Legemidler

HåpefullPrøver

Forelsket i forumet
Hei! Jeg opplever litt usikkerhet rundt dette med legemidler, da det står så forskjellige ting rundt om. Lager en egen tråd i tilfelle det er flere enn meg som trenger tips og råd.

Da jeg kontaktet lege ang litt kvalme, anbefalte hun å teste litt reseptfrie legemidler først, og da først postafen. Jeg leser i pakningsvedlegget at det skal ikke gravide ta med mindre det er helt nødvendig. Men er det trygt når anbefalingen kommer fra lege?

Jeg har også to ganger så langt måtte ta en liten dose paracet for å komme gjennom arbeidsdagen, er litt paracet innafor?
 
Hvis lege anbefaler det så ville jeg ikke nølt med å ta litt postafen mot kvalme. Legemiddelindustrien er svært streng og derfor er mange legemidler merket med at de skal kun tas etter å ha rådført seg med lege.

Litt paracet i svangerskapet er helt innafor hvis man trenger det. Men man skal styre unna ibux.
 
Hei! Jeg opplever litt usikkerhet rundt dette med legemidler, da det står så forskjellige ting rundt om. Lager en egen tråd i tilfelle det er flere enn meg som trenger tips og råd.

Da jeg kontaktet lege ang litt kvalme, anbefalte hun å teste litt reseptfrie legemidler først, og da først postafen. Jeg leser i pakningsvedlegget at det skal ikke gravide ta med mindre det er helt nødvendig. Men er det trygt når anbefalingen kommer fra lege?

Jeg har også to ganger så langt måtte ta en liten dose paracet for å komme gjennom arbeidsdagen, er litt paracet innafor?
Anbefaler tryggmammamedisin.no og relis.no hvis man lurer på enkeltmedisiner i graviditet og ved amming. Pakningsvedlegget er laget for at produsenten ikke skal bli saksøkt så de fører opp nesten alt som ikke bruk av gravide, selv om det egentlig er trygt. Både postafen og paracet kan gravide fint bruke :D
 
Jeg har hatt hyperemesis med begge svangerskapene mine og legene har prøvd alt med medisiner som kunne roe ned kvalmen og oppkast. Begge ungene er helt fine og friske. Så lenge du har fått de medisinene fra legen så går det greit tenker jeg.


 
Back
Topp