Legen ba meg ta noe vitamin greier etter uke 20,men husker ikke hva det var...

I uke 20 så skal jeg begynne med ett eller annen vitamin greier.Husker jeg tok det med Dattern min og, oh det anbefales til de gravide etter uke 20! Men jeg husker ikke hva det var for noe :-O noen andre som har fått beskjed om det samme? Hun vet jeg tar de vanlige vitaminene, men var noe annet! Skal ikke ditt føre 7.mars, så ble ille usikker jeg nå :)
 
Magnesium ?
 
Har ikke fått noe beskjed om noe jeg. Tar bare omega 3 nå. :eek:
 
Ville ringt å spurt jeg :)
 
Jern?

Det tar alle gravid her fra uke 20.
 
Du må visst ringe og spørre ser det ut som:p håper du oppdaterer her:) vil også vite hva det er.

Eneste jeg har fått beskjed om (på oul faktisk) er at jeg veldig gjerne må prøve å ta omega3 igjen. Men det gjelder jo hele tiden.
 
Har ikke fått beskjed om å ta noe ekstra. Ikke sist og ikke denne gangen heller :p
 
Du skal iallefall ikke ta jern om du ikke har påvist mangel av dette...
 
Det er vanlig med økt jernbehov i svangerskapet også, så det kan være greit å få sjekket jernlagerene om man ikke har gjort det.

Det står litt om det her:
https://helsedirektoratet.no/folkehelse/graviditet-fodsel-og-barsel/kosthold-for-gravide

Jeg tar også D-vitamin, hadde litt lite av det :)
Takk for link, stod mye nyttig der :) Tror jeg må sjekke om tranen jeg bruker inneholder d-vitamin. Blir jo ikke så mye sol på en stakkars nordmann i februar :p

Min jordmor sjekket jernlagre på meg uten at jeg spurte, kanskje det er vanlig praksis i Norge? Hun sa iallefall at det var ok at jeg hadde høye jernverdier fordi det er normalt at det synker i løpet av svangerskapet. :)
 
Takk for link, stod mye nyttig der :) Tror jeg må sjekke om tranen jeg bruker inneholder d-vitamin. Blir jo ikke så mye sol på en stakkars nordmann i februar :p

Min jordmor sjekket jernlagre på meg uten at jeg spurte, kanskje det er vanlig praksis i Norge? Hun sa iallefall at det var ok at jeg hadde høye jernverdier fordi det er normalt at det synker i løpet av svangerskapet. :)
Var det bare jernlager som var høyt eller var hemoglobinen høy?:)
 
Fikk beskjed om at multi vitaminer var mer enn bra nok :eek:
 
Jeg har lavt jernlager, så jern har jeg nå gått på i en halvannen måneds tid ;-)

Men lurer på om det var kalsium hun anbefalte meg å ta, for måtte huske det etter uke 20. Skal høre med henne, så oppdaterer jeg dere.Skal til henne nå den 7.mars, så blir spennende å høre hva hun sier denne gang.

Husker jeg ble anbefalt det i forrige svangerskap og, men husker desverre ikke det heller da det er snart 5år siden!! Er jo frisk og rask ellers, så rart ingen andre har fått samme beskjed o_O
 
Back
Topp