Legen idag

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Var hos legen idag, er ca 6 uker på vei. Han sa jeg skulle komme igjen i uke 12 og ikke trengte å gå til jordmor i uke 16. Synes det er lenge å vente jeg.
Han sa neste gang jeg kommer (uke 12) så skulle jeg få helsekort å ta blodprøver og sånn.
Er ikke det litt sent?

Men hvorfor skulle du ikke til jordmor uke 16 forresten?? Gå til lege i uke 12 å få papirer osv, det er uke 12 det er normalt, så ringer du jordmor å får time hos henne når hu føler du skal det, og det er antagelig uke 16:p

Tok ingen prøver idag, bare var der for å snakke om medisiner

Helt normal, jeg skal til legen når jeg er 12+2, de tar ikke blodprøver før uke 12:)

Men hvorfor skulle du ikke til jordmor uke 16 forresten?? Gå til lege i uke 12 å få papirer osv, det er uke 12 det er normalt, så ringer du jordmor å får time hos henne når hu føler du skal det, og det er antagelig uke 16:p
å, skrev feil:) skal til jordmor i uke 16. Men hva med ultralyd? Når skal det bestilles?

å, skrev feil:) skal til jordmor i uke 16. Men hva med ultralyd? Når skal det bestilles?
Det ordner legen når du er der i uke 12:) da sender han papirer inn til sykehuset også får du brev av sykehuset om når du har fått time:)

Helt normalt. Akkurat det samme her :)

Samme prosedyre hos meg også :)

Jeg har legetime 2.11, er det bedre å bare avbestille den og bestille ny til uke 12? Føler det er lenge å vente til midten av desember :o

De tar ikke "gravidprøver" før uke 12 lenger, fordi de har oppdaget at enkelte får feilaktig utslag på antistoffer før uke 12;)

Her jeg bor så går man til legen i uke 10.
Så rart at det er forskjell..

Jeg må ta blodprøver én gang i måneden etter uke 12 da. Skikkelig dritt, for jeg liker ikke sprøyter, har litt angst.
Det er fordi jeg går på medisiner for lavt stoffskifte, så de må kontrollere det jevnlig.

Jeg må ta blodprøver én gang i måneden etter uke 12 da. Skikkelig dritt, for jeg liker ikke sprøyter, har litt angst.
Det er fordi jeg går på medisiner for lavt stoffskifte, så de må kontrollere det jevnlig.
Tar du ikke blodprøver nå i starten? Det er i starten det er viktigst å følge opp stoffskifte, dette burde legen din vite :o

Tar du ikke blodprøver nå i starten? Det er i starten det er viktigst å følge opp stoffskifte, dette burde legen din vite :o
Jeg var hos legen bare for noen få uker siden og tok prøver, før jeg visste at jeg var gravid. Fikk da beskjed om å endre dosen min.
Så da sa han at det ikke var noe poeng i å ta prøver nå, siden det har gått for kort tid til at det vil bli noen klare svar.

Back
Topp