Lege/jordmor

Bicka

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2016
Februarlykke 2016
Marsboerne 20 18
Hei

Hvor "ofte" hos lege/jordmor?
Er veldig fornøyd med fastlegen min, så har vært mest hos han. Vært hos jordmor 1 gang hittil.
Hva er det jordmor gjør som ikke fastlegen gjør?

Jeg er hver 2.uke, ofte har jeg kontroll på sykehuset samme uke som jeg har kontroll hos jordmor/fastlege.
Skal til min vanlige jordmor til uken, og neste uke igjen skal jeg til jordmor på sykehuset på tirsdag og kontroll hos lege på sykehuset på onsdag.
Og så fastlegen uken etter det..

De gjør det samme med meg, men jordmor har litt erfaring med gravide enn legen min, så om ikke legen kan svare så kan jordmor det, er der annenhver gang, 1 gang i mnd, og i uke 36 så er det annenhver uke har jeg forstått

Forrige svangerskap gikk jeg kun til legen, var veldig fornøyd med han. Nå går jeg til både lege og jordmor. (Har bytta fastlege.) Går vel mest til jordmor. Nå går jeg hos henne annenhver/hver tredje uke. Og innimellom har jeg time hos legen. Nå var jeg hos legen forrige uke og skal til jm denne uka som kommer. Så spørs det når hun setter opp time til meg igjen. Må til legen å ta noen blodprøver om 3uker.
Velfig fornøyd med jm, legen virker så usikker på svangerskap (han er svensk og i Sverige er det jm som tar seg av graviditet).

Følger de vanlige kontrollene. Går hovedsakelig kun til jordmor, siden legen min er elendig og ukomfortabel med svangerskap. :p

Jeg går 50/50 hos jordmor og lege. Jordmor tar seg mer tid og jeg kan prate med henne om det er noe. Hun har på en måte mer forhold og peiling på hele mennesket under en graviditet, fysisk og psykisk. Legen tar en kjapp titt på blodprosent og urinprøve, blodtrykk og hjertelyd, så er det rett ut igjen:p

Forholder meg mest til jordmor. Har ikke vært ofte, uke 15, OUL i uke 19, kontroll uke 29. Skal i uke 32. Var kun hos legen på første svangerskapskontroll. :)

Har aldri følt at jeg har fått en ordentlig dialog med en lege heller. De siste årene har fastlegen blitt byttet så mye på. Siste legen jeg var hos har slutta så jeg aner ikke hvilken lege jeg har lenger heller... :/

Her er det mottatt. Gikk til lege og jm forrige gang. Men dette svangerskapet bare til lege. Visste aldri helt hvordan jeg skulle utnytte det å få til jm. Hadde egentlig få spm. Så nå går kontrollene veldig kjapt og enkelt hos legen. Og om det skulle dukke opp noe så kan jeg vel alltids ringe noen, men tror det skal gå fint:) Neste kontroll i uke 35, og da er det ikke lenge igjen gitt!! :)

Går kun til jordmor. Veldig fornøyd med legen min, men det er lang ventetid, både å få time og å få komme inn når du først har time, så tar alle kontroller hos jordmor. Har siden uke 24 gått annenhver uke.

Følger de vanlige kontrollene. Bruker bare jm, det er hun som kan svangerskap ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Går annenhver gang til lege og jordmor, ca. 1 gang i måneden.. ☺ Er veldig hyggelig begge to og virker som legen min ønsket at jeg kom til han også, han virker veldig fornøyd med å ha en gravid pasient, tror han synes det er veldig koselig! ☺

Jeg har bare vært hos JM. :-) Føler meg tryggere på JM sin erfaring og kunnskap. Går Minst hver 3.uke. men har andre tiner utenom pga oppfølging..

Sist svangerskap var det vanlig her å gå til lege og jordmor annenhver gang. Ble bare kluss følte jeg. De snakka jo ikke sammen :p nå er det bare jordmor... Helt supert syns jeg :) annenhver uke har det vært fra uke 18 ca... Også har jeg møtes ift fødsel på ahus også, vært på 4 hittil og skal på 2 til ;) god oppfølging.

Jeg går til JM for de vanlige kontrollene og så går jeg til legen i tillegg som følger opp både stoffskiftet og svangerskapsdiabetesen. Utover det er jeg på sykehuset til vekstkontroll hver fjerde uke. Alt blir nå sikkert tettere mot slutten.

Jeg følger de vanlige kontrollene, og er kun hos jordmor! Hun er verdens snilleste! :D

Følger de vanlige kontrollene, altså hver fjerde uke nå. Har kun gått til jordmor da jeg synes hun har god kunnskap om svangerskap, tar seg tid og jeg føler meg trygg på henne. Legen min er også veldig hyggelig, men hun er veldig opptatt og jeg får bare 15min time med henne. Hos jordmor er jeg mellom 20 min og 1 time helt etter hva jeg trenger av tid. Neste gang skal vi snakke om fødsel, da skal mannen være med og vi har satt av en klokketime. Noe sånt hadde ikke skjedd hos legen tror jeg ;)

Skal til legen denne uken og ta blodprøver så får snakke med han da om hvor ofte jeg burde dra til hvem :-)
Han setter alltid av god tid, og han har svarene på det jeg har lurt på hittil :-)

Går annen hver gang til jordmor og lege, og går ca hver 2./3. uke til de. Får litt ekstra oppfølging pga psykisk helse :)

Back
Topp