Lege eller jordmor?

Isla

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marsipanene 2019
Oktoberlykke2020❤
Eller begge?

Hva skal dere gå til?

Jeg er litt usikker men føler ikke behovet med å gå til jm her. Tror det er nok med legen
 
Skal gå til begge. Kun fordi jeg ønsker å havne i barselgruppe. Ønsker gjerne å ha noen å henge meg på. Da ingen i min omgangskrets har barn på samme alder. Og det var KJIPT sist.
 
Regner med det blir en slags kombinasjon, liker legen min best, men hun vil jeg skal ha noen hos jordmor også,
 
Jeg går til begge. Jordmor på faste timer som hun setter opp, og legen når jeg trenger andre ting, blodprøver etc.

Synes ikke jeg får så mye ut av jordmor, men det er godt å få pratet litt mer enn det legen har tid til. Men legen er mye mer konkret og rett på sak, og virker mye mer opptatt av hvordan jeg har det, og ikke bare hvor mye jeg skal tåle for at baby skal ha det bra.

Jordmor hjalp meg ingenting da kvalmen satte skikkelig i gang, hun mente det var mer enn nok med litt ingefær, og ba meg bare holde ut. Legen satte meg på medisiner og vurderte sykehus.

Føler at jordmor er mest interessert i baby, og at jeg bare er en inkubator.
 
Jordmor her er gull! Hun driver med akupunktur og noe alternativ behandling, noe som passer veldig godt for meg!
 
Skal gå til begge. Kun fordi jeg ønsker å havne i barselgruppe. Ønsker gjerne å ha noen å henge meg på. Da ingen i min omgangskrets har barn på samme alder. Og det var KJIPT sist.
Får du ikke barselgruppe hvis du ikke går til jm? Da holder det kanskje en kontroll da evt hvis du ellers ikke har noe behov for å gå til jm? [emoji4]
 
Blir nok begge deler her. Jm for svangerskapsoppfølging og lege for evt medisinsk oppfølging. Legen min var veldig tydelig på at han var best på det medisinske men at det var opp til meg.. Var sykemeldt 60% fra uke 12 og 100% fra uke 30 sist, så jeg var jo hos legen en gang i mnd i tillegg til vanlige kontroller hos jm..
 
Usikker. Flytter i løpet av sommeren. Mest sannsynlig jm.
 
Tror jeg skal gjøre begge deler. Som førstegangsgravid -og fødende så tar jeg imot alt jeg kan få:) Men jeg lurer på når det er vanlig å kontakte jordmor å bestille time?Er 4+0 i dag. Skal til TUL andre uken på august (pga.ass.bef).
 
Jeg kommer til å gå hos begge. Har følt at jeg hadde best utbytte av jm ved tidligere svangerskap, men kommer til å gå til legen for medisinsk oppfølging :)
 
Jeg kommer til å gå hos begge. Har følt at jeg hadde best utbytte av jm ved tidligere svangerskap, men kommer til å gå til legen for medisinsk oppfølging :)
Når har du brukt å kontakte jm?Hvor tidlig er det vanlig å gjøre det tenker jeg på?:)
 
Når har du brukt å kontakte jm?Hvor tidlig er det vanlig å gjøre det tenker jeg på?:)
Jeg hadde gjort det nå. I kommunen jeg bor får du time på 1-2 mnd, mens der jeg bodde forrige gang jeg var gravid var det 4 mnd ventetid på time hos jm..! Ta heller kontakt tidlig og be om time så tidlig de gir time. Antar at det er mellom uke 10 og 12 [emoji4]
 
Jeg kommer til å bruke begge. Sist gikk jeg til legen helt fram til ultralyd, da jeg ble anbefalt å gå til jordmor. Jordmora jeg hadde sist var helt fantastisk, så jeg håper på å få henne igjen. Jeg har en flink fastlege også, derfor jeg vil tro jeg går for en kombinasjon :)
 
Jeg hadde gjort det nå. I kommunen jeg bor får du time på 1-2 mnd, mens der jeg bodde forrige gang jeg var gravid var det 4 mnd ventetid på time hos jm..! Ta heller kontakt tidlig og be om time så tidlig de gir time. Antar at det er mellom uke 10 og 12 [emoji4]
Tusen takk for svar:happy:Da bestiller jeg i løpet av denne uken og satser på at det ikke er aaaalt for lang ventetid:happy:
 
Jeg har bestilt time hos legen i begynnelsen av uke 6, og tenker å spørre hva han anbefaler. Vil gjerne ha noe oppfølging av jordmor også, og veldig gjerne bli med i en barselgruppe :)
 
Tror jeg kommer til å gå mest til jordmor denne gangen. Har en ganske ung fastlege, så jeg vet ikke om det er så mye å hente der. Men blir nok noen legetimer for å ta prøver og sånne ting.

Skal flytte ila svangerskapet så får se litt an på det nye stedet.
 
Jeg hadde egentlig tenkt å gå til jordmor, men nå vurderer jeg å gå til begge.
 
Back
Topp