Legens dom: RØDE HUNDER!

ORIGINAL: MammaTilMilla

Jeg syns det ligner på røde hunder jeg da[8|]
Eldste jenta mi fikk det da hun var 9 mnd.. men hadde masse feber også..
Utslettet til gutten ligner veldig det jenta mi hadde hvertfall..

 
Gjør det det altså?
Hvordan utartet det seg??
Hvor lenge varte det, hvordan så utslettet ut underveis osv??
 
ORIGINAL: stibli

Hadde ikke stolt fem flate øre på legevakten i byn hvis det er der dere har vært. (Ja, kanskje litt slemt å dra alle over en kam, men det er så mye merkelig som skjer der). Litt sånn off topic, men da jeg var ca 21 uker på vei reiste vi på legevakten fordi jeg hadde sinnsyke smerter i brystkassen. Legen spurte meg om jeg hadde hatt noen plager så langt i svangerskapet, og jeg svarte at jeg hadde hyperemesis og hadde vært innlagt flere ganger pga det. Han så lettere sjokkert ut og lurte på hvorfor jeg hadde vært INNLAGT pga det, alle hadde jo det når dem var gravid. Jadda, mye kunnskap ute å går... Det er bare en av mange historier som ikke henger helt på greip der nede [;)]

Håper lillegutt blir bra snart, det så absolutt ikke godt ut [&o]

 
Nei, vi var i Loddefjord...
Hadde det vært fastlegen som hadde sagt røde hunder hadde jeg ikke stusset like mye.. Men de legene på legevakten er jo ikke kjent for å være eh.. hva skal man si... Ja, du skjønner...[>:][>:][>:]
 
ORIGINAL: *Smula*

ORIGINAL: MammaTilMilla

Jeg syns det ligner på røde hunder jeg da[8|]
Eldste jenta mi fikk det da hun var 9 mnd.. men hadde masse feber også..
Utslettet til gutten ligner veldig det jenta mi hadde hvertfall..


Gjør det det altså?
Hvordan utartet det seg??
Hvor lenge varte det, hvordan så utslettet ut underveis osv??

 
De sa på legevakta at det var røde hunder hvertfall...
Husker jeg rett ( er jo noen år siden dette ) så hadde hun høy feber i noen dager, ( fikk beskjed om å vekke henne hver time, for at hun ikke skulle sovne inn[8|] ) De var redde for feberkramper..
Utslettet, som ligner det din sønn har, forsvant etter en uke ca..
Kan ikke huske om utslettet forandret seg.. så lenge siden..
 
Hun har også hatt skarlagensfeber, da var hun 6 år. Men der var utslettet små rød prikker "under" huden på en måte.. det klødde ikke spesielt, rød tunge og høy feber.
 
Vannkopper har vi til gode[8D]
 
Men disse røde hundene er visst ikke vanlig å få så tidlig.. er vel grunnen til at de ikke blir vaksinert mot det før ett års alder...
 
Back
Topp