Lege?

Neener

Elsker forumet
Hei! Siden dette er første gang jeg er gravid så lurer jeg litt på hva man bør gjøre.
Er det vanlig å få lege time til å bekrefte graviditeten straks man har funnet det ut selv?
Og kanskje få litt hint og råd fra legen om hav man bør/ikke bør gjøre? [:)]

Ikke nødvendigvis, men du kan jo ringe fastlegen og finne ut når en time passer,
jeg har ikke ringt enda, og kommer ikke til å dra på legebesøk før om en mnd tid tenker jeg.

hvis du ikke tar folat, anbefales det sammen med omega-3 og alle de andre vitaminene.[:D]

eg ringde for å høre når det passet at eg kom til leggen etter at eg hadde testet selv. Når eg fikk tak i legen så fikk eg beskjed om at vis en hadde tatt to tester og begge var positive så skulle eg vente på jordmortime så første timen eg skel ha er jordmortime når eg mangler noen dager på 9 uker.

Skulle bestille time, så får jeg høre at legen min er ikke tilbake før i midten av august [8|]
Men de sa det var vanlig å ha sjekk mellom 8. og 12. uke eller noe. Så nå skal jeg inn til en annen
lege i slutten av juli...Hva skjer egentlig hos legen på første sjekk? Blir nesten flau av å vite så lite..*rødme*

Da jeg var hos legen da jeg ble gravid for ni år siden, så sjekket han brystene mine og tok en gu for å se hvor langt jeg var på vei (jeg aaaante ikke at jeg var gravid før jeg var 7 uker på vei). Men tror det er mindre vanlig med gu nå. Snakker vel litt, og tar blodprøver.. Gleder meg til første legetime. Blir litt mer virkelig da. [:)]

Jeg tenker å bestille time til legen etter ferien min. om ca 2 1/2 uke. eller kanskje jeg skal bestille slik at jeg kommer inn en av de siste dagene i ferien? Hmmm...

Du må nok oppi stolen denne gangen ja -og det er jo ikke noe gøy!!! [:'(]
Kjenner litt oppi der og tar noen sykdoms-tester.
Kjapt gjort! [;)]

Gleder meg nesten litt jeg -da er vi i gang liksom...[:D]

[:)]Hei...
Blander meg litt inn her jeg..
Anbefaler alle å gå til svangerskapskontroll hos sin gyn..
Ja, de første gangene må du opp i stolen.., men hva er vel det, når du får ul hver gang??[:)] 
God oppfølgning i forhold til vekst og fødselsvekt.
Jeg går også til jordmor.., men det er egentlig bare unødvendig.. Får høre hjeretlyden da[:D]
En annan ting som er pluss også.... Gyn er jo lege, så om du skulle trenge en resept, eller legehjelp, får du det jo på et og samme sted! Ingen ekstra ventetid på annen legetime.
Ok..., du betaler 100 kr gangen, men hva er vel det i det store og hele????

Lykke til alle sammen!!

ORIGINAL: titti_28

[:)]Hei...
Blander meg litt inn her jeg..
Anbefaler alle å gå til svangerskapskontroll hos sin gyn..
Ja, de første gangene må du opp i stolen.., men hva er vel det, når du får ul hver gang??[:)] 
God oppfølgning i forhold til vekst og fødselsvekt.
Jeg går også til jordmor.., men det er egentlig bare unødvendig.. Får høre hjeretlyden da[:D]
En annan ting som er pluss også.... Gyn er jo lege, så om du skulle trenge en resept, eller legehjelp, får du det jo på et og samme sted! Ingen ekstra ventetid på annen legetime.
Ok..., du betaler 100 kr gangen, men hva er vel det i det store og hele????

Lykke til alle sammen!!

hmm, går du bare til gyn?
Ikke til fastlegen???

Nei, bare gyn...
Han gjør akkurat samme jobben[:D]

Back
Topp