Lege/jordmor time

Når begynner dere å gå til jordmor/ lege?
Jeg må nok til legen snart. Men det er mest for å diskutere hvilke medisiner jeg kan bruke nå som gravid og for å legge en plan fremmover for å prøve forebygge hyperemesis. Så det blir jo ikke svangerskapskontroll.

Jordmor kontakter jeg kanskje når jeg er bikket 8+0 så får de bestemme når de vil ha meg inn.

Jeg har jo allerede avtalt med min kommune jordmor (som også jobber hver 3 helg på sykehuset) at jeg skal til henne når jeg blir gravid. Hu vet vi prøver, men vet ikke at jeg er gravid. Var såååå fristet til å si det i dag når jeg traff henne i vaktskifte :hilarious: men tenker jeg tar telefonen til henne etter påske.

Men lege... Fader, jeg har ingen fastlege. Å har stått på vente liste i evigheter til en fastlege som har vært tideligere gynokolog hos oss på jobb. Å jeg digger han, men hørte nå at han også skal slutte... Blæh! Så fastlegen min er vikar... Vil helst ikke gå til lege i svangerskapet :laughing002 blærh!

Jeg har jo allerede avtalt med min kommune jordmor (som også jobber hver 3 helg på sykehuset) at jeg skal til henne når jeg blir gravid. Hu vet vi prøver, men vet ikke at jeg er gravid. Var såååå fristet til å si det i dag når jeg traff henne i vaktskifte :hilarious: men tenker jeg tar telefonen til henne etter påske.

Men lege... Fader, jeg har ingen fastlege. Å har stått på vente liste i evigheter til en fastlege som har vært tideligere gynokolog hos oss på jobb. Å jeg digger han, men hørte nå at han også skal slutte... Blæh! Så fastlegen min er vikar... Vil helst ikke gå til lege i svangerskapet :laughing002 blærh!
Jordmødre er uten tvil best :Heartred Jeg gikk til jordmor på svangerskapskontroller og så gikk jeg til legen for det medisinske (sykemelding osv) med begge mine svangerskap

Jordmødre er uten tvil best :Heartred Jeg gikk til jordmor på svangerskapskontroller og så gikk jeg til legen for det medisinske (sykemelding osv) med begge mine svangerskap
Ja, me de 2 andre gikk jeg aldri til jordmor, men jeg var såå ung. Å tenkte lege var best! Angret som bare det i svangerskap nr 2 da jeg følte legen ikke tok meg seriøst. Han fikk nok litt dårlig samvitighet. For fyren stilte opp i ferien sin da amk fikk melding om meg :laughing002

Jeg har allerede vært hos legen for oppfølging pga historikk. Er veldig heldig med fastlegen min da han er god på oppfølging og har tilgang til både indre og ytre ultralyd. Får også oppfølging av St. Olavs med ultralyd osvosv, f.o.m 23/3 :)

Skal til fastlegen i uke 7+4, for vanlig sjekk :-)
Jordmor i kommunen skal jeg til en gang etter uke 12, kanskje nærmere uke 13-14 :-)

Skal til fastlegen neste uke når jeg er 7+0. Og så skal jeg til jordmor når jeg er 9+0. Har gått til både lege og jordmor de to tidligere graviditetene og syns det var ganske fint. Men så har jeg en helt fantastisk fastlege :) Har flytta siden sist, så det blir nytt jordmor-kontor jeg skal til, så er spent på hvordan det blir.

Skal til fastlegen å ta blodprøve rundt uke 9.

Skal ringe jordmor på mandag om HCG ser bra ut. Forrige gang fikk jeg ikke jordmortimr før uke 14, siden jeg har vært gravid så mange ganger. Det kommer jeg ikke til å godta denne gangen. Denne sjelen trenger god oppfølging. :bag:

Back
Topp