Legekontortabbe!

Real

Gift med forumet
Jeg har vært på svangerskapskontroll idag. ( 16 uker idag ). Ble ropt inn og helsesekretæren tok meg med på blodprøve rommet. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle, men tenkte det sikkert var noen blodprøver jeg skulle ta igjen. Jeg hadde med snuppa mi, så jeg hadde også blikket rettet mot ho. Helsesekretæren nærmest løp rundt med noe i hånda, og virka stressa. Jeg hadde tatt med urinprøve og spurte om ho skulle ha den. Ho sa, kan jeg ikke bare sette denne først så slipper jeg å gå rundt med denne.. Jaja, tenkte jeg, og vips stakk ho meg i armen.. Eh.. sier jeg, hva var det? Influensavaksine, sier ho... men det har ikke jeg sagt jeg skal ha.. Jeg har ikke engang tatt stilling til om jeg vil ta den el ikke! Ho ble paff og blek, og gikk inn til legen min.. kom tilbake og beklaget seg veldig og sa legen hadde sagt at det ihvertfall ikke var farlig for meg.. Inne hos legen beklaga han seg også, og sa de ble nødt til å se på rutinene sine..
Det er jo ikke farlig å ha tatt den, men måten det ble gjort på var jo helt forferdelig. Det er jo en skikkelig tabbe!! Jeg hadde jo egentlig bestemt meg for å ikke ta den..

Ja, jeg må det.. Fikk beskjed om å tenke over det også ringe de når jeg hadde funnet ut hva jeg mente om det..

Vaksiner pleier jo ikke bare å bli kasta inn i armen. Hvorfor stoppe du ho ikke i det ho spurte om ho ikke kunne sette den først, eller i det ho tok tak i armen? Sånne tabber skal jo selvfølgelig ikke skje. Men er jo ikke vanlig å la helse personell sette sprøyter uten å spørre hva det er hvis de ikke har informert om det.

Nei de bør ikkje skje.De bør ta det på allvor.

Eg var selv på legekontoret idag. Nær eg kommer in før å ta blodprøver så sier hon ena sekretæren till den andra. Han som var her inne nå bør du bruka hanskar på Pga smitte. Så svarar hon andra aha du menar HEPATIT. Å de har de iallafall ikkje lov till å snakka om andra pasienter. De har taushetsplikt. Tenk nå vet eg ka han mannen heter og att han har Hepatit. Tenk visst eg hade kænnt han eller visst han var min nabo. Hur kjekt e det før hans del att eg vet

Last edited:
Må si det er helt skremmende hvis det er sånn det foregår på legekontorene rundt forbi. Både å bryte taushetsplikt og ikke sjekke navn, fødselsdato og riktig medikament forordning er ganske grove feil.

Uff skummelt ja. Godt det "bare" var en influensa vaksine. Kunne jo gått riktig ille med slikt rot :-( Håper det går bra med deg da. Jeg hadde nok vært veldig stresset og sinna resten av dagen :-)

Nei guriland! En stor tabbe! Sånn skal jo ikke skje og det er ikke greit i det hele tatt! Jeg hadde blitt ordentlig sint tror jeg! Uansett om det ikke er farlig, det er prinsipp!

Vaksiner pleier jo ikke bare å bli kasta inn i armen. Hvorfor stoppe du ho ikke i det ho spurte om ho ikke kunne sette den først, eller i det ho tok tak i armen? Sånne tabber skal jo selvfølgelig ikke skje. Men er jo ikke vanlig å la helse personell sette sprøyter uten å spørre hva det er hvis de ikke har informert om det.
Jeg trodde ærlig talt ho skulle ta blodprøver,
Så tenkte ikke på å stoppe ho. Ho var stressa og gikk allerede med utstyret i hånda når jeg kom inn. Jeg hadde med dattera mi og så på ho når ho stakk, og fikk dermed ikke med meg at det var en sprøyte.

Oi, godt det var noe ufarlig da! Jeg har blitt lagt inn under feil navn, oppdaga det sjøl tilfeldigvis da det skulle registreres noen røntgenbilder. De brukte så lang tid på å få endra det i alle systemer at operasjonen min ble utsatt med en uke.

Jeg hadde klikka!!

Skitt, flaks det bare var influensa vaksinen. Kanskje du burde sjekke med helsetilsynet om det er noe du burde rapportere. Det var jo en veldig grov feil. Spørs om legekontoret refser seg selv godt nok liksom.

Godt det bare var influensavaksine du fikk, tenk om hun satte Hepatittvaksine eller noe sånt. :eek:

Du burde rapportere saken til helsetilsynet. Selv om det er en "ufarlig" feil for din del kunne det gått ille. Tenk om du var allergisk mot vaksine, eller gravid i første trimester.

Dette legekontoret burde få en gjennomgang av sine internrutiner av fylkeslegen.

Back
Topp