før NAV fikk det...-kjiiipt!

Fortsatt lykke til =)

Takk for godt svar bellybutton[:)] Da sender jeg ikke inn den delen så lenge det ikke blir spurt om den[:)] Så får jeg heller bare vente og se[:)] Når det kommer til lønn så får jeg lønn igjennom jobben og så får jobben igjen fra nav så der er jeg kjempe heldig. Så da tenker jeg på den erklæringen om ferien. Skal jeg bare sende den til arbeidsgiveren og så tar de det videre fra nav? Eller skal jeg sende både til arbeidsgiver og til nav?

Back
Topp