Lege eller jordmor?

Skal gå til lege i første omgang i alle fall. Jordmor får bli etterhvert :)
 
Skal gå til lege i første omgang i alle fall. Jordmor får bli etterhvert :)

Ser den :)
Her jobber jordmor og legen veldig mye sammen.
Har vert hos legen i dag, også skal jeg til jordmor neste uke og så skulle jeg vist til legen igjen Uken etter og ta blodprøver. Godt di har kontroll sier bare jeg. :joyful:
 
Jeg er 12 uker på fredag, men tenkte å ta første time hos legen i uke 14-15.
Var hos legen på mandag, men da ble det ikke gjort noe.
 
Jeg er 12 uker på fredag, men tenkte å ta første time hos legen i uke 14-15.
Var hos legen på mandag, men da ble det ikke gjort noe.
Fin tid og gå da :)
Hadde ikke tenkte og bestille noe time før jeg var rundt 12 uker. Men siden jeg har gått på to antibiotika kuren på under 2 mnd nå så ville di følge det opp. Så setter pris på at di tar seg tid og passer på :)
 
Blir litt begge deler. Skal på første time hos jordmor i slutten av mai. Dette er min andre så synes ikke det hastet like mye denne gangen med første møte :)
 
Jeg har så langt bare gått til jordmor, og foretrekker definitivt det over lege. Hos lege får man gjerne en time på 20min, og det eneste man rekker er de blodtrykk, veiing og disse tingene som må gjøres. Men hos jordmor får man gjerne time hvor det er satt av en hel time. Der er det rom for både det psykiske og fysiske rundt graviditeten.

Sist var jeg bare hos lege for de helt nødvendige tingene som glukosebelstningstest og slikt.
 
Jeg har så langt bare gått til jordmor, og foretrekker definitivt det over lege. Hos lege får man gjerne en time på 20min, og det eneste man rekker er de blodtrykk, veiing og disse tingene som må gjøres. Men hos jordmor får man gjerne time hvor det er satt av en hel time. Der er det rom for både det psykiske og fysiske rundt graviditeten.

Sist var jeg bare hos lege for de helt nødvendige tingene som glukosebelstningstest og slikt.

okei, jeg har aldri pleid og gå til lege selv, har vert hos jordmor med di to andre,. Så lenge det det har latt seg gjøre. For jeg har slitt med åpning med første. Og åpning og kort livmorhals men nr to. Og da har all oppfølgning vert på sykehus hos gynekologen og jormor der. Så er spent på denne gangen :shy:
 
Skal til legen i begynnelsen av mai for 12-ukerskontroll og blodprøver. Så blir neste kontroll hos jordmor. Har ikke bestilt noe enda, men regner ned å gå annenhver gang, som jeg har gjort tidligere.
 
okei, jeg har aldri pleid og gå til lege selv, har vert hos jordmor med di to andre,. Så lenge det det har latt seg gjøre. For jeg har slitt med åpning med første. Og åpning og kort livmorhals men nr to. Og da har all oppfølgning vert på sykehus hos gynekologen og jormor der. Så er spent på denne gangen :shy:

Skjønner. Da har liksom oppfølgingen vært på sykehuset i stedet for helsestasjonen?
Her blir det forsåvidt også en del oppfølging på sykehuset da jeg har høy BMI og må på vekstkontroller og slikt jevnlig siste halvdel av svangerskapet. Men synes det er godt å treffe min lokale jordmor også innimellom. Er liksom der jeg er mest avslappet og føler jeg kan ta opp alt som kanskje ikke sykehuset har tid til.
 
Skjønner. Da har liksom oppfølgingen vært på sykehuset i stedet for helsestasjonen?
Her blir det forsåvidt også en del oppfølging på sykehuset da jeg har høy BMI og må på vekstkontroller og slikt jevnlig siste halvdel av svangerskapet. Men synes det er godt å treffe min lokale jordmor også innimellom. Er liksom der jeg er mest avslappet og føler jeg kan ta opp alt som kanskje ikke sykehuset har tid til.
Ja det blir det, der har jeg heldigvis hatt fast gynekolog og fast jordmor. Men mye stress og reise frem og tilbake siden jeg bor utenfor på en øy så må over me ferje og alt det tullet hele tiden..
Men håper og få gå mer til jordmor her denne gangen. Men det vil jo vise seg hva som skjer. Kroppen min har har liksom begynte alt for tidlig ver gang og gjøre deg klar til fødsel :oops:

Ja da skjønner jeg, ja er godt og ha en fast person igjennom dette. Da blir man litt mer trygg :happy: :love7
 
Jeg pleier å gå til lege i uke 12, så kun jordmor etter dette. Jeg har en super lege, altså, men føler at jordmora er den som kan mest og er best å prate med om svangerskap.
 
Back
Topp