Legen provoserer meg!

*iseognummer2*

Ekte babyverden nerd!
Var hos legen i dag på første kontroll (blodprøve og papirer) men legen hadde mest ikke lyst til å ordne papirer pga fallhøyden hvis jeg skulle miste!
Jeg skjønner det, men hvis jeg ikke hadde hatt troa på dette svangerskapet så hadde jeg jo bestilt time når jeg nærmet meg uke 12. Jeg tenker som så at jeg vil tenkte positivt og ikke tenke hvisatte omatte.... noen som skjønner meg? Hjalp heller ikke att mannen hang seg med på legens ord.. MÅ TENKE POSITIVT! :D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Min lege var veldig behjelpelig, men hun som skulle ta blodprøve ville ikke gjøre det. Sa jeg måtte komme tilbake i uke 12...forstår du ble frustrert, viktig å tenke positivt :)

Jeg forstår legen jeg også, men også at du irriterer deg selvfølgelig. Men selv om du ser lyst på dette svangerskapet, så betyr ikke det at det går bra (ikke for å være negativ), du er fortsatt bare 6(?) uker på vei og ikke 16. Dette er egentlig grunnen til at jeg ikke bestilte legetime før til jeg er 10 uker på vei i starten av januar. Går da istedenfor på privat ul på mandag :)

Haha, sist var jeg til legen i uke 5 og fikk papirer uten å mokke. Det var også første ganga jeg var gravid i det hele tatt.

Jeg tenker som så at holdning til alt dette har mye å si, så vil ikke bruke eller høre negative ting som kan kjøre meg ned.

Har prøvd å få time i neste uke, da er jeg 8 uker. Veldig tidleg det òg, kanskje? :-S Vil bare ha en sjekk om at alt er bra før jul :) Trenger å bli passet på mtp. på stress, har ingen grenser for jobben :P

Skjønner deg. Da jeg var gravid med nr 1 fikk jeg ikke time før uke 12, da de mente det var helt unødvendig å komme før i tilfelle jeg skulle miste. Var laange 12 uker når en er gravid for første gang. Men nr to fikk jeg time i uke 10 og syns jo jeg var så heldig. Denne gangen er det dagen før uke 10:) Her får man rett og slett ikke time før:)

Jeg får ikke time før uke 12. Da jeg var gravid med minstemann fikk jeg time i uke 6 eller noe, hos samme fastlege. Lurer på om det er nye retningslinjer, eller om det bare er tilfeldig. Fra et samfunnsøkonomisk perspektiv så er det forståelig :) Men det er klart at de godt kan være litt fleksible når du først har tatt turen til legen...

Har bestilt ved SMS jeg, de på kontoret trenger vel ikke å vite _hvorfor_ jeg vil inn til legen? :P For min del tenker jeg som sagt på blodtrykk og stress... Og så blir det veldig travelt etter nyttår. Følte meg litt dum jeg nå da :rabbit
Har ellers null energi og overskudd, tenkte å høre om jeg manglet noe. Dette er fra før jeg ble gravid :P

Gidder heller ikke å fortelle hvorfor jeg skal inn til legen :-P
Men det ble gjort så nå er det å vente på JM time i februar :-)

Bringebær. har du mars 11 barn???
med min gutt fikk jeg time i uke 6+2 og fikk ny time i uke 13. Fikk alle papirer og alt i uke 6. Min lege er den jeg har hatt siden jeg ble født da hehe :-P

Back
Topp