Lege, jordmor eller begge deler?

Tine09

Forelsket i forumet
Hva er planen deres? Jeg kommer bare til å gå på kontroller hos fastlegen min. Hun har vært veldig flink de to andre gangene så er godt fornøyd med henne. Prøvde jordmor en gang første svangerskapet men så mye prat og dill er ikke min greie.

Legen min er utrolig dyktig, så går nok helst der!
Har hatt en jordmor i de 2 andre svangerskapene som også var dyktig, så vurderer en liten tur eller 2 til henne mot slutten.. kjenner jeg har litt angst for fødselen og har lyst å gå gjennom epikrisen fra sist.. Men hovedsaklig legen:-)

Tenker å bruke begge deler:):) å gå annenhver gang.. Nå har jeg faktisk time hos både lege og jm i januar:)

Fikk ikke jordmortime før i uke 24, så jeg skal til legen også.

Hva er planen deres? Jeg kommer bare til å gå på kontroller hos fastlegen min. Hun har vært veldig flink de to andre gangene så er godt fornøyd med henne. Prøvde jordmor en gang første svangerskapet men så mye prat og dill er ikke min greie.

Enig med deg :p orker ikke sitte en time å prate om hvordan mannen og jeg må ta vare på hverandre osv. Det er tross alt nr tre :p

Men for all del skjønner at noen velge å hå til jordmor også altså ;)

Begge deler her. Føler jeg får mer ut av jordmortimene da, siden legen min er ei stor skrulle :o

Jordmor, definitivt....Liker fastlegenmin min altså. Men en jordmor er jo spesialist på nettopp sv.skap så føler det tryggest å gå der:) I tillegg er jeg så glad i jordmoren jeg skal gå hos. Har nesten savnet henne etter jeg gikk der i svangerskapet med lillegutt:P

Har en fantastisk lege som jeg tenker skal ta seg av det kompliserte sykdomsbildet mitt(Har ME) og fokusere på sykdom i forhold til svangerskap også kan heller jordmor være mer iforholdt til svangerskap og baby siden jeg er førstegangs

Denne gang kommer jeg til å kjøre "hardt" på jordmor. Har en lege som er veldig flink, men som ALLTID dobbeltbooker timene sine, noe som medfører opptil 2 timers venting. Og det orker ikke jeg denne gang med 2 små hjemme.

Gikk hos fastlege forige gang har ny fastlege nå, men er satt opp til svangerskapskontroll der.
Vet ikke helt med første tenkte jeg jordmor, men de holdt så krøkete til at jeg bare fortsatte hos fastlegen.

Denne gangen regner jeg nesten med å bruke fastlegen, men vet ikke helt. Hvilke fordeller er det med jordmor?

Jeg kommer nok til å bruke legen, brukte stort sett legen sist og da jordmoren styra så fælt med alt mulig. Men jeg har en del spørsmål i forhold til skader etter sist fødsel og det er mulig jeg ønsker å snakke med en jordmor om de senere om jeg føler at legen ikke gir med de svarene jeg trenger.

Blir kun jordmor for meg. Er tross alt spesialisten på dette.Blir lege viss eg blir sjuk.

Blir kun jordmor her også :) har møtt fastlegen min en gang :p han var en sur gubbe så å gå dit er uaktuelt, med mindre jeg blir syk

Begge deler. Synes det er best. Min erfaring er at fastlege og jordmor fokuserer på forskjellige ting.

Ble selvfølgelig tildelt ny fastlege i sommer, og hilste på henne for første første gang da jeg var der i uke 10. Bare alle prøver er fine nå, så kn jeg gå kun til jordmor for syntes fastlegen var direkte fjåsete og jeg syntes det hele virket så falskt.. Kjedelig! Hos jordmor får man liksom mer tid til å snakke - ja mer tid i det hele tatt :-) Føler meg mere sett som gravid og person hos jordmor, ikke bare kun det medisinske som hos en lege.

Etter anbefalt opplegg her jeg bor, så er jeg satt opp annenhver gang hos fastlege og jordmor. Fastlegen er super, så håper jordmor er lige så :)

Back
Topp