Legen ba meg ta noe vitamin greier etter uke 20,men husker ikke hva det var...

Da har jeg hvert hos legen og fått svar på spørsmålet mitt her, det var kalk man skulle begynne på rundt uke 20. Jeg gikk vist på det med forrige også, men husket det ikke da det er straks 5år siden :p Men alle blir anbefalt og bruke det, mye bga skjelettet til barnet ol. Jeg trodde kansje det var for at jeg hadde lavt stoffskifte, men hadde vist ikke noe med det å gjøre. Flere som har blitt anbefalt dette nå tro??? :)
 
Ikke blitt anbefalt noe jeg??? Tar det gravidtilskuddet fra apoteket og det inneholder vel det meste kanskje...
 
Ble bare anbefalt å ta tran/Omega 3 kapsler. Jeg bruker de vitamintablettene fra apoteket til gravide. Har aldri hørt om å ta kalk? Nå går jeg med mitt 3.barn... Må forhøre meg med jm;)
 
Aldri hørt om kalk før i svangerskapet. .
Tar kun det de anbefaler fra apoteket. ..
 
Står i heftet fra helsedirektoratet at gravide har et større behov for kalsium. :) Jeg tar tilskudd av kalsium fra tidligere, så var ikke behov for å ta mer.
 
Da har jeg hvert hos legen og fått svar på spørsmålet mitt her, det var kalk man skulle begynne på rundt uke 20. Jeg gikk vist på det med forrige også, men husket det ikke da det er straks 5år siden :p Men alle blir anbefalt og bruke det, mye bga skjelettet til barnet ol. Jeg trodde kansje det var for at jeg hadde lavt stoffskifte, men hadde vist ikke noe med det å gjøre. Flere som har blitt anbefalt dette nå tro??? :)

Ja, hvis jeg ikke drakk/spist minimum 0,5l med meieriprodukter hver dag. Noe jeg gjør :)
 
Takk for oppdatering!! :D
Har ikke hørt om at alle gravide skal ta det men det står jo rundt forbi at vi må huske å spise ditt og datt og helst passe på kostholdet:) begynte selv å ta kalktabletter for noen mnd siden fordi jeg ikke får i meg særlig med melk fra før. Hadde leggkramper sist og det kunne visst være med å hjelpe på det og:) altså at kalsiummangel kan være én grunn til kramper.
 
Takk for oppdatering!! :D
Har ikke hørt om at alle gravide skal ta det men det står jo rundt forbi at vi må huske å spise ditt og datt og helst passe på kostholdet:) begynte selv å ta kalktabletter for noen mnd siden fordi jeg ikke får i meg særlig med melk fra før. Hadde leggkramper sist og det kunne visst være med å hjelpe på det og:) altså at kalsiummangel kan være én grunn til kramper.
Det stemmer, både min samboer og mamma fikk beskjed å ta kalktilskudd når de var rastløse/Kramper i beina :)
Jeg spiser sunt og får i meg nok med meieriprodukter hver dag, men ble anbefalt dette forde om. Men som man har sett tidligere, så ser det ut som alle gravide får forskjellige opplysninger hos lege og jm desverre. Men hører på legen min da hun vet best for min del ;-)

Oppdatering var bare hyggelig :D Tok litt tid men! Hehe gleder meg allerede til neste kontroll, slik at jeg får høre på lille spira igjen :joyful::Heartred
 
Jeg tar tilskudd og har gjort det lenge, men ikke noe spesielt som er tilpasset gravide. Og her hadde jeg alt jeg trengte og jernlageret var visst veldig bra.
 
Back
Topp