Lege for å konstantere graviditet?

Maewin

Andre møte med forumet
Heisann!

Dette er andre gangen jeg går gravid, vi har allerede ei jente som nettopp har blitt tre år. Denne gangen fant jeg ut at jeg var gravid tidlig, sist fant jeg ikke ut av det før ut i sjette uke eller noe. Jeg endte opp med å dra til legen rundt uke 12, men ingenting før det. På det tidspunktet bodde jeg også et helt annet sted og hadde ikke fastlege tilgjengelig, så jeg måtte punge ut med 800 kroner for besøket. Nå bor vi heldigvis på samme sted som fastlegen min, så det er ikke noe å bekymre seg over, men jeg lurer på om jeg bør dra til legen før den første offesielle visitten? Sist gang hadde jeg kjempelavt jernlager, så det hadde liksom vært fint å finne ut av om det enda er et problem og begynne tidligere med jernsupplementer.

Men ja, legebesøk i første trimester? Gjør folk det?

Ja, jeg skal på første kontroll når jeg er 8+5:). Gratulerer så mye og velkommen:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Jeg skal til legen på fredag. Bestilte time fordi jeg har vært så utrolig svimmel de siste dagene. Det er jo sikkert ganske normalt, men jeg tenker det kan være lurt å sjekke jernlageret, jeg hadde også veldig lavt i forrige graviditet og vil gjerne "ta det" før det blir for ille. Jeg nevnte i telefonen at jeg var gravid, men ingenting om at jeg var nygravid og ikke har vært hos lege eller jordmor enda.... Så jeg er litt rådvill. Vet ikke helt om jeg skal ta med urinprøve og gå ut fra at det blir en slags svangerskapskontroll, eller om det blir litt rart/feil hvis legen forventer at jeg kommer med helt andre problemer.

Har allerede vært hos jordmor jeg, igår da jeg var 5+6 :) er ingen problem å ta en tur til lege/jordmor om du føler at det trengs før kontrollen:) jeg skal til jordmor igjen om 4-5 uker. (Går til jordmor pga at legen min har permisjon noen mnd).

Jeg var hos legen i uke 6 og uke 8 pga blødninger. Vet at noen steder vil de ikke ta deg inn før uke 8-12 mens andre er greiere på det. Du har jo en god grunn iom at du vil sjekke jernlagrene så det er vel bare å bestille time det :) Lykke til :)

Vært hos lege alt :) Men den var litt mer for å få bekrefte graviditeten :) Og andre ting :P

Skal tilbake i uke 12 ca for ny kontroll :)

Jeg skal til lege neste torsdag, da er jeg 9+6!

Termin: 5.jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Var der i dag for å bekrefte graviditeten :-) fikk ikke gjort så mye annet. Skal tilbake 16 juni for første svangerskapstime. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var hos legen og tok blodprøver når jeg var 4+4 :-) litt greit å finne det ut ja. Var slik jeg fant ut at jeg muligens er lenger på vei enn jeg først hadde regnet ut da hcg-verdiene tilsvarte nærmere uke 5 og ikke 4.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Har time hos legen min 10/6, da er jeg 7+4.
Hadde timen fra før i forbindelse med annet, vil be om å få bekreftet graviditet da.

D er vel vanlig med en legetime innen uke tolv? Det sa ihvertfall doktoren min da jeg var hos henne på kontroll i forrige uke
Men dette er veldig varierende fra sted til sted;)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Jeg var innom og tok urintest hos legen i uke 4-5. Var svak strek på hjemmetesten. Skal til legen min i uke 8. Bør jeg forresten søke fødeplass før det, eller søker legen for meg?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Back
Topp