Lege og UVI

I følge min lege er det ingen av kjerringrådene som hjelper desverre. Bare huske å tisse etter samleie. Ikke noe kjekt med UVI. Slet litt før med det, men heldigvis ikke nå i svangerskapet!

jeg har ikke brukt penicilin for uvi siden jeg var barn. Etter jeg begynte med helsekost så ble jeg alltid fort kvitt det..

leger får provisjon for hver resept dem skriver ut i "riktig" merke..

jeg har ikke brukt penicilin for uvi siden jeg var barn. Etter jeg begynte med helsekost så ble jeg alltid fort kvitt det..

Tro meg, hun prøver ikke å tjene noe penger på meg! Det er jo 100% sikkert på. En gang hadde jeg den siste timen med henne, hun brukte over en time på meg, hjalp meg med diverse, når hun egentlig skulle vært ferdig med dagen sin! Jeg mener selv jeg har verdens beste og flinkeste lege:)

Tro meg, hun prøver ikke å tjene noe penger på meg! Det er jo 100% sikkert på. En gang hadde jeg den siste timen med henne, hun brukte over en time på meg, hjalp meg med diverse, når hun egentlig skulle vært ferdig med dagen sin! Jeg mener selv jeg har verdens beste og flinkeste lege:)
mente generelt ;) men hvordan kan ho si ingenting funker uten å ha prøvd? er bare det jeg skal komme fram til..

Det stemmer ikke at leger for provisjon for hver resept av riktig merke! Når man er på time, så er reseptskriving inkludert i konsultasjonstakst. Og får man fornyet resept uten å være på time, så er den en liten takst (betalt av helfo), lik uansett hvikjen medisin. Får ikke betalt noe fra legemiddelfirmaene utfra hva som forskrives...

Det stemmer ikke at leger for provisjon for hver resept av riktig merke! Når man er på time, så er reseptskriving inkludert i konsultasjonstakst. Og får man fornyet resept uten å være på time, så er den en liten takst (betalt av helfo), lik uansett hvikjen medisin. Får ikke betalt noe fra legemiddelfirmaene utfra hva som forskrives...
Var sånn før, men det er klart leger ikkke sier det høyt ;) dvs senest når jeg fikk den siste kvalmestillende så sa dem på sykehuset at dem ikke tok inn det merke for det ikke lønte seg for dem.. Selv om det er det eneste som funker på meg.. Så tilslutt så fikk jeg det etter mye overtaling..

Var sånn før, men det er klart leger ikkke sier det høyt ;) dvs senest når jeg fikk den siste kvalmestillende så sa dem på sykehuset at dem ikke tok inn det merke for det ikke lønte seg for dem.. Selv om det er det eneste som funker på meg.. Så tilslutt så fikk jeg det etter mye overtaling..

Det er ikke sånn nå i alle fall og ikke vært sånn på mange år i alle fall :) Sykehuset tar inn billigste av et preparat, f.eks så kan de velge å ta inn Metoklopramid i stedet for Afipran. Disse medisinene inneholder akkurat samme virkestoff (Metoclopramid). Så det er jo klart at når disse to medisinene inneholder samme virkestoff, i lik dose, så velger man et som er rimelig :) så når de sier at det ikke lønner seg, så handler det ikke om at sykehuset får noe premie av legemiddelfirmaer for å velge det ene fremfor det andre, men at de skal forvalte helsebudsjettet best mulig :-) slik at enda flere pasienter kan få behandling :) dette gjelder også når man handler på apotek på blå resept, så kan man ha fått forskrekket f.eks Zyrtec, men få Cetirizin, men dette er altså samme virkestoff (Cetirizin er virkestoffet i Zyrtec)... Dette er helt forsvarlig praksis :-) Men å beskylde gruppen leger for uetisk forskrivning, bør man være forsiktig med ;)

Det er ikke sånn nå i alle fall og ikke vært sånn på mange år i alle fall :) Sykehuset tar inn billigste av et preparat, f.eks så kan de velge å ta inn Metoklopramid i stedet for Afipran. Disse medisinene inneholder akkurat samme virkestoff (Metoclopramid). Så det er jo klart at når disse to medisinene inneholder samme virkestoff, i lik dose, så velger man et som er rimelig :) så når de sier at det ikke lønner seg, så handler det ikke om at sykehuset får noe premie av legemiddelfirmaer for å velge det ene fremfor det andre, men at de skal forvalte helsebudsjettet best mulig :) slik at enda flere pasienter kan få behandling :) dette gjelder også når man handler på apotek på blå resept, så kan man ha fått forskrekket f.eks Zyrtec, men få Cetirizin, men dette er altså samme virkestoff (Cetirizin er virkestoffet i Zyrtec)... Dette er helt forsvarlig praksis :) Men å beskylde gruppen leger for uetisk forskrivning, bør man være forsiktig med ;)

jeg fikk largactil. husker ikke navnet på det andre som var samme virkestoff som jeg tilsutt fikk på sykehuset.. men de 2 er like svindyre.. 429kr for 28tabletter ;) Før det fikk jeg prostafen og 2 andre. afipran fikk jeg ikke for den er ikke godkjent her... Mye jeg kan si om legemiddelindustrien, men det tar jeg med noen andre..

jeg fikk largactil. husker ikke navnet på det andre som var samme virkestoff som jeg tilsutt fikk på sykehuset.. men de 2 er like svindyre.. 429kr for 28tabletter ;) Før det fikk jeg prostafen og 2 andre. afipran fikk jeg ikke for den er ikke godkjent her... Mye jeg kan si om legemiddelindustrien, men det tar jeg med noen andre..

Ja, det er sikkert mye å si om legemiddelindustrien :) Heldigvis har legemidler reddet mange liv og hjulpet mange :D og du kan gjerne være uenig med meg hvis du vil også - fullt lov det ;)

Eg leverte prøve på legekontoret i går. Blei ringt opp om å komme ned igjen pga. Utslag i urinen. Blei henvist til sjukehuset i dag. Gjekk grundig igjennom ein ultralyd for å sjekke at alt stod bra til. Innvendig ul også. Ubehagelig når dei skulle sjå på livmorstappen. Dei var redd eg vsr begynt å opne meg. Verre utslag på Urinen idag. Så dei ville ha meg til observasjon til i morgon i alle fall. Kjedelig, mrn veeeldig godt at dei finn ut noko når eg har ilt :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Eg leverte prøve på legekontoret i går. Blei ringt opp om å komme ned igjen pga. Utslag i urinen. Blei henvist til sjukehuset i dag. Gjekk grundig igjennom ein ultralyd for å sjekke at alt stod bra til. Innvendig ul også. Ubehagelig når dei skulle sjå på livmorstappen. Dei var redd eg vsr begynt å opne meg. Verre utslag på Urinen idag. Så dei ville ha meg til observasjon til i morgon i alle fall. Kjedelig, mrn veeeldig godt at dei finn ut noko når eg har ilt :)

Oi, det var såpass ja! Bra at de følger deg opp!! :)

Så bra at de følger deg opp!! Lykke til og god bedring!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp