Lege eller jordmor?

Har bestilt legetime i uke 12 da man skal ta blodprøver da. Ellers ikke bestilt noe
Ja okei, husker liksom ikke hva jeg gjorde sist :wacky: har jo vert hos legen og fikk sykemelding pga kvalme og at jeg kaster opp en del. Og da sa han bare du må huske og komme til meg i uke 11-12 og ta blodprøver :p
 
Første kontroll hos gyn på tirsdag. Skal ha alle kontroller der pga risikosvangerskap
 
Første kontroll hos gyn på tirsdag. Skal ha alle kontroller der pga risikosvangerskap
Redd for jeg ender opp der til slutt også, siden begge svangerskapene mine har endt i åpning alt for tidlig. Og siste hadde kort livmorhals og ble lagt inn med en noen ganger med premature rier. Men nå e rom det 5 år siden jeg var gravid sist, så håper kroppen har forandra seg litt :nailbiting: håper
 
Hva velger dere lege eller jordmor? Og når har dere den første kontrollen?
I de andre graviditetene har jeg gått til både lege og jordmor, og det er planen denne gangen også. Jeg var innom legen av andre årsaker i uke 8, og da tok han samtidig jernstatus ++, men ville avvente resten av blodprøvene. Tenker jeg bestiller første kontrolltime hos legen rundt uke 12, jordmortime antar jeg blir rundt uke 16.
 
Jeg gikk til både lege og jordmor i min første graviditet, velger å gjøre det samme denne gangen. Var hos lege første gang i dette svangerskapet i uke 6, og hos jordmor i uke 9.

Har allerede tatt blodprøvene som skal tas, og fått time til OUL i juni.

Er 10+5 i dag! :happy:
 
Er gravid med nr.6 og siden eldste bare er 8år, har jeg vært mer gravid enn ikke-gravid de siste årene:hilarious: Har også hatt ukompliserte svangerskap unntatt bekkensmerter (som er kronisk, men blir verre i slutten av svangerskapene). Derfor kommer jeg nok til å kun gå til jordmor denne gangen mm den skjer noe som legen/sh må følge opp underveis:) Skal på tul #2 på fredag, da er jeg 9+4, så ringer nok å booker første svangerskapskontroll etter det (antar det blir rundt uke 12).:joyful:
 
Der blir en blanding. Jeg har allerede tatt blodprøvene som legen skal ta, om to uker blir første kobtroll hos legen der han skal måle jern. Det får ikke jm gjort.

Etter det blir det nok til jm. Jm er dame og litt lettere å åpne seg til. Og spesielt da vi ventet vår første var det nyttig med jm siden hun hadde masse informasjon om alt mulig, amming, kurs osv
 
Jeg skal gå annenhver hos lege og jordmor. Syns det er veldig greit at fastlegen min også følger svangerskapet. Tror dette var vanlig praksis ved mitt legekontor. Blir sikkert enklere å ta kontakt med lege dersom det er noe, når hun også har fulgt med svangerskapet.
 
Jeg har vært hos legen for sykmelding og tatt blodprøver. Avtale med jordmor i uke 12. Usikker på hvem jeg kommer til å gå mest til videre, får snakke med jordmor om det på timen i mai tror jeg:)
 
Jeg var hos jordmor på mandag (8+1), skal til lege for blod og urin neste fredag (9+4),og så blir neste kontroll hos jordmor i uke 16 ca. :) Jeg tar det litt etter som hva som passer best, men jeg skal prøve å gå mest til jordmor siden jeg ikke vil belaste legekontoret. :)
 
Jeg har hittil bare vært hos fastlegen pga. uvi og sykemelding. Men tenker å gå til både jordmor og lege. Opplever at de er litt gniene på jordmortjenesten her, jeg sa jeg kunne tenke meg en time pga. angst ift tidligere spontanaborter og siden fastlegen ikke har tid til å ta opp noe annet enn fysiske og medisinske spørsmål. Da sa hun at jeg kunne komme i uke 24! Prøvde å forklare at jeg vil gjerne ha en samtale før det men det satt langt inne før hun kunne tilby meg en time i uke 12. Leser «overalt» at man ikke må nøle med å ta kontakt hvis man trenger noen å prate med om svangerskapet osv. men når det kommer til stykket så er det visst ikke så enkelt likevel. Håper andre har bedre opplevelse av tilbudet enn meg :angelic::wacky:
 
Var hos legen for noen dager siden da jeg var 9+4, bare for en liten svangerskapsprat. Skal tilbake dit når jeg er 13+4 for å ta blodprøver.

Skal til første kontroll hos jordmor når jeg er 15+5 og håper jeg kan ha resten av kontrollene der. Jeg er ikke helt på bølgelengde med fastlegen.
 
Jeg har hittil bare vært hos fastlegen pga. uvi og sykemelding. Men tenker å gå til både jordmor og lege. Opplever at de er litt gniene på jordmortjenesten her, jeg sa jeg kunne tenke meg en time pga. angst ift tidligere spontanaborter og siden fastlegen ikke har tid til å ta opp noe annet enn fysiske og medisinske spørsmål. Da sa hun at jeg kunne komme i uke 24! Prøvde å forklare at jeg vil gjerne ha en samtale før det men det satt langt inne før hun kunne tilby meg en time i uke 12. Leser «overalt» at man ikke må nøle med å ta kontakt hvis man trenger noen å prate med om svangerskapet osv. men når det kommer til stykket så er det visst ikke så enkelt likevel. Håper andre har bedre opplevelse av tilbudet enn meg :angelic::wacky:
Krev plass. Dine tanker og følelser er verdt tiden. ❤️
 
Krev plass. Dine tanker og følelser er verdt tiden. ❤️
Takk :Heartred Ja, jeg krever! Og syns det er trist at vi skal måtte gjøre det. I hvert fall for de som tenker at det bare må være sånn. Jeg er ikke superfornøyd med svangerskapsomsorgen og håper at vi kan få til noen forbedringer snart.
 
Takk :Heartred Ja, jeg krever! Og syns det er trist at vi skal måtte gjøre det. I hvert fall for de som tenker at det bare må være sånn. Jeg er ikke superfornøyd med svangerskapsomsorgen og håper at vi kan få til noen forbedringer snart.
Jeg er helt enig! Det er kjempesynd at man får så lite oppfølging. Det er ikke alle som klarer å kreve det på egne vegne, og da kan det helt sikkert resultere i en usikkerhet på et senere tidspunkt, eventuelt også psykiske plager. :(
 
Lege siden vi ikke har jordmor... men eller skulle jeg gjærne valgt jordmor..
Jeg tenker og bestille time i uke 13-14:smug:
 
Lege siden vi ikke har jordmor... men eller skulle jeg gjærne valgt jordmor..
Jeg tenker og bestille time i uke 13-14:smug:
Ser den. Her har vi endelig fått jordmor, men hun pendler fra en annen kommune som det er en del smitte i. Her er det ingenting. Så jeg er litt usikker på hva jeg vil :nailbiting: hun var nettopp i karantene pga covid-19 utbrudd på sønnen sin skole. Begynner bli litt lei alt dette her :shifty:
 
Ser den. Her har vi endelig fått jordmor, men hun pendler fra en annen kommune som det er en del smitte i. Her er det ingenting. Så jeg er litt usikker på hva jeg vil :nailbiting: hun var nettopp i karantene pga covid-19 utbrudd på sønnen sin skole. Begynner bli litt lei alt dette her :shifty:

Ååå:facepalm: fårstår du blir litt usikkero_O vet noen er hos legen og jordmor annenhver gang, kansje det hadde vært noe så møter du ikke jordmor fult så ofte:hilarious::)
Håper du finner ut av det:bored::D
 
Back
Topp