Legesjekk???

Vi skal ikke ha noe hjelp :) er mer intressert i å finne ut om jeg “virker” hvis du skjønner :p
Håper det ordner seg for deg snart :)
Du trenger ikke gå videre med behandling selv om du tar en fertilitetsjekk. Da finner du hvertfall ut som du virker, som du sier, for de sjekker alt :happy:

Takk! Håper også det :p
 
Er det en vits å dra innom legen og få tatt noen blodprøver?
Jeg er 35 år, har 3 barn som satt i første forsøk men er nå blitt 7 år eldre en siste gang ;)
Jeg var hos gyn i slutten av mars for celleprøve og han sjekket understellet og alt så bra ut.
Har ikke brukt noe annet en kondom og sikkre tider siden vi fikk siste, av og til glippet og vært litt uforsiktige uten noe skjer.
Aktive prøvere på pp4 nå (vet det ikke er lenge)
Jeg tok EL tester for første gang siste pp og fikk veldig positiv test + symptomer så jeg har i hvertfall EL.
Sorry det ble litt langt, følte jeg måtte ha nok info ;)

Noen som har vært i lignende situasjon? Hva kan jeg evt be lege sjekke? mistenker lutealfasen er i kortere enden, noe å gjøre for å forlenge?

Siden du er over 35 kan du få hjelp eller utredning etter 6 mnd med prøving. Hadde selv bestilt time hos gyn til utredning til 6 mnd etter vi startet prøvingen, men spiren satt heldigvis siste syklus før gyn timen. Mine to første satt begge på PP 1, mens siste satt på PP 5. Er enda tidlig for deg og mulig du blir gravid etterhvert. Alle PP er forskjellige.
 
Hvad betyr det å ha forhøyet FSH verdi?
Så flott du ble gravid :)

Som oftest betyr høy FSH av eggstokk reservene begynner å minske og høy FSH har man også etter overgangsalderen. Det er et hormon som er evig optimistisk som prøver å øke eggløsningen og sjansen for å bli gravid.
 
Hei!
Siden du er 35 år ser jeg ingen grunn til å vente.
Jeg ville dratt til fastlegen og tatt amh, stoffskifteprøver og kjønnshormoner i første omgang. Evt. dra til privat ivf-klinikk og gjøre «fertilitetssjekken».
Er barna du har fra før med samme mannen? Jeg vet ikke om man får gjort utredning for sekundær ibfertilitet i det offentlige, men det vet sikkert noen andre.
Jeg hadde også litt kort lutealfase på 10-11 dager, ble gravid på første forsøk etter oppstart progesteron (kan selvfølgelig ha vært en tilfeldighet)
Lykke til
 
Hei!
Siden du er 35 år ser jeg ingen grunn til å vente.
Jeg ville dratt til fastlegen og tatt amh, stoffskifteprøver og kjønnshormoner i første omgang. Evt. dra til privat ivf-klinikk og gjøre «fertilitetssjekken».
Er barna du har fra før med samme mannen? Jeg vet ikke om man får gjort utredning for sekundær ibfertilitet i det offentlige, men det vet sikkert noen andre.
Jeg hadde også litt kort lutealfase på 10-11 dager, ble gravid på første forsøk etter oppstart progesteron (kan selvfølgelig ha vært en tilfeldighet)
Lykke til
Takk for svar :) vi prøver frem til høsten og ser hvad vi gjør. Samme mann, fikk siste i 2012
 
Back
Topp