Ja, nå skal jeg bestille time til kontroll. Forrige svangerskap gikk jeg til begge deler for kontroll, men nå har jeg bare tid til å velge en av dem!
Hva velger dere?
Hva velger dere?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

)
. Legen hadde sikkert gjort det dersom jeg ba om det, men 19 år gamle meg visste ikke bedre.
Hei! Jeg er gravid for første gang nå. Hvor langt på vei bør man være når man kontakter jordmor? Og gjør dere det via fastlegen, eller hvordan fungerer det?![]()
Takkhttps://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/
Ta kontakt med lege og jordmor nå, så får du time nærmere 12 uker. Fastlegen tar en full legesjekk på deg med blodprøver, blodtrykk, vekt etc.![]()

Så gøy! Jeg bare ringte til legen 1 uke etter første positive test og sa at jeg nettopp var blitt gravidHei! Jeg er gravid for første gang nå. Hvor langt på vei bør man være når man kontakter jordmor? Og gjør dere det via fastlegen, eller hvordan fungerer det?![]()

Ja det er en spennende tidSå gøy! Jeg bare ringte til legen 1 uke etter første positive test og sa at jeg nettopp var blitt gravid![]()
denne gangen sendte jeg melding til legen når jeg fant ut om graviditeten, så sa hun at hvis jeg følte meg trygg trengte jeg ikle dit før jeg var i uke 10-12, så blir det vell jordmor etter det