Legebesøk

Chiapjusk

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Har dere vært hos legen enda? ( og hvor langt er du på vei / var du?)

Hva gjør du den første timen ?

Husker ikke da jentungen er blitt 5 år allerede :p

Tenkte å ringe i løpet av uka eller neste.. kommer ann på når jeg husker det :p

Har første time når jeg er 8+2, syns nesten det er litt tidlig :P da jeg i forrige svangerskap fikk streng beskjed om at det ikke var nødvendig med legetime før i uke 12 (annet legekontor)

Jeg ringte idag.. Men fikk beskjed om at det ikke var noe vits før jeg var ca 10-11 uker. Eg e 8 idag :)

Fikk time når jeg er 9+6. Er 5+0 idag. Ville egentlig ha time før men de på legekontoret sa at de tok ikke blodprøver og sånt før uke 10.

Skal til lege på mandagen.. Er da 7 uker på vei :)

Jeg skal på første kontrol i begynnelsen av september. Skal jeg ta med urinprøve?

jeg var hos legen 5+4 elno. Jeg går på medisiner som skal justeres så raskt som mulig etter befruktning. Hun fylte ikke i helsekort.

Jeg har kjøpt et helt lass med urinprøveglass på apoteket, så slipper jeg å mangle, er så kjipt å stresse med det.

Det var smart, det må jeg huske å gjøre, jeg også. :) Slet med å finne beholdere hver eneste gang. :P Men syns det er litt "uff", for første time har jeg den 17.09.15, da er jeg rundt 11+0 og timen har jeg ikke før kl 13. Før så jobber jeg, så hvor I all verden skal jeg oppbevare urinen? Fikk beskjed sist gang at det måtte være første morgenurinen. :/

Det var smart, det må jeg huske å gjøre, jeg også. :) Slet med å finne beholdere hver eneste gang. :P Men syns det er litt "uff", for første time har jeg den 17.09.15, da er jeg rundt 11+0 og timen har jeg ikke før kl 13. Før så jobber jeg, så hvor I all verden skal jeg oppbevare urinen? Fikk beskjed sist gang at det måtte være første morgenurinen. :/

Kan du ikke ringe å høre om det MÅ være morgenurin da? Ikke noe poeng i å ta med morgenurin hvis den ikke har stått i kjøleskap vil jeg tro.

Kan jo ikke oppbevare den I kjøleskapet til jobben?! Må se, om jeg ikke får levert det på morgen alternativt. For ellers blir det en liten utfordring.

Jeg ringte legen nå, fikk time i uke 11+3 ca. Men er nok litt kortere på vei enn menstermin siden jeg fikk positiv test så sent.

Dere som også skal gå til jordmor, når bestiller dere time dit? Til hvilken uke?

Back
Topp