Lege/jordmor? Når?

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Når tar dere kontakt?

Bestilt legetime neste tirsdag (4+5), men usikker på når jeg skal ta kontakt med jordmor. Fødsel uke 27 sist, så har et behov for å komme inn i systemet ift oppfølging av dette.

Har bestilt meg tidlig ul i uke 7.
Regner med å bestille meg en time til i uke 10 om alt ser bra ut.
1 svangerskapskontroll til lege i uke 9 for å få henvisning til NIPT.
Etter dette tar jeg kun jordmor privat

Jeg bestiller ikke noe før jeg har vært på tidlig UL i uke 6-7. Jeg mistet nettopp og orker ikke avbestille alt igjen om det skjer igjen.

Tenkte å ringe legen i morgen. Å høre, han sa jeg skulle ringe når jeg ble gravid men usikker på om han mente med en gang eller etter noen uker. Kommer også til å be om tidlig ul, og om jeg ikke får det bestille privat. Føles viktig å sjekke om det faktisk er noe der og at det er på riktig plass… :) men ønsker å følge opp kontroller på jordmor denne gangen.

Her var jeg nødt til å kontakte jordmor med en gang, siden jeg har en jobb hvor det innebærer å jobbe med kjemikalier. Så derfor er jeg nødt til å søke om svangerskapspenger. Men veldig greit å være inne i systemet allerede. Også bestilt ultralyd i uke 12 siden jeg er 40 år. :)

Tenker jeg ringer jordmor imorgen :)

Jordmor 1. feb :) Så får vi sendt alt av papirer til sykehuset osv

Tok kontakt med legen kan i dag (er 3+6) for å høre når jeg burde komme inn for en sjekk i og med at sist så tok det 1 måned før jeg fant ut at jeg hadde mista. Så ønsker litt tettere oppfølging. Så fikk ikke time før jeg var i uke 8. Er så lenge å vente .

Vurderer sterkt en TUL i uke 6 for å se at alt er som det skal, så tenker jeg det blir legetime i uke 10 ish:joyful:

Vurderer sterkt en TUL i uke 6 for å se at alt er som det skal, så tenker jeg det blir legetime i uke 10 ish:joyful:

Jeg hadde Ul sist uke 6 og det var betryggende (hadde blødd litt i forveien). Nå skal vi ha uke 6 og 13 privat, uke 8 og 15 ish offentlig pga oppfølging.

Jeg hadde Ul sist uke 6 og det var betryggende (hadde blødd litt i forveien). Nå skal vi ha uke 6 og 13 privat, uke 8 og 15 ish offentlig pga oppfølging.
Får man se/vite mye i uke 6? Jeg har kun vært i uke 12 før og det er jo ganske stor forskjell fra uke 6 til 12:rolleyes:
Nå kan jeg få UL i uke 6 rimeliger som en del av oppfølging:)

Får man se/vite mye i uke 6? Jeg har kun vært i uke 12 før og det er jo ganske stor forskjell fra uke 6 til 12:rolleyes:
Nå kan jeg få UL i uke 6 rimeliger som en del av oppfølging:)

C902FAED-47D5-4139-A053-560FBC9F8E74.jpeg

Og bankende hjerte :) 3 ish mm

Tror jeg har tatt litt av:joyful::joyful: Positiv test i dag og har allerede bestillt time til jordmor og tidlig ultralyd hehe, TUL blir i uke 7/8 og time til jordmor i uke 7 , hun mente det ikke var noe problem å ha første svangerskapskontroll så tidlig.
I tillegg har jeg bestilt en time til lege allerede neste uke bare for å prate litt om arbeid og graviditet da jeg er veldig bekymret for at jeg har fysisk krevende arbeid og veldig høyt stressnivå konstant på jobb

Tror jeg har tatt litt av:joyful::joyful: Positiv test i dag og har allerede bestillt time til jordmor og tidlig ultralyd hehe, TUL blir i uke 7/8 og time til jordmor i uke 7 , hun mente det ikke var noe problem å ha første svangerskapskontroll så tidlig.
I tillegg har jeg bestilt en time til lege allerede neste uke bare for å prate litt om arbeid og graviditet da jeg er veldig bekymret for at jeg har fysisk krevende arbeid og veldig høyt stressnivå konstant på jobb
Åhh så deilig å ha på plass de første kontrollene, og tidlig UL:love017

Back
Topp