Var jo på legevakt i går fordi jeg så stjerner foran øynene og jeg ringte inn bare for å høre om det var et symptom på noe eller om det bare kunne vente til mandag. Det var en litt ekkel opplevelse, har opplevd å se "svart" osv hvis jeg reiser meg for raskt tidligere i livet, men disse stjernene var skinnende og kom plutselig da jeg stod og lagde mat. Jeg trodde først det kom en sverm insekter
men jeg ringte inn da og fikk en time for de ville ikke la det vente, sjekket crp, blodtrykk, HB pg urinprøve. Alt var normalt, litt utslag på urin, men blodtrykket er forhøyet. Legen ringte føden og forhørte seg, og de ga beskjed om at jeg skulle oppsøke lege mandag og få sjekket blodtrykket på nytt. Så skal til lege i morgen på sånn akuttime og bare få målt litt.
Men jeg er så nervøs!!! Og lei meg
ser for meg svangerskapsforgiftning. Jeg som skulle være frisk denne gang, og få en normal barseltid. Masse katastrofetanker som kommer
vil ikke føde prematurt barn etc, leser skrekkhistorier om folk som ble innlagt fire uker etter de hadde samme "nivåer" som meg osv. Orker ikke det. Lang historie kort, så ble jeg svært syk under/etter fødselen sist og mistet hele barseltiden med barnet mitt så denne gangen går jeg på medisiner og vil bare ha et "normalt løp".
Jeg er 27+1 på veg og synes jeg kan holde meg frisk de siste månedene, vil føde babyen til termin og være frisk og få oppleve en normal barseltid med tilknytning og alt som hører med. Så gruer meg til i morgen, håper på gode nyheter hos legen, men er også redd for at de skal ta feil og underdrive så jeg risikerer å bli alvorlig syk
for det har jeg nemlig opplevd før, at leger bagatelliserer og jeg ender opp svært syk og må ligge på sykehus i en mnd..!
Er det noen som har opplevd det samme og så gikk det helt fint og alt var normalt?
Men jeg er så nervøs!!! Og lei meg
Jeg er 27+1 på veg og synes jeg kan holde meg frisk de siste månedene, vil føde babyen til termin og være frisk og få oppleve en normal barseltid med tilknytning og alt som hører med. Så gruer meg til i morgen, håper på gode nyheter hos legen, men er også redd for at de skal ta feil og underdrive så jeg risikerer å bli alvorlig syk
Er det noen som har opplevd det samme og så gikk det helt fint og alt var normalt?