Lege Hjelp!!???

Mamma til to84

Forelsket i forumet
Ei vennine a meg ringte fastlegen sin i dag for og få time, hun har så store rygg smerter at hun ikke orker og klarer jobben, men der fikk hun pent beskjed om at nei vi har ingen timer før mandag vi desverre!
Hva gjør man da, hun orker jo ikke jobben, kan hun holde seg hjemme og fæå legeb til og skrive sykemedlingen tilbake, fra i dag lissom, eller hva gjør hun?
Noen tips?

Jeg skulle tro at det går... Det blir jo tre dager... onsdag, torsdag og fredag.  Så kommer sjukmeldinga.  Tror den kan skrives tilbake, men er veldig usikker på det der altså...
Du får hilse veninnen god bedring hvertfall[:D]

Når jeg har ringt legen, men ikke har fått kommet inn så har legen skrevet sykemeldingen tilbake i tid. Så hadde spurt på telefonen om det evt gikk. Ellers så hadde jeg dratt ned med en gang de åpnet å bedt om hastetime. Får håpe det ordner seg for venninnen din

ORIGINAL: Destiny85

Hu drar til legen på mandag, og får skrevet sykemelding tilbake i tid.
Aldri vært noe problem hos meg iaf[:)]

Det har heller ikke vært problem for min lege å skrive tilbake, så lenge en har sagt i fra på forhånd[:)]

Det er null problem å tilbakedatere sykmeldingen dersom hun har tatt kontakt med legekontoret første fraværsdag. På sykmeldinga er det et felt som heter "første konsultasjon" + et felt som heter "telefonkonsultasjon". [;)] 

Det går bra. Hu tok jo kontakt IDAG

Back
Topp